במהלך השבוע שעבר התקיימה בקדיס, ספרד, אליפות אירופה לנוער בשייט. אחד מתשעת השייטים שזכו להשתתף לראשונה בתחרות החשובה ולייצג את המדינה הוא אלעד דהן, רק בן 13 וחצי, תושב מודיעין.
2 צפייה בגלריה
דהן דוהר על הגלים
דהן דוהר על הגלים
דהן דוהר על הגלים בקדיס, ספרד
(צילום: Pep Portas)
דהן, שסיים לאחרונה את לימודיו בכיתה ח' בבית הספר עירוני ה' בעיר, הוא אמנם נער צעיר אבל מזה שנים שהוא מתנהל כספורטאי מקצועני לכל דבר – ואת אימוניו בים, ארבע פעמים בשבוע, הוא מקיים בעכו הרחוקה, במועדון השייט הפועל זבולון עכו, אותו מנהל אביו, ליאור.
קראו גם >>
ההשתתפות בשבוע שעבר באליפות החשובה היתה עבור דהן חוויה של ממש, התנסות מקצועית ראשונה מסוגה, בתחרות בה השתתפו 155 נערים בני גילו מ–38 מדינות ברחבי העולם.
הדגם בו התחרה דהן הוא דגם אופטימיסט בינ"ל המיועד לבני גילו והוא התאמן לתחרות במשך חודשים ארוכים – ורק לפני כחודשיים התבשר לשמחתו כי הוא חלק ממשלחת מצומצמת ממש של נבחרת ישראל לנוער בשייט.
2 צפייה בגלריה
דהן בפעולה
דהן בפעולה
"חי ונושם את הגלישה"
(צילום: Pep Portas)
"אלעד עוסק בספורט ימי מגיל מאוד צעיר, למעשה מגיל שבע", מספר אביו ליאור, "והוא ממש אוהב את הים. הוא הגיע איתי כילד למועדון השייט, נחשף לתחום, התלהב מאוד ומאז הוא מתאמן בצורה רציפה. הוא מתמיד ומשקיע, והחברות בסגל הנבחרת היא הישג גדול".
גם במהלך שנת הקורונה התמיד דהן להתאמן באופן קבוע בים הפתוח כשאת הדרך מביתו במודיעין לעכו ובחזרה עשה בנסיעה ברכבת. "זה דווקא יצא טוב כי לא היו לימודים בבית הספר ואת מפגשי הזום הוא עשה במהלך הנסיעה", מספר האב, "וזה הסתדר יופי, לא היתה שום בעיה".
בתחרות עצמה הגיע דהן למקום ה–72 בסיכום הכללי, בדיוק באמצע, הישג מעולה למי שבגיל כה צעיר השתתף לראשונה במעמד כה חשוב, תחרות בינלאומית, בה שהה ללא בני משפחתו אלא רק עם צוות האימון.
כעת, כשהוא מתקרב לגיל 14, צפוי דהן לעבור ולהתאמן על דגם אחר של מפרשית המיועד לגילאי 14 ומעלה – לייזר 4.7 והוא מקווה להצליח ולהשתלב שוב בשנה הבאה באליפות אירופה.
"לא להיכנע ללא קרב, בשום מצב", מספר דהן על המוטו שמוביל אותו במהלך השנה החולפת, שנת ההכנות לקראת אליפות אירופה. "המשפט הזה החזיק אותי בעונה שחלפה ותמיד הבאתי את עצמי למקסימום, בכל תחרות שהיתה בדרך", הוא מוסיף ואומר: "בתחילת העונה המאמן שלי שאל אותי מה המטרה שלי ואמרתי לו שהמטרה שלי היא לעשות את הכי טוב שלי ולכן אני גאה ושמח שהגעתי למעמד הזה ושאני חלק מנבחרת ישראל שייצג את המדינה בכבוד באליפות אירופה".
"הכל נעשה אצלנו ברצון ובאהבה ואנחנו כולנו נהנים מזה מאוד", מסכם האב ליאור המגלה כי גם אחותו של אלעד, כנרת, בת 16 וחצי, מתאמנת בשייט מפרשיות. "אנחנו משפחה שחיה את הים, תחום הגלישה הוא חלק נכבד מהחיים שלנו ואנחנו מקווים להמשיך לעסוק בכך עוד שנים רבות".
לכל העדכונים - חדשות מודיעין