מסקירה חצי שנתית של מחירי השכירות בעיר מודיעין, עולה כי נרשמה ירידה של 1% בממוצע מחיר החודשי. הירידה הגדולה ביותר נרשמה בדירות שלושה חדרים, עם ירידה של 8% בממוצע. אם בשנת 2019 שילמתם על דירת שלושה חדרים בעיר 4,800 שקלים, כעת המחיר עומד על 4,400 שקלים. בדירות ארבעה חדרים נרשמה ירידה של 1.8%, המחיר החודשי בשנת 2019 עמד על 5,400 שקלים וכעת בחציון הראשון של 2020 עומד על 5,300 שקלים.
2 צפייה בגלריה
שכונת הכרמים מודיעין
שכונת הכרמים מודיעין
שכונת הכרמים מודיעין
(צילום: חורחה נובומינסקי)
"אין כל ספק כי שהמשבר הבריאותי שנגרם בעטיה של מגפת הקורונה העולמית, טרף את הקלפים בכל הקשור לשוק הדיור הישראלי, כשאת ההשלכות קצרות וארוכות הטווח עדיין קשה לאפיין", אומר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין לשעבר, מומחה הנדל"ן אוהד דנוס. "יש לקחת בחשבון כי מימושים באילוץ בשוק הדיור, אשר שיעורם עשוי לגדול כתוצאה מהמשבר הכלכלי החריף ממנו סובלים חלקים נכבדים מהציבור הישראלי, לא מתרחשים בתקופה זמן קצרה ולעיתים עוברת תקופה של למעלה משנה עד שמתחילים לראותם בשוק. שמצרפים לעובדה זו את הנתונים בדבר הפגיעה הקשה בהליכי תכנון ובנייה, אשר יביאו בהכרח להקטנת היצעים בעתיד הקרוב, הסכנה הכמעט וודאית בייקור עלויות הבנייה והעובדה כי קיימים ביקושים ברמות שונות באזורי המדינה השונים, ניתן להטיל ספק סביר באשר לירידות מחירים אם בכלל".
2 צפייה בגלריה
אוהד דנוס
אוהד דנוס
אוהד דנוס
(צילום: כפיר סיוון)
באשר למחירי הדירות למכירה, הן חדשות והן יד שנייה, עולה מהסקירה של אוהד דנוס, כי המחיר הממוצע לדירת 4 חדרים, הינו 2,020,000 שקלים, כאשר השינוי מהרבעון הקודם של שנת 2020 מצביע על ירידה של 2%. יש לקחת בחשבון כי ברבעון הנסקר, השפעת משבר הקורונה החלה במחצית השנייה של חודש מרץ ועל כן, הינה מוגבלת.