שיחה עם אסתר בוטביקה בת ה-57, אמא לשלושה ילדים וסבתא, מעלה תובנות חדשות לחיים שדומה שאין אחד ואחת שלא צריכים לשנן. השיחה איתה מרתקת ומעצימה באחת, מעין "אי של רוגע" בעולם הכאוס והטירוף בו אנו חיים בעיקר בעידן קורונה.
היא נולדה בחיפה וכילדה אהבה לדמיין דברים ולחוות אותם בצורה שונה מהמקובל והשגור. בבגרותה הגיעה לתובנות על העולם שהעצימו כבר מאות נשים ואנשים, טיפלה וליוותה בצורה מעוררת השראה בעשרות מקרים קשים, ובכל זאת צניעותה ודיבורה השקט משרה עליך רוגע בלתי מובן, שלא מסגיר כמה כוחות ועוצמה יש בה.
2 צפייה בגלריה
אסתר בוטביקה
אסתר בוטביקה
אסתר בוטביקה
(צילום: קרן מזור)
כיום, כשהיא הפכה לאחת המנטוריות האהובות בישראל, אחרי שפרסמה את ספרה "נגיעות - מסע של תובנות" שהפך לספר מצליח שרבים נעזרים בו, אסתר מספרת איך הכול התחיל: "כאמור, נולדתי בחיפה, וכילדה אני זוכרת את עצמי תמיד מסתובבת שם בין העצים, מחוברת לטבע, מדמיינת דברים וחווה אותם בצורה שונה. המחנכת אמרה לי שאני חייבת להיות סופרת, נבואה שבסופו של דבר הגשימה את עצמה. שירתתי בצה"ל כפקידה מבצעים בח"א ביחידה סודית, ועם השחרור התחלתי ללמוד תעשייה וניהול במכללה למנהל שם קיבלתי את התואר הנדסאית תעשיה וניהול.
"תמיד בער בי הצד הרוחני אבל דחקתי אותו והלכתי בתלם כמו שציפו ממני. נישאתי, ילדתי שלושה ילדים מקסימים והקמתי חברת כח אדם. כמנכ"לית חברת "עובדה" – חברת להשמה של כח אדם עסקתי בייעוץ ללקוחות. יצרתי מגע בלתי אמצעי איתם, הייתי מדברת איתם, ומבינה את אשר על לבם, מקשיבה קשב רב ונותנת טיפים לחיים, שלא קשורים במישרין לעבודה או לסיבות בגינן הגיעו. אני מאמינה שרק אדם שמבין את נבכי נפשו פנימה, מגיע להכלה ולאהבה עצמית אישית, יכול להתפתח לפרוח ולהגיע להיכן שירצה. הקריירה והזוגיות מהוות את התשתית, וכל מה שקורה לנו הם התסמינים הנובעים מאותה תשתית. במידה והתשתית בריאה וממוקדת נכון, נוכל להצליח".
2 צפייה בגלריה
אסתר בוטביקה במהלך פעילות
אסתר בוטביקה במהלך פעילות
אסתר בוטביקה במהלך פעילות
(צילום: קרן מזור)
לפני 12 שנה החליטה שהיא עושה מהפך בחייה ומתחילה להוציא לפועל את כל מה שקינן בה שנים ארוכות. "התנאים הבשילו", היא מסבירה, "זה לא שהייתה לי הארה חדשה או תובנה ייחודית לפתע. זה תמיד היה שם – רק שעכשיו הייתה הבנה שהגיעה השעה להוציא מהכוח אל הפועל את מה שהיה בי".
אסתר החלה ללמוד הנחיית קבוצות, גישור, אימון אישי ועוד נושאים שונים הקשורים בהעצמה אישית ונשית. היא החלה לשלב בטיפוליה בין אימון אישי קונבנציונלי ואלטרנטיבי תוך חתירה להפעלת תהליכים מעצימים ופורצי דרך. היא גם למדה את שיטת "חיבור למודעות על" – שתוקשרה ע"י לילה ברזסקי שיטה בה היא מטפלת ומלמדת.
"עדיף כישלון מפואר על חוסר מעש או חשש, כי רק המעז מנצח" – זה ה'אני מאמין' שלי', אומרת אסתר, "אני מאמינה שבכל אדם חבוי כישרון שצריך לממש. דחיפה נכונה, חריצות ועשייה מובילים להצלחה, גם אם 'שכר הלימוד' כולל תקלות, כישלונות ומהמורות בדרך".
מהו שילוב בטיפול בין אימון אישי קונבנציונלי לבין טיפול אלטרנטיבי?
