1 צפייה בגלריה
   "מקומות תעסוקה". הנחת אבן הפינה | צילום: באדיבות מועצת שוהם
   "מקומות תעסוקה". הנחת אבן הפינה | צילום: באדיבות מועצת שוהם
  "מקומות תעסוקה". הנחת אבן הפינה | צילום: באדיבות מועצת שוהם
שר הכלכלה, אלי כהן, וראש מועצת שוהם, איתן פטיגרו, הניחו את אבן הפינה להיי-פורט שוהם, פרויקט העסקים החדש של היזם מרחב זוארץ באזור התעשייה 'היי פארק' שוהם.
היי-פורט שוהם משתרע על שטח של 11 דונם, שעליו ייבנו כ־20 אלף מ"ר המיועדים לתעשייה עתירת ידע, משרדים ומסחר. המתחם מעוצב בהשראת מתחמי הייטק מובילים בעולם. הפרויקט יכלול שדרת מסחר ירוקה שתעניק שירותי מסחר לעסקים במתחם ובסביבה, לרבות חדר כושר, מסעדות, בתי קפה ושטחים ציבוריים ירוקים.
"חשוב לנו בממשלת ישראל שכל מי שרוצה להיות יזם לא יצטרך לעבור מסלול הישרדות", אמר שר הכלכלה אלי כהן בטקס הנחת אבן הפינה. "כאן בשוהם, באזור התעשייה המתפתח הזה, אנחנו יכולים להיווכח בתנופה שבה נמצאת מדינת ישראל בפיתוח העסקי ובתשתיות התומכות. כדי שנוכל להעניק יותר שירותים לאזרחי מדינת ישראל בתחומי החינוך, הבריאות והביטחון צריך שיקומו עוד עסקים קטנים ובינוניים".
גם ראש מועצת שוהם, איתן פטיגרו, בירך על "כניסתם של יזמים נמרצים אשר מאפשרים לעסקים קטנים משוהם ומהאזור לקבוע בשוהם את משכנם ומביאים בכך מקומות תעסוקה לתושבי היישוב ותנופת פיתוח. בניגוד למרחב זוארץ, שפועל במהירות רבה לקידום הפרויקט, ישנם לצערי יזמים שזכו במגרשים כבר לפני עשור ועדיין לא פעלו לקבלת היתר בנייה.
מדובר באובדן הכנסות בארנונה למועצת שוהם שמוערך בכ־73 מיליון שקל. זו בעיה שאיתה מתמודדות רשויות מקומיות רבות בארץ ובשנה האחרונה אני פועל לקידומו של חוק שיאפשר לרשות מקומית לגבות ארנונה על מלוא זכויות הבנייה במקרים שבהם לא מושלמת בנייתם של פרויקטים בתוך ארבע עד חמש שנים מיום הזכייה במכרז. הנהלת מרכז השלטון המקומי תומכת במהלך זה ואני תקווה שנקדם אותו בכנסת הקרובה".
מנכ"לית החברה הכלכלית שוהם, דינה פרומוביץ, ציינה שבימים אלה מסיימת החברה הכלכלית לבנות שני מגרשי חניה ציבוריים בסמוך למגרש זה. "המועצה והחכ"ל מקפידות בכל הפרויקטים על השלמת עבודות הפיתוח עוד בטרם מאוכלסים המגרשים על-ידי היזמים, וזהו אחד מגורמי המשיכה של היי פארק שוהם".