"המרד בהכחדה" (Extinction Rebellion) היא תנועה עולמית המאמינה שהדרך להניע ממשלות לפעול בנחישות בנוגע לאסון האקלימי והאקולוגי היא בהתנגדות בלתי אלימה. גם בארץ התנועה פעילה ובמודיעין היא מונה כמה עשרות.
ביום שישי האחרון נתלו שלטים בצומת שילת שכותרתם "2020 לא טסים" מתוך כוונה להעלות את המודעות לנזקים שהטיסות גורמות, והם מתכננים פעילויות נוספות בקרוב שמטרתן להעלות את המודעות לסכנות שבהתחממות הגלובלית.
1 צפייה בגלריה
המרד בהכחדה
המרד בהכחדה
המרד בהכחדה
(צילום: דורון גולדברג)
דורון גולדברג, רופא תושב מודיעין, נשוי ואב לשלושה, הוא אחד הפעילים בתנועה. "אחרי השריפות שהיו ב-2019 באזור מודיעין", הוא מסביר, "התעוררתי והתחלתי לקרוא חומרים בנושא. הבנתי שהקשר הוא שינויי האקלים וההתחממות הגלובלית. החלטתי שזה לא מספיק לנסוע ברכב היברידי, הבנתי שזאת מלחמה על הילדים וגם בתור רופא יש לי אחריות מוסרית לעשות את המלחמה הזאת, וגם כנכד לניצולי שואה – הרגשתי שההיסטוריה חוזרת – אנחנו עומדים בפני הכחדה ואדישים לחלוטין, האסון קורה ואנחנו לא נוקטים עמדה. החלטתי לצאת מהאדישות ואחרי שקצת גיששתי בתחום הבנתי שקיים ארגון שנקרא 'המרד בהכחדה' שהוקם בבריטניה שמונה עשרות מיליונים בעולם וגם בישראל".
"המרד בהכחדה" קוראים לממשלות להכריז על מצב חירום אקלימי ולקרוא לאפס פליטות גז עד שנת 2025. "למעשה המאבק בהתחממות הגלובלית", מסביר גולדברג, "צריך להיות בהרבה מישורים. ההפגנה של יום שישי התמקדה בטיסות ובנזק שהם גורמות. תעשיית התעופה אחראית לשמונה אחוז של פליטת 2CO בעולם. הכוונה היא להפחית את הטיסות ולהמשיך ולהעלות מודעות לעוד נושאים כמו - ההשפעה של בשר בקר, בזבוז אנרגיה, שימוש בפלסטיקים, זאת מלחמה בכל החזיתות, וזה מרד כי אנחנו נלחמים נגד ממסד שאטום לדרישות שלנו ועלול לסכן את הקיום שלנו. אחד המובילים של התנועה במודיעין הוא שביט אנוש. נמשיך לעשות פעולות מחאה לא אלימות כדי להעלות את המודעות".