לבני הזוג שנכנסו למשרד שלי היה לאורך שנים הסכם בלתי כתוב: הבעל מנהל את העסק המשפחתי הרווחי, ואילו האישה אינה עובדת ומטפלת בבית ובילדים.
2 צפייה בגלריה
"אני רוצה לצמוח, ללמוד ולעבוד"
"אני רוצה לצמוח, ללמוד ולעבוד"
"אני רוצה לצמוח, ללמוד ולעבוד"
(צילום המחשה: shutterstock)
כיוון שלאישה היה זמן רב פנוי היא דאגה לטפח את עצמה, ומדי יום קבעה תור אצל נותני שירותי יופי למיניהם כמו פן, מניקור ופדיקור, מסאז', טיפול פנים ועוד.
קראו גם:
אלא שהתא המשפחתי התערער כשלאחרונה הודיעה האישה לבעלה: "אני רוצה ללמוד משפטים ולפתח קריירה בתחום". הבעל השיב לה מיד: "לא יקרה".
האמנם?
בכל פעם כששאלו את הבעל במה אשתו עובדת הוא סיפר לכולם בגאווה: "היא עובדת בלהיות יפה, ובכל יום מוצאת לעצמה תעסוקה או תור שידגיש את יופיה".
חייהם של בני הזוג התנהלו על מי מנוחות, עד שהאישה בישרה על כוונתה להירשם לאוניברסיטה וללמוד משפטים.
"מה פתאום ללמוד משפטים? מה רע לך ככה? את לא צריכה לעבוד ולפרנס", הוא השיב. "אני דואג לכל צורכי המשפחה ולא חסר לנו כלום. להיפך, אפילו מקנאים בנו על אורח החיים שלנו ועל הבית היפה והילדים.
"למה את פתאום רוצה לשנות ולשבש הכל ולצאת ללמוד? מה חסר לך? יש לך כל מה שאת צריכה ואפילו יותר. את תהיי הסטודנטית הכי מבוגרת באוניברסיטה, מה זה השטויות האלה?".
2 צפייה בגלריה
(עו"ד זהר רון)
האישה הסבירה שהיא רוצה להגשים את עצמה וציינה כי היא מרגישה שחייה מבוזבזים, ריקניים ושטחיים.
"אני רוצה לצמוח, ללמוד ולעבוד בעבודה שתעניין אותי, ולא רק לרוץ ממכון יופי אחד לשני או להתמקד רק בגידול ילדים", היא הוסיפה.
הבעל לא השתכנע ואמר: "זה לא מקובל עליי, אני אוהב אותך כמו שאת. לא אממן לך את הלימודים, זה בזבוז זמן מיותר. אל תשני ותשבשי את החיים המושלמים שלנו".
האישה הבהירה כי היא נחושה בדעתה גם אם זה לא מוצא חן בעיניו. "אם אתה לא רוצה לשלם, אמצא עבודה ואממן בעצמי את הלימודים", היא הבהירה. "אם אתה לא רוצה אישה משכילה ומעוניין להסתפק רק בעקרת בית, תחפש לך מישהי אחרת".
השניים הבינו כי הם על המסלול מהיר להתנגשות והגיעו אליי כדי שאכין הסכם גירושין.
"בכסף הרב שאקבל מחלוקת הרכוש אוכל לקנות לי דירה חדשה ויפה וגם לממן את הלימודים", אמרה האישה. "בעלי חשב למנוע ממני ללמוד ולהתקדם, וכעת הוא גם הפסיד אותי".
הבעל סיכם: "זה לא הפסד. החלטת להשתנות ולשבור את הכלים, לא רציתי אישה אחרת מזו שהכרתי".