במהלך השבוע הבא ובשבוע שלאחר מכן צפויה גפן דור (17) ממודיעין לקחת חלק באחת התחרויות החשובות בהן התמודדה במהלך השנים האחרונות כמתעמלת בנבחרת ישראל בהתעמלות מכשירים.
2 צפייה בגלריה
מתחרה לפעמים ביום שישי. גפן דור
מתחרה לפעמים ביום שישי. גפן דור
מתחרה לפעמים ביום שישי. גפן דור
(צילום: איגוד ההתעמלות בישראל)
קראו גם:
מדובר בשתי תחרויות בהן היא צריכה להשיג את הקריטריון, מבחינת התוצאות של תרגיליה, שיעניק לה את הזכות להשתתף במסגרת המשלחת הישראלית באליפות אירופה שצפויה להתקיים בחודש אפריל בשוויץ, ובקיץ לאחר מכן באולימפיאדה בטוקיו שביפן.
המיוחד מבחינת דור, שמאז גיל שלוש עוסקת בתחום האקרובטיקה וההתעמלות, הוא שבניגוד לשאר המתעמלות היא מתמודדת עם מגבלות הקשורות להיותה בת למשפחה שומרת מצוות.
ייתכן כי כבר בשבוע הבא, כפי שקרה לה בעבר, היא תיאלץ לבצע את תרגיליה בנפרד משאר המתחרות, וזאת מכיוון שחלק מהתחרות מתקיימת ביום שבת.
"תמיד היתה לי בעיה של תחרויות בשבת, גם כשהייתי ילדה, ובשלב מסוים אמרו לי שאצטרך לעשות בחירות לגבי הקריירה כי התחרויות יהיו בשבת, ולא היה לי ולמשפחה שלי ספק שאני ממשיכה", מספרת דור. "כבר בתחילת הדרך בתחום ההתעמלות, אם הקבוצה היתה מתחרה בשבת, היו מביאים עבורי במיוחד שופט והייתי מתחרה ביום שישי, ואת הציונים שלי היו שומרים לשבת".
לאחרונה, כדי לא לפגוע בסיכוייה להתקדם מבחינה אישית, קיבלה דור היתר מיוחד להתחרות בתחרויות בחו"ל.
2 צפייה בגלריה
גפן דור בפעולה
גפן דור בפעולה
גפן דור בפעולה
(צילום פרטי)
"רב אישר לי להשתתף בתחרויות בשבת בתנאי שאסע לתחרות עם נהג שהוא גוי, ושאת המוזיקה ישמיע באולם גוי", מספרת דור, "וזה לא מסובך כשהתחרות בחו"ל".
לעתים, כשאין לה ברירה, מתחרה דור בתחרויות ומבצעת את התרגילים ללא מוזיקה ברקע.
"זה קשה", היא מודה, "אבל אני מתאמנת על זה ושומעת במהלך התרגיל את המוזיקה בראש שלי, אז זה עובד, וחוץ מזה יותר קשה לחכות לתוצאות ולשמוע אותן בצאת השבת".
מי שמלווים את דור במהלך השנים האחרונות הם אנשי "אתנה", המרכז לקידום ספורט נשים.
"גפן החלה את דרכה בסגל אתנה נערות ובמסגרת זו זכתה לתמיכה מקצועית רחבה", אומרת מתאמת אתנה בענף ההתעמלות, שלי מתתיהו. "אנו מאחלים לה הרבה בהצלחה בתחרויות בתור מתעמלת בוגרת ושמחים על התקדמותה".