היו לא מעט שחקניות זרות לאורך השנים שהגיעו לארץ הקודש והטביעו את חותמן, ולא רק על הפרקט. ברנדי ריד היכתה את חברותיה לקבוצה בחדר ההלבשה, רגע לאחר הפסד צורב; מרגו גרהאם עצרה במקדונלד'ס וירדה על ארוחה לפני משחק אימון; והיו עוד לא מעט סיפורים ביזאריים שעדיף לנו שנותרו חסויים. בכל זאת, על חלקם תחשבו שהם פרי דמיוננו.
1 צפייה בגלריה
"לקחנו בחשבון שהיא סוג של הימור". ג'ונסון
"לקחנו בחשבון שהיא סוג של הימור". ג'ונסון
"לקחנו בחשבון שהיא סוג של הימור". ג'ונסון
(צילום: EPA)
והנה, הקיץ אנחנו זוכים לביקור של עוד שחקנית חיזוק עם סיפור מרתק. גלורי ג'ונסון, הזרה הנוצצת והחדשה של אליצור רמלה, היא לא רק החתמה מסקרנת, אלא שם שמוכר כמעט בכל בית באמריקה, ולא בהכרח בעקבות היכולת על הפרקט. ויש לה כזאת.

פצעים ונשיקות

ונתחיל עם רכילות עסיסית. ג'ונסון בת ה־27 היא למעשה גרושתה של אחת הכדורסלניות הטובות בעולם, בריטני גריינר, והסאגה בין השתיים העסיקה בשנים האחרונות לא רק את מוספי הספורט בארה"ב, אלא גם את כלי התקשורת הגדולים במדינה.
זה התחיל כעוד סיפור של אהבה ממבט ראשון. "פשוט הלכתי אחרי הלב שלי", שיחזרה ג'ונסון בראיון עיתונאי אשתקד והוסיפה: "ובריטני היתה שם בשבילי".
השתיים התארסו ב־2014, אך כעבור פחות משנה נעצרו בגין תקיפה פיזית זו של זו לאחר שהמשטרה הוזעקה לביתן באריזונה.
כל אחת מהן נפצעה במהלך אותה קטטה, ואלה לא היו פצעים יבשים. היתה שם סיטואציה מאוד מדממת, וכל זאת שבועיים לפני הטקס הרשמי שבו הן היו אמורות לומר I do. אנחנו לא מדברים, אגב, על קרב כריות שיצא משליטה, אלא על מכות 'על אמת,' שבהן אחת מהן נזקקה לתפרים באצבע ובלחי בעקבות סימני נשיכה קשים והשנייה אובחנה עם זעזוע מוח. מבוא לגירושין? תחשבו שוב. זה לא הפריע להן להתחתן במאי 2015.
ופה, כמו שהבנתם, הסיפור רק ממשיך להתפתל. כעבור חודש הודיעה ג'ונסון כי היא בהריון מהפריה חוץ גופית, כשלגריינר, על פי פרסומים שונים, לא היה מושג על כך. יממה לאחר מכן, אחת הכוכבות הגדולות של ה־WNBA הגישה בקשה לבית המשפט שלא להתיר לבת זוגה ללדת. היא כמובן נדחתה וג’ונסון ילדה תאומים. זה הוביל, כמו שחשבתם, לגירושין ביוני 2016.
כל הסאגה היתה כמובן מתוקשרת מאוד, כשבין לבין, נאלצו השתיים ללכת לסדנה בת 26 שבועות לטיפול באלימות, כחלק מעסקת טיעון עם בית המשפט. בראיון ל"קוסמופוליטן" בשנה שעברה, חשפה ג'ונסון כי לא יצאה עם אישה עד לפני הקשר עם גריינר וכי גם היום היא לא מגדירה את עצמה כלסבית. "הלכתי אחרי הלב שלי, האדם היה חשוב לי, לא המין שלו", הסבירה.
בראיון ל"קוסמופוליטן" חשפה ג'ונסון כי לא יצאה עם אישה עד לפני הקשר עם גריינר וכי גם היום היא לא מגדירה את עצמה כלסבית. "הלכתי אחרי הלב שלי, האדם היה חשוב לי, לא המין שלו", הסבירה
ג'ונסון הוסיפה באותו ראיון שמן למדורה וטענה כי משפחתה הזהירה אותה מחתונה עם גריינר: "ועדיין, נלחמתי על מישהו שאהבתי". לשאלה למה בכלל השתיים נשארו יחד אחרי תקרית המכות הקשה, הסבירה ג'ונסון: "בריטני בכתה על כמה שהיא מאושרת כשאני לצידה. הבטחתי לה שזה יהיה שווה את זה. אתם יכולים לקרוא לי טיפשה בגלל שהאמנתי לה, אבל סמכתי על האדם הזה".
מי שיגלול קצת בחשבון האינסטגרם של ג'ונסון, יצפה באותן תאומות שנולדו לה, למרות שהתגרשה מגריינר. היום הן כבר בנות חמש וצפויות להגיע עם אימן למסע החדש בקריית מנחם. "אני לא יכולה לעשות הכל לבד, אבל יש לי חברים גברים, חבר'ה מתוקים שמציעים לעזור לי. לצערי, אני לא מטפלת בזה טוב, מדחיקה את זה, כי היום אני לא סומכת על אף אחד. מקווה שאגיע לנקודה בה אוכל לתת למישהו סיכוי הוגן, כמו בעבר", הוסיפה.

