עשרות מתלמידי שכבת כיתות ד' בבית הספר היסודי דורות במודיעין השתתפו בשבוע שעבר באירוע מיוחד אותו הוביל תושב העיר אלי שרוני, ממייסדי עמותת פעול"ה (פותחים עיניים ולב לצורכי העיוורים), וזאת במסגרת יום פעילות מיוחד שעסק בנושא הגברת המודעות והרגישות לאוכלוסיית בעלי הצרכים המיוחדים.
בסיוע שרוני, הגיעו לבית הספר מספר בעלי מוגבלויות שסיפרו לתלמידים את סיפורם האישי והסבירו להם כיצד מתנהלים חייהם בשגרה.
1 צפייה בגלריה
תלמידי דורות בפעילות
תלמידי דורות בפעילות
תלמידי דורות בפעילות
(צילום: דקלה פומרנץ)
"זכינו לארח בבית הספר כמה מתושבי העיר שבאו לספר על חייהם, והילדים שאלו שאלות מדהימות, והתחושה היא שהאירוע היה מרגש ועוצמתי", אומר שרוני, שבמהלך השנים האחרונות פועל רבות לקידום המודעות לזכויותיהם של עיוורים ולקויי ראייה, כולל פתיחת חוג משותף לרכיבת אופניים לעיוורים ולרואים.
קראו גם:
תלמידי בית הספר עברו הכנה לפני האירוע, שכללה שיעורים מיוחדים, ובבוקר המפגש עם האורחים שהגיעו לבית הספר, קיימו התלמידים פעילויות שהמחישו להם את חייהם של העיוורים ובעלי הצרכים המיוחדים.
הם למדו על אימון כלבי נחייה, התנסו בשימוש בכתב ברייל ושמעו הרצאות על שימוש בכלבי שירות לבעלי שיתוק מוחין ונפגעי טראומה.
"ההכלה, הקבלה, הסבלנות, האכפתיות ושוויון ההזדמנויות שאנחנו מנחילים לתלמידים שלנו הורגשו בכל פינה", אומרת מנהלת בית הספר, שולי גנון. "מגיעה המון תודה לקהילת דורות כולה, לצוות ההוראה, להורים ולתלמידים שלקחו חלק ביום הזה ואיפשרו לו להיות משמעותי".
כעת, לאחר הצלחת האירוע, בו השתתפו גם נציגים של תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו" לילדים ונוער עם צרכים מיוחדים, מקווה שרוני לקיים ימי עיון ופעילות דומים בבתי ספר אחרים בעיר.
"חשוב לנו מאוד להגדיל את מספר מוסדות החינוך שיבצעו את הפעילות החשובה והמבורכת", מסכם שרוני, "דבר התורם מאוד לקהילת לקויי הראייה והעיוורים, ומסייע לנו להעלות את המודעות לנושא ולהגביר את שילובם בחברה".
כל העדכונים - חדשות מודיעין