שיר אוחנה, בת 22, היא מאמנת כושר ובעלת סטודיו SO FIT לאימוני כושר ועיצוב הגוף ביישוב נילי.
2 צפייה בגלריה
שיר אוחנה
שיר אוחנה
שיר אוחנה
(משה ניסנוב)

ספרי על תחילת דרכך בתחום עד היום, מה גרם לך לבחור בו?
"לענף אימוני הכושר נכנסתי עוד בתקופת שירותי בצבא, ואת הסטודיו פתחתי כשעדיין הייתי על מדים. זאת כשבמקביל עשיתי קורס אימונים נוסף לנשים בהיריון ולאחר לידה. עבורי הבחירה הייתה פשוטה. אני משלבת את האהבה שלי למקצוע עם הצורך שלי ללכת בדרך משלי. מגיל קטן ידעתי שאני רוצה להיות עצמאית. אני אף פעם לא עוצרת, תמיד אמשיך לפתח דברים ולהתקדם, והנה ממש בחודשים הקרובים אני עומדת להשיק אפליקציה מיוחדת למתאמנים שתעזור ללקוחות שלי ולקהל הרחב להתאמן בצורה נכונה וכיפית שתסייע להם להתמיד".
מהי התשוקה האמיתית שלך בתחום העיסוק שבחרת?
"תמיד אהבתי את תחום הספורט והאימונים, ובכלל פתיחת הסטודיו הייתה עבורי הגשמת חלום. ראיתי כמה זה עושה לי טוב ומשפיע על יתר תחומי החיים. פשוט נהנית ממה שזה עושה לגוף וגם לנפש, ואיך שזה ממלא ומחייה אותי. ספורט זה 'הפסיכולוג' שלי לכל דבר".
ספרי על האתגרים שהתמודדת איתם מאז ה-7.10.
"התארחתי באותה שבת בחולון והתארגנתי להליכת בוקר על הים. פתאום שמעתי אזעקות, משהו שלא שמעתי במשך שנים אולי מאז 'צוק איתן'. חזרתי הביתה וכולי בהלם. בשכבת הגיל שלי יש עוד הרבה שמשרתים בצבא, והרבה מהם הוזעקו ללחימה. אבא, האחים שלי ועוד בני משפחה נקראו למילואים. היה הרבה פחד".
"גם מבחינת העסק זו הייתה פעם ראשונה שעלה בי חשש. לא היה ברור אם ההכנסה תימשך או פשוט תיפסק. התחלתי לשלוח הודעות ללקוחות שלי אם הן רוצות להקפיא מינוי ולהבין היכן הן עומדות ונכנסתי לתקופה של לחץ. אבל אני חושבת שאחרי לא זמן לא רב אחר כך הצלחתי למנף את זה למקום של תרפיה עבורן. הרבה דווקא חזרו להתאמן ואפילו לקוחות חדשות נרשמו כי הן צריכות את זה לנפש שלהן במיוחד בתקופה הזאת. כששוחחתי עם מתאמנות ותיקות, חלקן הקפיאו את המינוי וחלקן התלבטו. הן הביעו בפני את החששות, אפילו ברמה הטכנית עם שאלות כמו 'ומה אם באמצע האימון תהיה אזעקה או חדירת מחבלים?'".
"הרבה מהן הצלחתי להרגיע. הסברתי להן שזו שעה של שקט וניתוק מסלולרי וחדשות, אבל אם חס וחלילה יקרה משהו בוודאי נשמע ונתעדכן. זה גם אימון קבוצתי של 6-7 בנות ואפשר לדבר בנחת, להינות וגם לצחוק יחד, לשתף חוויות. מעין מפגש חברתי שהוא ערך מוסף מעבר לאימון שהוא בעצמו משחרר מתחים ועצבים. קיבלתי פידבק מצוין מהן".
סיפור מרגש שאת לוקחת איתך מהתקופה?
"חלק מהבנות פנו אלי מיוזמתן בשבועיים הראשונים של הלחימה, כשאני בעצמי עוד הייתי במתח ובערפל וביקשו להיכנס עצמאית לסטודיו ולהתאמן. אפילו רצו שאדריך אותן בווטסאפ מה לעשות באימון כי הן פשוט היו חייבות את זה לעצמן. כל כך התרשמתי והתרגשתי מהמחויבות שלהן וככה אני הבנתי עד כמה אני ויתר המתאמנות צריכות את זה. באמת שבסוף זה עזר לכולן".

2 צפייה בגלריה
שיר אוחנה
שיר אוחנה
שיר אוחנה
(פרטי)

מהיכן שואבים כוחות בתקופה זו?
"כשאני שקעתי ב'דאון', אלה היו המתאמנות שלי הרימו אותי. מספיק שראיתי אחת שהאימון חשוב לה ועושה לה טוב - זה מיד מילא אותי. כמו בכל סיטואציה אחרת בחיים, גם בתקופה הזו הכושר החזיר אותי ואת המתאמנות לחיים, וכמו שהן שמחות שאני שם בשבילן ככה אני שמחה שהם שם בשבילי".
משהו אופטימי לסיום?
"אני מאמינה שהכל לטובה בחיים. גם כשאנחנו עוברים דברים קשים בחיים בין אם באופן אישי או כמדינה, חשוב להסתכל על הכל בצורה חיובית, לדבר לעצמנו בצורה חיובית וזה מה שיעזור לנו להתגבר".

סטודיו SO FIT
רחוב זית 90 , ניל״י
טלפון: 0586780201
אינסטגרם - Shir_ohana_
פייסבוק - שיר אוחנה
טיקטוק - shirohanasofit

מוגש מטעם שיר אוחנה