העירייה הודיעה על סגירת מתקני המשחק בפארק ענבה עד להודעה חדשה. בהתאם לכך, הפארק יהיה פתוח רק עבור פעילויות ספורט וטיול, שגם הן יוגבלו בשעות פעילות בבוקר ובערב: בימים ראשון עד שישי מ-05:00 ועד 09:00, ומהשעה 17:00 ועד 23:00.
בשבת מהשעה 05:00 ועד 10:00 ומהשעה 17:00 ועד 23:00. צוותי השיטור העירוני והפיקוח יהיו אמונים על אכיפת הכניסה לפארק, כמו גם על שמירת הסדר והניקיון בו.
ההחלטה על סגירת מתקני המשחק והגבלת הכניסה לפארק הינה כתוצאה מריבוי הפרות של ההנחיות שנעשו בפארק במהלך התקופה האחרונה וכן בעקבות ההגבלות החדשות למניעת התקהלות. בעירייה ציינו, כי במהלך השבוע האחרון חולקו בקרב באי הפארק עשרות דו"חות על אי עטיית מסיכה במרחב הציבורי בכלל העיר ובפארק ענבה, בפרט. בסך הכל מיום שישי 26.6 ועד ליום שבת, 4.7 חולקו יותר מ-200 דו"חות, כאשר הקנס בגין אי עטיית מסכה, עומד על 200 שקלים.
1 צפייה בגלריה
פארק ענבה מודיעין
פארק ענבה מודיעין
פארק ענבה מודיעין
(צילום באדיבות העירייה)
כזכור, בעקבות העלייה במקרי התחלואה הופסקו, בשבוע שעבר פעילות מזרקות המים בפארק ענבה וכן הוחלט להקפיא ולא לקיים את פעילויות הקיץ בפארק ענבה לרבות פעילויות. "ענבה ויליג'", שהיוו מפגש עבור בני הנוער בעיר. בעירייה ציינו, כי ניתן יהיה לטייל בפארק ולבקר בגינת הכלבים הממוקמת במקום אולם חל איסור מוחלט להשתמש במתקני המשחק. עוד נמסר חידוש הפעילות בפארק ייקבע בהתאם להסרת המגבלות על התקהלות.
במקביל לפעילות זו, במהלך סוף השבוע בוצעו ביקורות בבתי הכנסת בעיר. הביקורות נועדו לוודא שישנה הקפדה על ההנחיות של עטיית מסכה, שמירת מרחק ושמירה על מספר האנשים המקסימלי המותר בבתי הכנסת – 50 איש. בעירייה הדגישו כי למעט מקרה אחד בודד, כל בתי הכנסת נהגו בהתאם להנחיות משרד הבריאות.
האכיפה עולה הילוך בצל העלייה המדאיגה בכמות התושבים הנמצאים חיוביים לנגיף הקורונה. כאשר במילוי ההנחיות על פי משרד הבריאות, ניתן לצמצם באופן משמעותי את התפשטות הנגיף, בעיקר על ידי עטיית מסכה במקומות ציבוריים ושמירת מרחק של שני מטרים אחד מן השני.
באגף לשירותי ביטחון וחירום מבהירים, כי במקביל לאכיפת עבירות הקורונה, תעבור אכיפת הפיקוח העירוני בנושא "התו הסגול" בעסקים, מהסברה ורענון הנחיות שעד כה היו עיקר האכיפה, לקנסות לבעלי עסקים. זאת בשל ההחמרה באי שמירה על הנחיות התו הסגול בחנויות ובעסקים השונים על פי תלונות תושבים וסיורים שנעשים בשטח. כזכור, ההנחיות כוללות, בין היתר, חובת עטיית מסכה בחנות, שמירה על מספר אנשים מקסימלי בזמן נתון בהתאם לגודל החנות ועוד.