כשכרמי ועידו נכנסו לדירה החדשה שלהם, הם עשו ביטוח לדירה הכולל את תכולת הריהוט, הביגוד, התכשיטים ומכשירי החשמל וכן ביטוח של נזקי מים.
מאחר ולא היו להם תביעות מחברת הביטוח, הם לא קראו את המיילים מהם, שחלקם כללו כמיטב המסורת מבצעים, פרסומות וגם כמה ברכות חגיגיות לקראת החגים.

2 צפייה בגלריה
החוק אוסר על חידוש אוטומטי של חוזה ביטוח
החוק אוסר על חידוש אוטומטי של חוזה ביטוח
החוק אוסר על חידוש אוטומטי של חוזה ביטוח
( צילום: shutterstock)

אלא שכשעברו על החשבון, ציפתה להם הפתעה: השניים גילו שהשנה הביטוח שלהם התייקר והתשלום שנגבה מהם היה גבוה יותר, למרות שלא רכשו מוצרים חדשים וגם לא ביקשו לשנות דבר.
השניים פנו לחברה, ושם הסבירו להם שחידשו להם את הביטוח גם לשנה הנוכחית, והוסיפו, לטובתם, גם ביטוח נגד רעידות אדמה, לכן יש תוספת למחיר.
האם מותר לחברה לחדש ביטוח בלי הסכמת המבוטחים ולהוסיף על דעת עצמה סעיפים?
עו"ד הדס יעקובסון, מנכ"לית העמותה החדשה לצרכנות: "העובדה שלחברה יש את פרטי האשראי שלכם לא מתירה לה להיכנס לחשבון, לחדש ביטוח ואף להוסיף עליו סעיפים. בני הזוג רשאים לפנות לחברה ולבקש החזר עבור הסכומים שנגבו שלא כדין".
אז מה עושים?
"החוק אוסר על חידוש אוטומטי של חוזה ביטוח. החברה או הסוכן מחויבים לברר באם המבוטח מעוניין בחידוש".

2 צפייה בגלריה
הנחות בקניית בגדים
הנחות בקניית בגדים
אין כפל מבצעים
(צילום: shutterstock)

קראו גם:


כפל ההנחות נגמר באנחות


למירב כרטיסי מועדון רבים בארנק, והיא משתמשת בהם לקבלת הנחות בחנויות ומנצלת את ההנחה כדי לקנות בזול. לכן כשקיבלה במייל הודעה על מבצע הנחות גדול על רכישה מעל 300 שקלים, היא ליקטה מספר מוצרים, אבל כשהגיעה לקופה לשלם, נאמר לה שמאחר ויש סוף עונה על כל המוצרים, אין כפל הנחות.
האם היא זכאית להנחה נוספת?
"מתסכל להגיע לחנות פיזית בעקבות הודעה על הנחה ולגלות שהיא לא תקפה", אומרת עו"ד יעקובסון. "מותר לחנות להגביל את המבצע או להימנע מכפל מבצעים בתנאי שהמידע היה גלוי.
"חוק הגנת הצרכן מחייב כי בדף עיקרי ההסכם בעת הצטרפות למועדון, יש התייחסות להגבלות על מימוש ההנחות, והתייחסות למימוש הנחה נוספת לחברי מועדון. במידה ולא היה ציון כזה, על העוסק להעניק גם כפל הנחות".