1 צפייה בגלריה
דפיברילטור. מציל חיים
דפיברילטור. מציל חיים
דפיברילטור. מציל חיים
(צילום: צביקה טישלר)
המידע הזה יכול להציל חיים: עשרות מכשירי החייאה פוזרו לאחרונה ברחבי העיר מודיעין. טכנולוגיה חדשה תאפשר לכם בשעת חירום לנווט ישירות למיקום המדויק של הערכה הקרובה ביותר אליכם.
כחלק מהנגשת המידע ושדרוג השירות לתושב על ידי העירייה, יוכלו תושבים לנווט ישירות למיקום המדויק של מכשירי ההחייאה (דפיברילטורים) ברחבי העיר. זאת על ידי לחיצת כפתור ברשימת הכתובות המפורסמת באתר העירייה. הרשימה מתעדכנת כל העת במכשירי ההחייאה שמוצבים בעיר, וכוללת גם הסבר מפורט באשר למיקומו של כל מכשיר ושעות הזמינות שלו בכל מבנה.
הדפיברילטורים נועדו להציל חיים במקרי חירום של דום לב ומכאן חשיבות פרישתם ברחבי העיר. אגף הביטחון ושירותי חירום מציב את המכשירים הללו בעשרות נקודות חשובות, כאשר לפני כשלוש שנים, שולבו המכשירים בניידות הביטחון, הזמינות עבור התושבים 24 שעות ביממה, בכל ימות השבוע.
בהקשר זה מדגישים באגף, כי סיירי הביטחון עוברים הכשרות עזרה ראשונה ומחוברים כל הזמן לאפליקציית מד"א, אשר מדווחת על כל אירוע חירום רפואי הנמצא בקרבתם. בנוסף, חמישה כוננים מ"איחוד והצלה" מוכנים להקפצה מיידית ברחבי העיר.
המכשירים פרושים כאמור בעשרות אתרים ברחבי העיר הכוללים – מבני ציבור כמו בית יד לבנים, בריכת השחייה העירונית, מגרש הכדורגל העירוני, היכל התרבות, בניין העירייה, בית הדיור המוגן (עזריאלי פאלאס), מרכזים מסחריים, קניון עזריאלי, תחנות הרכבת "פאתי מודיעין" ו"מודיעין מרכז" ועוד. כזכור, לפני כשנה וחצי הציבה העירייה מכשירי החייאה בכל בתי הספר בעיר.
חבר המועצה מחזיק תיק בריאות, וניהול ערים חכמות, ברוך בוחניק: "במשך שנים עסקתי בצורך להטמיע דפיברילטורים ( מכשיר החייאה) באיזורים שונים בעיר לרבות בתי ספר ומבני ציבור של העירייה. לקח זמן אבל אפשר לומר שהעיר די מרושתת ( כ70 יחידות) ובנוסף למוסדות החינוך וכונני ההצלה ישנם מכשירים גם בניידות הפיקוח כך שהזמינות עצומה וכעת היא זמינה לכל אחד באמצעות אתר העירייה. יהי רצון שלא נצטרך להשתמש במכשיר אבל טוב שיהיה על כל צרה שלא תבוא".