דרושה: אגרסיביות

בכל מקרה, בכל הקשור לכדורסל נטו, רמלה מקבלת שחקנית עם רזומה עשיר. הבחירה הרביעית בדראפט 2012, כזו שהופיעה פעמיים באולסטאר ה־WNBA, וכמובן שחקנית יורוליג בעברה. לאחר שקיבלה אזרחות במונטנגרו, הצטרפה לנבחרת הלאומית שלה (2019). היא היתה שותפה להופעתה של הנבחרת באליפות אירופה הקודמת וסיימה אותה עם ממוצעים של 14.5 נקודות ו־7.8 ריבאונדים לערב.
העונה היא לא משחקת ב־WNBA (שמשוחקת במהלך הקיץ), לאחר שבשנה שעברה פתחה פעם אחת בחמישייה במסעה בקבוצתה השלישית בליגה הטובה בעולם - אטלנטה "דרים". הממוצעים? החלשים בקריירה: 4.7 נקודות ו־7.4 ריבאונדים ב־15.1 דקות לערב. בהמשך נדבקה בקורונה וכלל לא עלתה על הפרקט.
"אני רק חושבת שהיא יכולה לעשות הרבה יותר דברים", הסבירה אשתקד מאמנת אטלנטה, ניקי קולן, "חייבים לגרום לה לעשות יותר. לא הבאתי אותה לכאן כדי לעמוד רק על קו השלוש ולקלוע. כמאמנת, אני חייבת להביא אותה לנקודה הזאת שבה היא תהיה שחקנית אגרסיבית יותר". זה לא קרה.
ג'ונסון כיכבה בכמה קבוצות יורוליג מוכרות כמו נדז'דה הרוסית והטאי הטורקית, אבל בשנים האחרונות הקריירה שלה בירידה. מה שכנראה מסביר איך ברמלה הצליחו להנחית שחקנית בסדר גודל שלה, ועוד שיכולה לשחק כבוסמנית - מצרך יקר בשוק האירופי. בשנתיים האחרונות היא לא סיימה עונה מלאה באף קבוצה בה החלה, מדינמו קורסק הרוסית ועד שופרון ההונגרית. כולן, אגב, שיחקו ביורוליג ולא ביורוקאפ, המפעל המשני אליו נרשמה רמלה.
איזו גלורי נקבל?
מי שהחליטה להביא אותה ארצה היא שירה העליון, שממשיכה לעונה שנייה על הקווים של אליצור רמלה. "אני עוקבת אחריה לא מעט בשנים האחרונות", סיפרה העליון השבוע. "היא מגיעה עם רזומה עשיר, אבל בשתי העונות האחרונות היתה במגמת ירידה. היא לא היתה יציבה וגם לא נשארה שנה שלמה בקבוצה. אני מבינה את הרעש, יש סביבה עניין. אני מכירה גם את הסיפורים ויודעת את כל מה שעברה. היו לנו כמה שיחות. מבחינתה, היא רוצה לפתוח פה דף חדש".
ג'ונסון כיכבה בכמה קבוצות יורוליג מוכרות כמו נדז'דה הרוסית והטאי הטורקית, אבל בשנים האחרונות הקריירה שלה בירידה. מה שכנראה מסביר איך ברמלה הצליחו להנחית שחקנית בסדר גודל שלה
העליון הוסיפה: "כששחקנית אומרת, לי לפחות, שהיא רוצה להתחיל תהליך, אני שמחה והולכת איתה. אם היא תבוא מפוקסת ומחויבת, היא שחקנית ברמות הכי גבוהות. גם שומרת, גם ריבאונדרית, גם סקוררית. צריך לראות איזו גלורי נקבל. על הנייר היא יכולה להיות 'וואו'. אבל יש הרבה דברים שלא קשורים רק לכדורסל, וצריך לראות איך זה יתחבר. זה יכול גם לא להצליח".
"לקחנו בחשבון שהיא סוג של הימור", מודה העליון. "הרבה מהמאמנים שהתייעצתי איתם, ניסו להניא אותנו מלהחתים אותה. מקווה שרמלה, שהוא מועדון מדהים, יידע להכיל אותה, וגם אני כמאמנת אצטרך להתמודד עם הקפריזות שלה, ויהיו כאלו". העליון הסבירה שלא סתם החתימה זרה שהיא גם יכולה לשחק כבוסמנית, אלא כדי שתעזור לקבוצה גם ביורוקאפ ולא תשב בצד באירופה: "אנחנו מנסים ללמוד מטעויות העבר. זו אחת הסיבות. ועדיין, חובת ההוכחה היא עליה, היא לא שחקנית פשוטה".
נסים רון, המנהל המקצועי של אליצור רמלה, מתרגש גם כן: "גלורי ג'ונסון היא שחקנית איכותית מאוד שתסייע לנו להגיע להישגים. העובדה שהיא מחזיקה בדרכון אירופי תאפשר לה לשחק במעמד של בוסמנית ביורוקאפ, כך שנוכל לשמור על אותו סגל בכל המסגרות בהן נשחק".