אחרי הדחה משפילה ויוצאת דופן מתפקיד סגן ראש העירייה, אסף אילן בן סעדון ("אילן למודיעין") את השברים והאגו הפגוע והחליט שבסופו של דבר הוא נבחר ציבור וככזה הוא מחויב להמשיך לעמוד לרשותם של תושבי העיר. בימים האחרונים, במרחק של דקות ספורות מבניין העירייה פתח בן סעדון משרד ממנו הוא ממשיך לטפל בענייני העיר ולפעול באופן עצמאי מול התושבים.
2 צפייה בגלריה
'ירי בתוך הנגמ"ש'". בן סעדון
'ירי בתוך הנגמ"ש'". בן סעדון
'ירי בתוך הנגמ"ש'". בן סעדון
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:

מכתב פיטורים חריף

פיטוריו של סגן ראש העירייה, שנכנס לתפקיד לפני כשנתיים וחצי, גרמו לטלטלה במסדרונות העירייה. מכתב הפיטורים שהעביר ביבס לבן סעדון ב־8 בפברואר היה מטלטל לא פחות, בגלל תוכנו שהיה חריף במיוחד ומלא בטענות כלפי תפקודו: "בשנה האחרונה מתמודדת הנהלת העיר עם אתגרים משמעותיים בניהול משבר הקורונה, תקופה מורכבת בה לא נרתמת, לצערי, למאמץ ואף לא קידמת את הנושאים שבאחריותך", כתב ביבס לבן סעדון, שבתחום אחריותו היו נושאים חשובים כמו תיק ביטחון ומשק לשעת חירום והמאבק בשימוש בסמים ובאלכוהול.
עוד כתב ביבס: "אני מוצא את עצמי שוב ושוב עוסק עם גורמי המקצוע הרלוונטיים בעירייה בנושאים שהפקדתי בידיך, נושאים שאינך פעיל בהם כלל, ולכן החלטתי לבטל את הסמכויות שלך".
עוד הופסקו תשלום השכר לבן סעדון על ביצוע התפקיד, תשלומי הוצאות, מימון לשכה ומזכירה.
2 צפייה בגלריה
פיטר. ביבס
פיטר. ביבס
פיטר. ביבס
(צילום: קובי קואנקס)
"את ההודעה על הפיטורים קיבלתי כמה דקות לאחר סיום תפילת הבוקר שלי", משחזר השבוע בן סעדון, "בשיחת טלפון מנכ"ל העירייה הודיע לי שראש העירייה החליט על שלילת סמכויותיי, ועימן גם השכר, הלשכה והתנאים הנלווים, ללא כל התראה מוקדמת".
לדבריו, הוא ניסה באותו היום ליצור קשר עם ביבס ולא הצליח, "כל ניסיונותיי לקיים עימו פגישה נדחו על הסף".
בן סעדון מוסיף כי הוא משוכנע שהצעד כלפיו מונע משיקולים פוליטיים בלבד, ולא מבוסס על תפקודו המקצועי. "פיטוריי הם פגיעה בתושבי העיר, וכל זאת בשל שיקולים אישיים ופוליטיים קטנוניים".
למה הכוונה שיקולים קטנוניים?
"להחלטה של ראש העירייה אין הסבר אחר פרט לכך שהוא חש מאוים מהעשייה הרבה שלי למען תושבי העיר ומהתמיכה האדירה שאני זוכה לה.
על הודעת הפיטורים: "בשיחת טלפון מנכ"ל העירייה הודיע לי שראש העירייה החליט על שלילת סמכויותיי, ועימן גם השכר, הלשכה והתנאים הנלווים, ללא כל התראה מוקדמת"
"כולנו קראנו אודות המגעים הבלתי פוסקים שביבס ניהל מול ראשי המפלגות בנימין נתניהו, יאיר לפיד וגדעון סער, שדחו את בקשתו להשתבץ ברשימות שלהם", טוען בן סעדון, המזוהה, כמו ביבס, כאיש הליכוד. "עיקר תשומת הלב של ראש העירייה נמצאת בעסקנות פוליטית ובמופעים תקשורתיים שכל מטרתם קידום אינטרסים אישיים והגשמת שאיפותיו להיות חבר כנסת".
את הטענות של ביבס כלפיו על כך שהוא אינו פעיל למען תושבי העיר, דוחה בן סעדון על הסף: "עשייתי הציבורית למען תושבי העיר ממשיכה בכל הכוח וביתר שאת. תמיד הייתי שם עבור התושבים ואמשיך להיות שם גם כשאף אחד לא סופר אותם. שירות תושבי העיר הוא משימת חיי וזו זכות עצומה לקום כל בוקר ולשרת את תושבי העיר שאני כל כך אוהב".

