המעבר לדירה שכורה מעלה סימן שאלה גדול: האם כדאי להשקיע בדירה שאינה בבעלותנו?
4 צפייה בגלריה
לשדרג דירה שכורה
לשדרג דירה שכורה
לשדרג דירה שכורה
(צילום: shutterstock)
המציאות הנדל"נית בארץ איננה מבטיחה שכירות ארוכת טווח, לכן רבים נמנעים מלהשקיע בדירה שאיננה שלהם, כיוון שעם הפרידה ממנה, ההשקעה יורדת לטמיון.
מצד שני, לכולנו חשוב לחיות במקום שמרגיש כמו בית, ואחרי הכל, גם אם מדובר ב"רק שנה, שנתיים", זה עדיין פרק זמן משמעותי שכדאי שיעבור עלינו בנעימים.
קראו גם:
מעצבי הפנים קרן גנס ומיכאל אוחיון מסבירים איך מעצבים דירה שכורה בלי להשתגע ובלי להיכנס לעלויות כבדות:
סוד הקסם: צבע
הפתרון בדירות שכורות הוא: צבע וטפטים. כדי לא לשבור קירות, ועדיין לשנות את מראה החדר, מומלץ להדביק טפט על הקירות. יש היום מגוון רחב של טפטים, אפילו לבנים עם טקסטורה מרהיבה שמעשירה את מראה הקיר.
4 צפייה בגלריה
כריות צבעוניות, אקססוריז
כריות צבעוניות, אקססוריז
כריות צבעוניות, אקססוריז
(עיצוב: קרן גנס, צילום: אסף פינצ'וק )
כשבוחרים בטפט, לא חייבים ללכת על צבע או פרינט קיצוני. ובכל מקרה, גם אם בעוד שנה או שנתיים הלוק יימאס, תוכלו להחליף אותו בעלות הגיונית וסבירה.
כדאי להתייעץ ולקבל הכוונה לצבע הנכון, וכמובן, לדאוג שבעל מקצוע ידביק את הטפט בצורה מדויקת.
אם פרויקט הטפט כבד עליכם, גם תמונה גדולה ובולטת תעשה את העבודה, רק אל תשאירו את הקירות חשופים, בתחושת "אנחנו זמניים פה אז בשביל מה להשקיע".
אקססוריז בחלל
בחירת טקסטיל ושטיחים חשובה ליצירת מראה מעוצב בחלל. מומלץ לבחור ברהיטים לא גדולים מדי ובגוון ניטרלי, רצוי בהיר, כי אין אפשרות לדעת מה יהיה מבנה הדירה הבאה ומה תהיה מידת האור הטבעי שתשפיע בו על תחושת המרחב (רהיטים בהירים בגוונים ניטרליים מסייעים ליצירת תחושה של מרחב).
כדי להוסיף טאצ' אישי ומרענן, אפשר בהחלט להתפרע עם כריות צבעוניות בדוגמאות וטקסטורות שיוסיפו אופי לחלל ועם עציצים גדולים.
גם החלפת אהילים תשדרג את המראה בקלות וביעילות.
4 צפייה בגלריה
למצוא את פתרונות האחסון
למצוא את פתרונות האחסון
למצוא את פתרונות האחסון
(עיצוב: קרן גנס, צילום: אסף פינצ'וק )
הסבון בכה מאוד
חדרי האמבטיה והמטבח הם שני המקומות שהכי מפריעים לישראלים, והכי זקוקים לשיפוץ, בעיקר בדירות שכורות.
כדי שחדר האמבטיה ייראה טוב יותר מבלי לשבור קירות ניתן להדביק אריחים חדשים, או מדבקות בדמוי אריחים על הקרמיקה הישנה. את המראה ניתן להחליף לאחת גדולה יותר, שתיתן אשליה של מרחב לחדר. מגבות גדולות ונעימות יכניסו צבע נעים ושובב לחלל.
במטבח (גם שם רוב האנשים לא אוהבים את הקרמיקה) ניתן להדביק טפט או קרמיקה חדשה. אפשר לקנות מכשירי חשמל בצבעים מדליקים כמו מיקרו אדום או טוסטר סגול כדי לייצר נגיעות צבע שיקפיצו את החלל.
פחות מומלץ לצבוע את חזיתות המטבח. אמנם יש היום חומרים נהדרים אך התוצאה לרוב לא נראית טוב.
אתם יושבים?
קונים ריהוט לדירה שכורה? חשוב לעשות בחירה מושכלת של פריטים שיהיה קל ופשוט להעביר לדירה הבאה. כיוון שמבנה הדירות משתנה, יתכן שרהיט שמותאם בגודלו לדירה הנוכחית לא יתאים לבאה, לכן חשוב לבחור במידות רגילות יחסית ובמבנה סטנדרטי. עובדות אלה לא צריכות להשפיע כהוא זה על איכותם או עיצובם.
צפוף לכם?
חלק גדול מהדירות שעומדות להשכרה הן צפופות וקומפקטיות ומשאירות תחושה שאין מספיק מקום. האתגר האמיתי הוא למצוא מקומות אחסון, למשל, לצעצועים של הילדים, לשידה, לארון.
הסיטואציה דורשת מחשבה יצירתית שתעזור לייצר מקום. למשל, ניתן לתלות בחללים צרים מראות גדולות ודקורטיביות שיוצרות תחושת מרחב. לצד המיטה אפשר ליצור מדף מינימליסטי נשלף.
במידה ובדירה יש גרם מדרגות, אפשר להפוך את החלל שמתחתיו לפינת עבודה. את האופניים אפשר לתלות על הקיר ולהפוך אותו לקיר כוח דינמי ויצירתי. יש שולחנות שמתקפלים לדלפק צר ועוד.
4 צפייה בגלריה
עיצוב דירת יוקרה בהשכרה ארוכת טווח
עיצוב דירת יוקרה בהשכרה ארוכת טווח
עיצוב דירת יוקרה בהשכרה ארוכת טווח
(תכנון ועיצוב: מיכאל אוחיון, צילום: עידן גור )
רואים רחוק?
יש דיירים שלא יכולים להרשות לעצמם לקנות דירה במיקום או בגודל מסוים, ובוחרים לשכור לטווח ארוך. השוכרים הללו משקיעים בדירה כסף רב על עיצוב, תכנון ואף שיפוץ מחדש – בעיקר בדירות יוקרה, במגדלים ובדירות פנטהאוז.
במקרה זה, כדי לתת לדירה טאץ' ייחודי, בוחרים דווקא בריהוט מאסיבי ונוכח בחלל ובבדים שיתנו מראה יוקרתי, כמו קטיפה שחורה. אקססוריז איכותיים אף הם מוסיפים מראה יוקרתי וסטייל.
את הווילונות, שעוטפים את הבית בחמימות, אפשר לבחור בצבעים לא קונבנציונאליים, כדי לשוות לחלל את המראה שתרצו להשיג. כדאי להשאיר מכפלת עבה כדי שתישאר האופציה להאריך או לקצר את הווילונות בדירה הבאה.