תום גרציאני, 32, תושב מודיעין, שחקן שהשתתף עד היום בכמה סדרות טלוויזיה, רובן סדרות לנוער, עובר בימים אלה ממסך הטלוויזיה הישר אל במת התיאטרון, וישחק בהצגה החדשה של תיאטרון באר שבע "נופים קסומים".
1 צפייה בגלריה
תום גרציאני
תום גרציאני
תום גרציאני
(צילום: מעיין קאופמן, באדיבות תיאטרון באר שבע)
קראו גם:
השתתפותו בהצגה, שעלתה לבמות בשבוע שעבר, היא הקדמה להצגה נוספת של תיאטרון באר שבע, בה הוא צפוי להשתתף בתקופה הקרובה ‑ "אחד משלנו".
בהצגה נופים קסומים מגלם גרציאני את בריאן, בנם של בני הזוג ננסי וביל, הנשואים עשרות שנים ומחליטים להיפרד. את בני הזוג מגלמים השחקנים הוותיקים לאורה ריבלין ואלי גורנשטיין.
"העבודה הקשה על המחזה היתה חוויה כיפית ומספקת, אחרי תקופה ארוכה ללא חזרות או פעילות בגלל הקורונה", מספר גרציאני, בוגר מגמת תיאטרון בתיכון עירוני א' במודיעין, שכיכב בעבר בסדרות טלוויזיה מוכרות כמו גאליס, תאג"ד, שלטון הצללים ומשיח. "מה שעוד קרה, הוא שלראשונה בחיי נדרשתי לקבל תפקיד שמעולם לא ביצעתי, של בחור הומו, ולשמחתי העבודה עם הצוות המדהים עזרה לי מאוד להיכנס לתפקיד ולאווירה.
"העבודה עם במאי ההצגה, איש התיאטרון הוותיק אילן רונן, שהוא ממש אגדת תיאטרון, היתה מעשירה, מרתקת ומענגת. גם האינטראקציה עם שאר השחקנים על הסט היתה מאוד חיובית ולשמחתי זכיתי לעבוד עם שחקנים בעלי שם, שחקני תיאטרון אדירים כמו לאורה ואלי, וזה ריגש אותי".

עובד על הדמות

ההצגה מבוססת על מחזה מאת המחזאית הצעירה בס ווהל, והגרסה האמריקנית של המחזה היתה מועמדת בשנה שעברה לפרס המחזה הטוב ביותר בטקס הטוני לאמנות במה ולתיאטרון.
המחזה עוסק בבני זוג שאחרי חמישה עשורים של חיים משותפים מושלמים לכאורה, מגיעים למצב בעייתי, בזמן שהרעיה מודיעה לבעלה כי היא מעוניינת להיפרד ממנו, ואל תוך הסיטואציה המורכבת נכנסים שני הבנים של הזוג, שאת אחד מהם משחק גרציאני ואת השני, אחיו הבכור בהצגה, משחק מולי שולמן.
"אנחנו שם בניסיון למנוע את מה שבעינינו אינו רק פעולה מטורפת לחלוטין ותלושה מהמציאות, אלא גם, ובעיקר, ביטוי בוטה של חוסר אחריות והתחשבות בנו, הבנים, ובצרכים שלנו", מספר גרציאני.
על התפקיד והעבודה שאליה נדרש כדי להזדהות עם הדמות, אומר גרציאני: "בריאן הוא מורה לתיאטרון בחטיבת ביניים והוא אוהב מאוד את העבודה שלו ומרגיש כלפיה המון אחריות. ההורים שלי במחזה, והמשפחה בכלל, מתייחסים אלי כאל טיפוס מעופף, ללא עבודה רצינית, שלא כמו אחי הגדול העובד בעבודה 'מכובדת', וזה בא לידי ביטוי בכך שלא מפרגנים לי בחוג המשפחה, בוודאי לא כפי שהייתי רוצה".
"גם האינטראקציה עם שאר השחקנים על הסט היתה מאוד חיובית ולשמחתי זכיתי לעבוד עם שחקנים בעלי שם"
לדברי גרציאני, עבודתו של שחקן על הדמות לא מסתיימת בהכנות שהוא מבצע בחודשים שלפני עליית ההצגה לבמה, אלא גם במהלך ההופעות עצמן.
"העבודה על הדמות נמשכת תוך כדי המפגש עם הקהל, ובהחלט יש עוד דרך לעשות עם הדמות הזאת", הוא מסביר. "אני מנסה מצד אחד כל הזמן למצוא את האיזון, כי בכל זאת זו קומדיה, ומצד שני אני משתדל לא להפוך את הדמות שלי למוחצנת מדי, כדי שיאמינו לה, למשחק שלי, והאינטרקאציה עם הקהל עוזרת בכך".
"מה שבעיקר מניע אותי לפעולה הוא הלב הרגיש של בריאן, דבר שאני מאוד מתחבר אליו. כשההצגה מתחילה בריאן מגיע עם מטען גדול משלו אחרי שחווה פרידה, והוא במצב של שברון לב, ואז מגיעה הבשורה על הגירושים הקרובים של ההורים".
"כמו בחיים האמיתיים, למרות שבריאן בחור מבוגר, הוא לוקח את זה מאוד קשה, ומה שמניע אותו לפתור את הבעיה הוא לקבל מהם הכרה על מי שהוא ועל מה שהוא עושה למענם ועל העבודה שלו. הוא בעיקר מנסה להיות בשליטה, כשהרגש הוא מה שמניע אותו ופחות השכל".
"ההצגה ממש מוצלחת ואני מקווה שאנשי מודיעין והאיזור יבואו לצפות בה".