אוגדה 340 שבפיקוד המרכז קיימה ביום שלישי שעבר טקס הוקרה לשילוב מתנדבים מבית הספר 'גוונים' במודיעין.
בטקס קיבלו 15 תלמידים דיסקית צה"לית והצטרפו רשמית לאוגדה, כחלק משיתוף פעולה שמבצע צה"ל עם עמותת 'גדולים במדים'.
במשך שנים, קהילת הצעירים בעלי המוגבלויות לא זכתה לאפשרות לשרת ולתרום לצה"ל, וכפועל יוצא, לא קיבלה הזדמנות לשילוב מלא בחברה האזרחית.
1 צפייה בגלריה
טקס ההוקרה באוגדה 340
טקס ההוקרה באוגדה 340
טקס ההוקרה באוגדה 340
(צילום: דו"צ)
מדור מתנדבים בפיקוד המרכז תחת אגף הלוגיסטיקה, מוביל את פעילות המתנדבים בגזרה תוך שימת דגש על הרחבת השילוב של הפרויקט בבסיסים השונים, על מנת שלכל אדם באשר הוא תינתן הזכות לשרת בצה"ל.
במסגרת הפרויקט, בכל יום שלישי מגיעים לבסיס נחשונים 15 תלמידים בעלי מוגבלויות מבית הספר 'גוונים', ובמשך יום שלם לוקחים חלק בעשייה הצה"לית ובאורח החיים היומיומי של החיילים, ובכך הם תורמים את חלקם לצה"ל.
קבוצת מתנדבים זו פועלת בנוסף לקבוצות גמלאים וקבוצת בעלי צרכים מיוחדים שמגיעים לאורך השבוע לבסיסי האוגדה.
הטקס מהווה צעד קטן במהלך הדרך לביסוס הפרויקט בכלל צה"ל, ועם זאת, רגע משמעותי שמקנה זכות ענקית לחיילים נוספים לקחת חלק בשירות.
רס"ר מורל סוויסה, מפקד מרכז טיפולי לוגיסטי אוגדתי באוגדה 340, האחראי בין היתר על המתנדבים מ'גוונים', מספר על הפרויקט: "'גדולים במדים' יצרו איתי קשר דרך קובי, הרכז שלהם ב'גוונים'. לפני חודש הם באו לפגישה עם מנהלת בית הספר, כי התלמידים רצו להתנדב באוגדה. התחלנו בתהליך, עשו להם ביטוחים והגענו לכמות שרצינו.
"הם התחילו להתנדב לפני שבועיים והשבוע עשינו להם את טקס ההוקרה לפתיחת ההתנדבות. הם מצטרפים לעוד 210 מתנדבים וגמלאים מתנדבים באוגדה. לכל קבוצה יש יום בשבוע שבו שהם מגיעים להתנדב. התלמידים מ'גוונים' הם בכיתה י"א. זה הולך מצוין. מעבר לזה שהם עושים כל דבר בלי ויתורים, הם מבינים את המשמעות של להכין את הציוד לטובת אנשים. הם התחברו לחיילים שמשרתים בבסיס. הם מחכים להגיע לבסיס ביום שלישי וגם החיילים שמשרתים בבסיס מחכים להם. הם משתלבים מאוד יפה".
מה דעתך על הפרויקט?
"אני מאוד אוהב את הפרויקט. כשנכנסתי לתפקיד היו 44 מתנדבים. בהתחלה היו לי הרבה חששות. היום יש 210 מתנדבים מכל התחומים. זה מחמם את הלב ומאוד חשוב. יש לי תחושת סיפוק אדירה. גם החיילים שמשרתים ביחידה מאוד מרוצים. הכל נעשה בשיתוף איתם".
כשהחיילים נשאלו לגבי הפרויקט, הם ענו בפה אחד "כמונו-כמוהם. אין הבדל בינינו, כולנו לובשים את אותם המדים וחולקים את אותה האחריות, תחת תחומי אחריות שונים".
וגם ההורים מרוצים. דודי פריבא, אביו של ניר, מתנדב בפרויקט, אומר כי זו זכות גדולה שניר לוקח בו חלק: "זו גאווה גדולה למשפחה".
אדם דמרי, אביו של אייל: "אנחנו משפחה צבאית. אני זכיתי לשרת 26 שנים בצה"ל וזאת גאווה ענקית לראות את אייל בא ומתנדב".