1 צפייה בגלריה
ספיר נהון. "הכל היה לטובה" | צילום: סלי בן אריה
ספיר נהון. "הכל היה לטובה" | צילום: סלי בן אריה
ספיר נהון. "הכל היה לטובה" | צילום: סלי בן אריה
ספיר נהון, זמרת ויוצרת בת 22 ממודיעין, פרצה לתודעה כשהשתתפה בגמר העונה הרביעית של תוכנית הטלוויזיה "הכוכב הבא לאירוויזיון".
בימים אלה יצא שירה "מבולבלת", סינגל ראשון מתוך האלבום הראשון שלה, ולמרות כל הקשיים שחוותה בדרך, נהון מבטיחה שהיא כאן כדי להישאר.
מאז שהיתה ילדה ידעה נהון שהיא רוצה להיות זמרת. היא שירתה בלהקת פיקוד דרום, הוציאה שלושה סינגלים שיצרו עבורה איציק שמלי, מאור שטרית וערן קאשי, והופיעה לצד אמנים אחרים. בין היתר היא הופיעה בחצי הגמר של קדם האירוויזיון ברומניה והשתתפה בערבי מחווה בתיאטרון הקאמרי לאמנים, בהם לעופרה חזה ולשייקה פייקוב. כיום היא מופיעה לצד הזמר והיוצר יוני רועה.
נוסף על כך נהון היא בעלת אולפן הקלטות במרכז מודיעין שבו היא מקליטה את אלבום הבכורה שלה וגם עוזרת לאמנים צעירים שרוצים לשיר להקליט סינגלים. "מאז שהייתי קטנה היה לי חלום לבנות אולפן, ללמוד משחק ולדעת לנגן", היא מספרת. "היום אני שחקנית מקצועית שמיוצגת בסוכנות Nna, למדתי לנגן על פסנתר, גיטרה ודרבוקה, ובכל יום שעובר אני שואפת ללמוד עוד דברים חדשים".
מכתב לאלוהים
נהון מגדירה את "מבולבלת", הסינגל החדש שלה בהפקתו המוזיקלית של חיים וייס, "מין מכתב לאלוהים". "אני ממש זוכרת איך כתבתי את הבתים על התחושות שלי, על דברים שבאמת קרו לי", היא ממשיכה. "גם כשקשה, גם כשלפעמים הרגשתי ש'די, בואי נפרוש מזה, לכי תלמדי מקצוע אחר', הוא שם ומחזק אותי, ובאמת הרגשתי שזאת התודה שלי אליו".
על האלבום הראשון שלה נהון התחילה לעבוד אחרי שהשתתפה ב'כוכב הבא לאירוויזיון'. "ידעתי שיהיה לי אלבום", היא אומרת, "ידעתי שאני הולכת לבנות מופע עם נגנים, שזה יהיה בעצם הופעת הבכורה של האלבום הראשון, וידעתי גם שיהיה קשה, אבל לא ידעתי עד כמה באמת. את נמצאת בצילומים לתוכנית הכי מדוברת במדינה, ארבעה חודשים שאת כמו דיווה, וכולם עלייך, ואיפור, ושיער, ולוקחים אותך לאולפנים, ובשנייה שזה נגמר את חוזרת לחיים האמיתיים. קמתי על עצמי צ'יק צ'ק ואמרתי לעצמי שהעבודה האמיתית מתחילה עכשיו".
"מבולבלת" אינו השיר הראשון שנהון מוציאה. "הוצאתי שלושה שירים שכתבו לי: 'לא ליפול', 'זו רק אני', ו'לשכוח אותך', והם לא הצליחו כמו שרציתי", היא משתפת.
"הוצאתי על זה מלא כסף והייתי לבד. לא היה מי שיעזור לי, מי שיכוון מה נכון ומה לא, ואחרי שהשירים לא הצליחו כמו שציפיתי, ואחרי שכבר לא נשארו משאבים להמשיך להוציא שירים, החלטתי שאני עושה הפסקה. התחלתי לעבוד במשרה מלאה והתחלתי ללמוד משחק בבית ספר למשחק 'טכניקה', בתל-אביב אצל ניב רז ואולי שטיינברג. ואז קרה דבר מוזר. היכרתי את עצמי מבפנים באמת, הבנתי שהכל היה לטובה ‑ הנפילות שהביאו אותי ללמוד משחק ולפגוש את ספיר נהון האמיתית".
בזכות לימודי המשחק הגיעה נהון לתובנות חשובות מבחינתה. "הבנתי ששום שיר שאוציא לא יצליח עד שלא אקבל את מי שאני באמת, כי אם אתה לא אוהב את עצמך, איך יאהבו אותך?", היא מסבירה. "אז התבגרתי והשתניתי. קיבלתי את עצמי, קיבלתי את המגרעות שלי, הפכתי להיות מאחת שהביטחון שלה ברצפה ומחכה רק שמישהו יקטוף אותה ויעזור לה להצליח, לאחת שיודעת שהיא תצליח ושהיא לא מחכה לאף אחד כדי שזה יקרה. השינוי בתפיסה הזאת הביא לי גם עבודה ואנשים ויצרתי קשרים. הבנתי כמה העולם הוא כמו הד ‑ מה שאת משדרת לעולם זה מה שחוזר אלייך".
ומה התוכניות שלך לעתיד?
"מאז שקיבלתי את עצמי, דברים פתאום קרו. פתאום העזתי לכתוב ועכשיו יש לי מספיק שירים כדי לבחור לאלבום שלי וזה כיף. אני מסתכלת אחורה ואומרת: כמה חלמתי לכתוב את השירים לעצמי, ואז אני קולטת שאשכרה זה קורה. ובאמת, אחרי הלימודים התחלתי להקליט את השירים שלי באולפן שלי כסקיצות. פניתי לכל מיני מפיקים ופגשתי את חיים וייס, מפיק מוזיקלי בחסד עליון. היה בינינו חיבור מאוד מהר והיום אנחנו עובדים על האלבום שלי שבעזרת השם עוד תזכו לשמוע אותו".
במה עוסקים השירים שלך?
"אני כותבת את השירים שלי על עצמי, על דברים שחוויתי או דברים שאני מדמיינת, איזה משהו שאני רוצה שיהיה או לא רוצה שיהיה וכותבת עליו. מעבר למוזיקה ולמשחק, שהם מה שנותן לי את האוויר לנשימה, אני מאוד אוהבת עסקים. תמיד אהבתי לנהל. עבדתי גם לרוב במשרות שתמיד ניהלתי את הסניף.
אני אוהבת ללמוד דברים חדשים, רוצה לפתח ולהתפתח בעסקים שלי לעתיד. בקרוב מאוד כבר אתחיל לכתוב ולהפיק סינגלים ברמה מקצועית לרדיו עבור אמנים צעירים במחיר מסובסד באולפן שלי S.N Studio. דווקא בגלל שבאתי מהמקום הזה של רק תתנו לי להגשים את עצמי ולעשות מוזיקה, הבנתי כמה מדהים יהיה לעזור לאמנים צעירים בתחילת דרכם להגשים את עצמם, וזה מדהים".