ממשיך בתפקיד מהלשכה הפרטית

לאחר כמה ימים בהם נדרש לעכל את הצעד החריג, החליט בן סעדון, "בתמיכת אלפי תושבים", כדבריו, להמשיך לכהן בתפקידיו השונים כסגן ראש העירייה, וזאת מהלשכה שחנך במתחם המע"ר.
לדברי בן סעדון, את הההשקעה הראשונה לפעילותו, בסך של כ־200 אלף שקלים, הוא מימן מכיסו הפרטי.
"אין לאילן ברירה אלא להמשיך לפעול למען הציבור, והוא יעשה את זה מכיסו כל עוד יידרש, כי יש לו מחויבות גדולה לאלפי המצביעים עבורו", אומר השבוע אחד ממקורביו. "הפיטורים האלה לא החלישו את אילן, ההיפך הוא הנכון, אילן רק יצא מחוזק מהם, ואת זה כולם עוד יראו".
על הטענות בנוגע לתפקודו: "פיטוריי הם פגיעה בתושבי העיר, תמיד הייתי שם עבור התושבים ואמשיך להיות שם גם כשאף אחד לא סופר אותם"
בימים האחרונים, לאחר שפתח את משרדו החדש, החלו כבר לזרום פניות רבות ללשכתו, והוא משתדל לדבריו לפעול בכל היבט שיוכל. במקביל, הודיע השבוע בן סעדון כי הוא מתכוון להרחיב את פעילותו הפוליטית והציבורית בעיר וכן להתמודד על תפקיד ראש העירייה בבחירות הבאות לרשויות המקומיות. "לתושבי העיר מודיעין‑מכבים‑רעות, עיר בפיתוח מואץ, מגיע ראש עירייה במשרה מלאה, ראש עירייה עם רגישות לצורכי התושבים, ראש עירייה שישים את תושבי העיר ואת רווחתם במקום הראשון. מהיום הראשון שבחרתי להיות נבחר ציבור, סימנתי את המטרה והיא ראשות העירייה ‑ לפעול מתוך עמדה המאפשרת לבצע ולהגשים את התוכניות שאני מאמין בהן. מבחינתי פיטורי מתפקיד סגן ראש העירייה הינה יריית הפתיחה לבחירות לראשות העירייה".
לדבריו, הוא מאמין כי יצליח להשיג את מטרותיו. "המעשה של ראש העירייה היה בבחינת 'ירי בתוך הנגמ"ש'", אומר בן סעדון, "וזה צעד שמפריע לא רק לי אלא לכל חבריי, שעושים לילות כימים בשליחותם הציבורית. אני מחוזק מאלפי תושבים שבחרו בי ורבים אחרים המוקירים את העשייה הציבורית שלי ואמשיך לדאוג, בכל מצב, לכל צורכיהם, בוודאי בתקופה מאתגרת שכזו".
ראש עיריית מודיעין חיים ביבס מסר בתגובה: "לא שופטים אדם בשעת צערו. מאחל לו הצלחה בהמשך דרכו".