2 צפייה בגלריה
סגן עינב מימון
סגן עינב מימון
סגן עינב מימון
(צילום: דובר צה"ל)

קצינה וג'נטלמנית: סגן עינב מימון, בת 20 ממודיעין, משרתת כקצינת מדריכי אוכלוסייה לשעת חירום (ובקצרה - קצינת מאלש״ח) במחוז צפון בפיקוד העורף. תפקיד קצינת המאלש״ח הוא תפקיד מאתגר במיוחד. "יש לי 21 חיילים", מספרת סגן מימון, "שתפקידם בשוטף הוא להדריך תלמידי כיתות ה' בבתי ספר יסודיים ושלל מוסדות אזרחיים כיצד להתנהג נכון בשעת חירום".
כחלק מהשגרה השוטפת שלה ושל חייליה וכחלק מהעיסוק היומיומי עם תלמידים ראתה סגן מימון צורך מהותי לשלב התנדבות קבועה עם ילדים על הספקטרום האוטיסטי.
כך הגיעה לבית ספר ״החורשה״ במועצה האזורית מטה אשר הוא בית ספר ייחודי המכיל תלמידים מגיל 6 עד גיל 21 על הספקטרום האוטיסטי, שם היא מובילה סדרת התנדבויות הבנויה מחמישה מפגשים בהם החיילים יוצרים קשר אישי עם התלמידים באמצעות מגוון סדנאות בבית הספר.
"מתוך הראייה", היא מסבירה, "כי הכנת בית הספר לחירום חשובה ומורכבת מאוד כתוצאה מאופי התלמידים, אנו מנגישים את הנחיות ההתנהגות לחירום לתלמידים ולצוות החינוכי באופן שונה. השבוע קיימנו את המפגש הראשון בבית הספר שהיה מרגש, מאתגר ומעצים. לאורך היום החיילים שלי שאלו שאלות ענייניות, יצרו קשרים חברתיים עם התלמידים וסייעו להם בסדנאות השונות".

2 צפייה בגלריה
סגן עינב מימון בזמן פעילות
סגן עינב מימון בזמן פעילות
סגן עינב מימון בזמן פעילות
(צילום: דובר צה"ל)
"להוביל פרויקט התנדבותי כזה מהווה צעד מיוחד עבורי כיוון שלפני הגיוס בחרתי להתנדב אצל משפחה בעלת שני ילדים על הרצף האוטיסטי - ילד בן 3 וילדה בת 5. במהלך כיתות י׳ ו-י״א נהגתי להגיע פעם בשבוע למשפחה המקסימה הזו במודיעין, שם שיחקתי עם הילדים ועזרתי לאם במה שנדרש. תקופת ההתנדבות נתנה לי פרספקטיבה שונה לחיים, אחרי כל מפגש איתם הייתי חוזרת עם כוחות מחודשים", היא מוסיפה.
לסיכום היא אומרת שאת הערך האמיתי בהתנדבות עם הילדים הרוויחו היא וחייליה: "כקצינה בפיקוד העורף ראיתי צורך מהותי וערכי להביא חיילים בצבא ההגנה לישראל להתנדבות בבית ספר כל כך מיוחד. הסגל החינוכי עושה עבודת קודש ומעביר מסר חינוכי אדיר. זכינו להתנדב ואנחנו רק בתחילת הדרך".