לרגל יום המשפחה ויום האשה משיק ארגון 'עבודה שווה' קמפיין גיוס המונים ייחודי. במרכז הקמפיין מושק ספר הילדים "אפשר וחצי", המספר את סיפורן של ארבע ילדות עם חלומות יוצאי דופן שהחליטו שכשהן יהיו גדולות הן יהיו בדיוק מה שהן רוצות, אפילו אם מדובר במקצועות דמיוניים כמו מאלפת דינוזאורים, מהנדסת כבישים בין-כוכביים או רופאה לפרחים וצמחים.
את הספר כתבו ואיירו בהתנדבות שני תושבי העיר – סופר ספרי הילדים טל חן והמאיירת שירלי פרונגס. את הפרויקט מובילה מירב אהרוני מארגון עבודה שווה, גם היא תושבת העיר.
1 צפייה בגלריה
מימין: טל חן ומירב אהרוני עם עטיפת הספר
מימין: טל חן ומירב אהרוני עם עטיפת הספר
מימין: טל חן ומירב אהרוני עם עטיפת הספר
(צילום: שחר דייגי)
ארגון עבודה שווה, חברה לתועלת הציבור, מבקש להוביל שינוי בתרבות הארגונית ולייצר מציאות חברתית שבה סביבת העבודה של כל עובדת ועובד תהיה מגוונת, מכילה ומכבדת עבור שני המינים.
הספר "אפשר וחצי" מיועד לגיל ראשית קריאה ואפשר לקנות אותו ועוד מוצרים ושירותים כחלק מקמפיין מימון ההמונים או ברכישה מרוכזת לארגונים וחברות. כל הרווחים יועברו לקידום פרויקטים שמוביל ארגון עבודה שווה, כמו שבוע איזון בית-עבודה, פרויקט "מחוברות" לפיתוח קריירה עבור נשים בחופשת לידה, מגוון רחב של פעילויות הדרכה, ייעוץ, ליווי ותמיכה בעובדים, עובדות, עצמאיות ובעלות עסקים, מנהלות ומנהלים בארגונים וחברות בכל המגזרים.
"מירב אהרוני פנתה אליי בקיץ האחרון וסיפרה לי שהיא מנהלת פרויקטים במקום שנקרא עבודה שווה בתחום שוויון ההזדמנויות והגיוון המגדרי", מספר הסופר טל חן שכתב את הספר בהתנדבות. "הצעתי לכתוב ספר לילדים וילדות. כתבתי את הסיפור שנקרא 'אפשר וחצי'. זה סיפור על ארבע ילדות שיש להן חלומות לעשות כל מיני דברים כשיהיו גדולות, ומסביבן הן שומעות 'מה פתאום' והן אומרות 'אפשר וחצי, אנחנו יכולות לעשות הכל'. יצאנו בקמפיין מימון המונים שהמטרה שלו היא לא רק לממן את הספר אלא לתרום לעמותה, והכל בהתנדבות. שירלי המאיירת עשתה עבודה נפלאה. זה פרויקט שנוגע בכל מעגלי החיים".
אהרוני: "כל הרווחים בקמפיין זה, הן מהספר והן מהתשורות הנוספות, יועברו לפעילות עבודה שווה. את מיכל מטס־ליטמנוביץ, מנכ"לית עבודה שווה, הכרתי לפני כשנתיים בעת שחיפשתי עבודה. כאם יחידנית קיבלתי ווייב מהסביבה שכעת לא אוכל לעסוק בכל מה שארצה – הלא יש לי ילדה ואני צריכה להיות זמינה ולעבוד במשרת אם, ואז נתקלתי במאמר שפרסמה והבנתי שמילא התפיסה של הסביבה אותי, אבל מה שהיה חמור יותר היתה העובדה שאיפשרתי את זה, שהתקפלתי אל תוך המקום הזה שהחברה הקצתה לי".
אהרוני מדגישה שמטרתו של הספר "אפשר וחצי" היא לתקן מצב זה. "הספר לא רק נאבק בתופעה הרווחת של הסללה מגדרית בכך שהוא מראה לילדות את בבואתן חסרת הגבולות מבחינת שאיפות קריירה, אלא הוא גם מקרין על הקוראת, על האמא ומזכיר לה לשאוף הכי רחוק שרק אפשר – כי זה אפשר וחצי".
"זה סיפור על ארבע ילדות שיש להן חלומות לעשות כל מיני דברים כשיהיו גדולות, ומסביבן הן שומעות 'מה פתאום' והן אומרות 'אפשר וחצי'".