"לא האמנתי שיש לי את היכולות האלה לעזור ככה לאנשים", כך אומרת אלינור שמיר (42) משוהם, שעד לפני מספר שנים הייתה חשבת שכר ברשת סופרמרקטים ובעקבות מהפך שעברה בעצמה, היום היא מאמנת תזונה לאורח חיים בריא ומשפרת את איכות חייהם של לקוחותיה מקצה לקצה.
2 צפייה בגלריה
אלינור שמיר
אלינור שמיר
אלינור שמיר
( פרטי)

במשך 15 שנים עבדה שמיר כמנהלת חשבונות וחשבת שכר ברשת 'ברקת' כשזו הייתה בבעלותו של גיסה. לאחר שמכר את הרשת, לפני כ-6 שנים, עזבה שמיר את עבודתה ובמקביל ילדה את בתה הבכורה. "הייתי אמא לילדה קטנה שלא אוכלת ולא שותה, חייתי סביב הבית והילדים", היא מספרת. "בגלל שאני לא שולחת את הילדים לגנים פרטיים ומגדלת אותם עד גן עירייה, הייתי עם הבת שלי עד גיל 3 ואז נולד הבן הקטן ונשארתי כדי לטפל גם בו.
"לפני שנה וחצי עברנו לשוהם וראיתי שאני מאבדת את עצמי. לא אכלתי ולא שתיתי כמו שצריך. חמש שנים לא זזתי, לא עסקתי בספורט, לא דאגתי לתזונה ולא ראיתי את עצמי בכלל. בשלב כלשהו פגשתי את המנטורית והשותפה שלי היום, מירית וקנין ארבוב (השתתפה בעבר ב"הישרדות", מ.ד) שסיפרה לי על פעילותה כמאמנת תזונה ועל התוכנית שלה לאורח חיים בריא.
"הגעתי אליה למועדון '24fit' בשוהם, ושם היא הסבירה לי על הבריאות שלי, ערכה לי סריקה גופנית ואחרי שקיבלה את כל הנתונים הפיזיולוגיים שכוללים משקל, שומנים, אחוזי שריר ועוד, היא בנתה לי תוכנית אישית".
כמי שלא דאגה לעצמה עד אז, איך הגבת?
"אמרתי לה 'התוכנית הזאת לא בשבילי'. היא התעקשה איתי ואמרה 'זו התוכנית שלך, זה החוסרים שאת צריכה להשלים'. ואז ראיתי מה זה עושה לי. הפכתי להיות אנרגטית, ראיתי כמה הגוף שלי חזק וחטוב יותר, ירדתי במשקל והייתה לי הרגשה עילאית. בעלי ראה את התהליך שאני עוברת ואמר 'מה שאת עושה, אני אחרייך'. הוא התחיל בתהליך גם כן והשיל 10 ק"ג. גם הילדים שלנו התחילו להתנהל בצורה בריאה יותר".
כשראתה שמיר את השפעת התוכנית עליה ועל משפחתה, היא החליטה לשנות כיוון בחייה. "אמרתי שאני הולכת להעביר את זה הלאה וללוות אנשים שזקוקים לכך, זה הייעוד שלי בחיים. עברתי הכשרה בין ארבעה חודשים לחצי שנה והפכתי למאמנת בעצמי במועדון בו אנחנו משווקות בין היתר את המוצרים של 'הרבלייף'. הלקוחה הראשונה שלי ואני הפכנו לחברות טובות ובכלל אני מקבלת המון תגובות מרגשות והלקוחות מודים לי מאוד. בנות כותבות לי: 'את מצילה נפשות, את לא מבינה כמה אני מברכת אותך'. זה שווה עולם מכל דבר שעשיתי".
בדיוק כשהחלה לפרוח בתחום, הגיע ה־7 באוקטובר וטלטל את שמיר, כמו רבים אחרים. "באותם ימים אנשים איבדו את זה וביטאו זאת באכילה רגשית - או שאכלו כל היום או שלא אכלו כלום", היא משחזרת. "אנשים התחילו את התהליך ופתאום הכל התרסק.
"לקח לנו זמן לעכל את מה שקרה אבל דווקא מהמקום הזה אנשים לבד חיפשו את החזרה לתוכנית תזונה. שמתי לב בעצמי שאני יושבת בבית כל היום, רואה טלוויזיה ואין לי חשק לכלום, אבל שאני קצת מתנתקת, מדברת עם אנשים ואנחנו משתפים אחד את השני מה עובר עלינו, אז פתאום זה חוזר, אנשים מתעוררים ואומרים: 'נכון, המצב עצוב וכואב נורא, אבל צריך להמשיך לחיות'. אם המשפחות השכולות ממשיכות לחיות אז בטח אנחנו".
מאיפה שואבים כוחות?
"חוסן נפשי שמתחיל מבפנים. אם את לא עוזרת עכשיו לנפש ומתרוממת, את נשברת. אין דרך אחרת. אם הבנות שאני מאמנת אותן, יראו אותי שבורה וגמורה, אז מה אני מייצגת? כמו שהלקוחות שואבות את הכוחות ממני, גם לי יש מישהי שאני שואבת את הכוחות ממנה".

2 צפייה בגלריה
אלינור שמיר
אלינור שמיר
אלינור שמיר
( פרטי)

סיפור מרגש שאת לוקחת מהתקופה הזו?
"יש לי לקוחה שאח שלה נכנס לעזה, ולא עזבתי אותה מדאגה אליו. לא היה אכפת לי אז מהתזונה וכל יום שלחתי לה הודעות מה שלומה ומה עם אחיה. לאחרונה, היא חזרה לתוכנית ואמרה לי: 'אני לא אשכח לך בחיים איך לא עזבת אותי ובזכותך אני פה'. בהמשך היא שלחה לי גם זר פרחים. זה ריגש אותי מאוד. תגובות כאלו מרימות אותי לגבהים אחרים".
משהו אופטימי לסיום?
"למרות התקופה הקשה, אני משתדלת לקום כל בוקר עם חיוך, לשדר טוב, רוגע, שמחה ואושר כי זה מה שמרים אותי. החיים חזקים מהכל ורק עם אמונה חזקה נגיע רחוק".

פרטי התקשרות:
אינסטגרם: Elinor24760
פייסבוק: elinor avigdol shamir
נייד: 050-6019991

מוגש מטעם אלינור שמיר