"זהו מפגש הכולל טיפול אנרגטי. אני מתחילה עם הסבר קצר על התהליך ונגיעה בנושאים שאנו רוצים להעצים, לפתור, לחזק. תוך כדי התהליך עולות שאלות, ניתנות תשובות או כיוונים שדרכם אנו פותחים צוהר ויוצאים לדרך ההצלחה. אנו ממשיכים בדמיון מודרך שבאמצעותו מנקים את גופנו מעכבות ומתחושות לא נעימות, לאותם מקומות מוזרמת אנרגיה שמתאימה לנו (אהבה, שמחה, עוצמה וכו'). כל אחד מאתנו מרגיש שונה לאחר הטיפול, בדרך כלל בימים שלאחר המפגש מרגישים קלים, מאושרים, מחייכים וחווים תפנית לא מוסברת ותחושה טובה שמלווה אותנו".
אבל למעשה מה ששינה את חייך הייתה שיטת הטיפול "חיבור למודעות על". מה זה?
"שיטת טיפול זו מעניקה לנו כלים פשוטים ליצירת שינוי מהותי בחיינו. הטיפול מתבצע בכוח המחשבה, והוא מאפשר לנו להתחבר באופן עוצמתי לתדרים. תדרים אלו מביאים לשינוי בדפוסים מעכבים, ומאפשרים לנו לממש את הפוטנציאלים שלנו.
שיטת "חיבור למודעות על" מורכבת מ – 5 תוכנות התוכנה הראשונה מורכבת מ - 37 מפגשים, 37 פרקים בחיי אנוש, ומעניקה ללומדים אותה 37 כלי עבודה מקוריים, פשוטים ואפקטיביים להתמודדות עם כל התחומים המשמעותיים והרלוונטיים בחיינו: כיצד לאזן את בריאותנו הפיזית והנפשית, כיצד לאזן את הגוף הרגשי שלנו, כיצד לדייק את יחסינו עם האנשים לרבות גישור וניהול משברים, כיצד להתנהל בחוכמה וביעילות עם כסף מחד, ועם הרוח והנסתר מאידך, ועוד ועוד. בכל מפגש אנו עוברים טיפול עצמי ומתוודעים לכלי עבודה נוספים שנוכל ליישם באופן אישי עבור העצמי או האחר. אנו מפתחים ומרחיבים יכולות. הידע שמתקבל בלימודים הוא כלי המאפשר לחיות את החיים ביתר נוחות, אושר והשלמה. הידע הזה פתוח בפני כל מי שמעוניין ללמוד אותו, ובעיקר בפני כל מי שמעוניין לקחת אחריות על חייו וליישם את הכלים הלכה למעשה".
הידע האדיר האצור באסתר בוטביקה שבמהלך עבודתה נפגשה עם מגוון רחב של אנשים חמושים בסיפוריהם, התנקז לכתיבת הספר המצליח שלה "נגיעות מסע של תובנות" בהוצאת סטימצקי.
על מה מדבר הספר?
"קפה שחור הוא קפה מר ועדיין, תספיק כפית אחת של סוכר כדי לשנות את הטעם, את היחס למשקה ואת הרצון ללגום ממנו שוב. כזה הוא הספר 'נגיעות- מסע של תובנות '. כפית הסוכר של חיי היום- יום. הספר מזמן לקוראים טקסטים שמחים כעצובים מלווים בתמונות הטומנים בחובם תובנות וטיפים קלים ליישום. כל קורא - ללא קשר לגילו ולניסיון חייו יזהה בין עמודי הספר את עצמו, את גישתו לחיים, את דרך התייחסותו לאירועים ובלי תכתיבים, שאולי יביא אותו למצוא את עצמו בתחילת דרך חדשה.
אפשר לבקש ממך תובנה מעצימה שלך על תקופת הקורונה?
"בהחלט. כולנו חווים שנה שטרפה לנו את כל הקלפים. התחילה בפחד ואולי נתנה לנו תחושה של סוף ופתאום צצו ערכים והבנות על החיים. הבנו מהם הדברים החשובים לנו באמת, שיש דברים שאנו מכורים אליהם, מדחיקים ולפעמים לא מתמודדים איתם. שאנחנו בוחרים לא לבחור, שהמקצוע של חלקנו נמחק. אני מאמינה שהקורונה נוגעת בכולנו, בכל אחד בצורה אחרת. לפני הכל אני אשמח שהקוראים ייקחו את ההבנה הזו ויאמצו אותה לחייהם. תייצרו בעצמכם את השינוי, תראו במה אתם יכולים להשתפר וזכרו, שחשוב שנראה את הפנימי שבנו, נבין כמה כוח אמונה ורצון קיים בו ונפתח דלת לשינויים שאנחנו בוחרים. כי בסוף כל אחד יכול לנצח על חייו כמו מנצח על תזמורת אשר מעבירה ביצוע מוזיקלי הרמוני. תחשבו עם עצמכם איזה מתנות נתנה לכם הקורונה".
ליצירת קשר עם אסתר בוטביקה:
טלפון: 052-3586938