שרה יצאה לפנסיה, וכשקיבלה מסרון ובו נכתב שהיא זכאית ככל הנראה להחזר מס, הייתה בטוחה שמדובר בבדיקה ממשלתית של הכספים המגיעים לה. חיזוק לתחושה הייתה העובדה שבהודעה נמסר שמדובר בבדיקה ללא עלות, והיא, במסרון חוזר, הסכימה לבדיקה.
2 צפייה בגלריה
להיזהר מהבטחות שווא
להיזהר מהבטחות שווא
להיזהר מהבטחות שווא
(צילום המחשה: Shutterstock)
למחרת התקשרה אליה נציגה שהציעה לה לפתוח תיק, על מנת שהחברה תבדוק כמה כספים מגיעים לה. בהמשך השיחה התברר לעלות "פתיחת התיק" היא כ-2,000 שקלים. כשהיססה, הנציגה שכנעה אותה שהסכום שתרוויח גדול לאין שיעור.
שרה השתכנעה, מסרה את פרטי האשראי, שלחה מסמכים והמתינה לתוצאות. אחרי מספר שבועות, משלא התקבל כל מידע מהחברה, היא התקשרה ונאמר לה שהתיק שלה נבדק והיא לא נמצאה זכאית, לכן לא תקבל כסף. הסכום ששילמה הוא עבור הבדיקה ולכן לא תוכל לקבל החזר עליו.
עו"ד מיכל אוחנה מהמועצה לצרכנות: "המדינה מאפשרת לבדוק זכאות לכספים שנשכחו באמצעות מיזם הר הכסף והר הביטוח, המאפשרים איתור כספים ללא יועץ פיננסי בחינם. כמו בכל מיזם, חברות מסוימות ימצאו את הפרצה ואת הכסף הקל והן מנצלות צרכנים תמימים, מציעות להם שירות חיפוש ואיתור וגובות כסף עבור הבדיקה, כשבחלק מהמקים הן לא מספקות כל תמורה. שירות איתור כספים אבודים ניתן בחינם, באמצעות מנועי החיפוש של משרד האוצר.
מה עושים? במועצה לצרכנות ממליצים להיכנס אך ורק לאתר האינטרנט שמופעל על ידי המדינה, בו השירות ניתן חינם, להימנע מלתת את פרטי כרטיס האשראי לנציגי חברות שפונות בטלפון.
כדאי לדעת: התופעה קיימת בתחומים נוספים, כמו ספסרות בכרטיסי הופעות, מסעדות ועוד. אם אתם לא רוצים לטוס להופעה לחו"ל ולגלות שקניתם כרטיס מזויף, קנו רק באתרים הרשמיים ואל תסמכו על התוצאה הראשונה של גוגל.

קראו גם:

לא מחזיק מים


משפחת לוי קנתה מכשיר מיני בר מים שמותאם לשבת. לפני הרכישה הם ביררו מול המוכר את סוגיית המים החמים, כפתרון לאיסור הפעלת גז בשבת או קומקום חשמלי להרתחת מים, והובטח להם שהם יוכלו ליהנות ממים בטמפרטורה גבוהה המאפשרת הכנת שתייה חמה. הנציג אף הבטיח שבמידה ולא יהיו מרוצים, ניתן להחזיר את המכשיר ולבטל את העסקה עד 30 יום.

2 צפייה בגלריה
כוס תה
כוס תה
אין כוס תה בשבת
(צילום המחשה: Shutterstock)

לאכזבתם, בשבת, כשרצו לשתות תה, המים שיצאו מהמכשיר היו פושרים ולא רותחים כלל. כשביקשו לבטל את העסקה, נדרשו לשלם דמי "עלות התקנה" וסננים בסך כ-1,000 שקל, דבר שכלל לא נאמר בעת המכירה.
מה עושים? במועצה לצרכנות מסבירים שהחוק לגבי גביית דמי ביטול בעסקת מכר מרחוק עקב פגם מאפשר לבטל את העסקה, והמוכר אינו רשאי לגבות דמי ביטול בגובה 5 אחוז, וגם עלות המשלוח חלה על המוכר. על הצרכן לשלוח הודעת ביטול ולציין כי המוצר פגום או שונה מזה שהוזמן.