ספרו החדש של מיקי כהן "הפיל שחלם להיות פיל" מגולל את סיפורו של פיל קטן ומתוק שחולם בעצם להיות פילה. כשקראתי את שם הספר והבטתי בכריכה שלו, הדבר הראשון שעלה על שפתיי הוא חיוך. בישראל של ימינו, כשיש הרבה סוגיות מורכבות שצריך להתמודד ולהנגיש אותן לקהל צעיר, ספרים זה אחד הפתרונות הנפלאים ביותר לטעמי, ושמחתי לראות כי מישהו הפליא וכתב על נושא מורכב זה.

2 צפייה בגלריה
כריכת הספר
כריכת הספר
כריכת הספר
(יח"צ)

הספר "הפיל שחלם להיות פילה" כשמו כן הוא. בספר מוצג לנו סיפורו של חדקני, פיל צעיר ומתוק שכל שאיפתו בעולם הוא דבר אחד - להיות פילה. חדקני, שמאז ומתמיד הרגיש שהוא פילה ולא פיל, מחליט בוקר אחד לקום ולעשות מעשה אמיץ - הוא לובש את השמלה הפרחונית של אחותו, קושר לראשו סרט ורוד ועונד לאוזניו עגילים. מעכשיו הוא פילה. השמועה על המעשה של חדקני מתגלגלת במהירות בגן החיות, יוצרת מהומה גדולה, והפילים עורכים אסיפת חירום דחופה. מצד אחד נשמעות קריאות עידוד ותמיכה, ומהצד השני זעקות של כעס, לעג וחוסר הבנה.
נושא הזהות המגדרית הוא סוגיה מורכבת איתה מתמודדים אנשים רבים ברחבי העולם, וגם כאן במדינתנו הקטנטונת. הספר מציג לנו מעין מראה לחיים האמיתיים, בהם קיימים אנשים רבים החשים כי המגדר איתו נולדו אינו תואם לזהותם האמיתית, וכאשר הם מחליטים לעשות שינוי ולצאת אל העולם עם המגדר הנכון שלהם, "זוכים" לביקורות שליליות, חוסר הכלה והבנה וקשיים רבים. הספר מעלה לשיח את הנושא החשוב הזה בצורה רגישה ועניינית, והוא טומן בחובו מסרים כגון קבלת האחר והשונה. הוא כתוב בשפה קלה, ברורה וידידותית.
דבר נוסף ששבה את ליבי בספר היו האיורים מקסימים של קסאניה לוגובסקי. הם לא מורכבים, מושכים את תשומת הלב של הקורא ולטעמי, תורמים מאוד בהעברת המסר. ניכר כי בכל דף הושקעה מחשבה רבה כיצד יתאים האיור לקו העלילה, ולכן ההמלצה שלי היא לעבור ביחד עם הילד גם על הפרטים הקטנים באיור עצמו, כחלק בלתי נפרד מקריאת הסיפור. אני עצמי נהניתי לעבור דף-דף בספר, להשתהות מעט, להביט באיורים ולהקדיש להם תשומת לב.

2 צפייה בגלריה
מיקי כהן והספר
מיקי כהן והספר
מיקי כהן והספר
(יח"צ)

הספר אמנם מדבר באופן ספציפי על סוגיית הזהות המגדרית, אך לטעמי ניתן להיעזר בו גם כדי ללמד באופן כללי על שונות בחברה, וכיצד כדאי וראוי להתייחס אל אנשים כאלו - בכבוד והבנה. כמו שאמרו רבים וחכמים לפניי - "חיה ותן לחיות", וכל עוד זה לא פוגע באחר, שכל אחד יעשה מה שטוב לו ועושה אותו מאושר.
אז איך הגיבו הפילים האחרים בגן החיות לשינוי והאם חדקני זכה לקבל את שעל ליבו ולהפוך לפילה?
מוזמנים לקרוא את הספר ולגלות בעצמכם. זמין לרכישה בחנויות הספרים ובאתר. לדף הפייסבוק של מיקי כהן.