לקראת פרסום השיבוצים לחטיבות הביניים, טוענים הורים בעיר כי עיריית מודיעין מסרבת לפתוח כיתה נוספת במדרשת אמי"ת בנות ובכך "מאלצת יותר ממאה בנות ללמוד בבית ספר שלא על פי בקשתן, ללא סיבה".
1 צפייה בגלריה
המדרשה המבוקשת
המדרשה המבוקשת
המדרשה המבוקשת
(צילום: מדרשת אמי"ת)
במודיעין פועלים שני בתי ספר המתאימים לבנות דתיות שמסיימות יסודי – מדרשת אמי"ת והאולפנה. שני בתי הספר נחשבים איכותיים מאוד, אולם השנה כאמור עלה מאוד הביקוש להירשם לאמי"ת בנות.
ביום רביעי שעבר הובא לידיעת ההורים כי מעל 200 בנות ביקשו להתקבל למדרשת אמי"ת בשנה הבאה. "למרות שאין בעיה פיזית של מקום בבית הספר לפתיחת ארבע כיתות (140 תלמידות)", טוענים ההורים כי "הודיעה לפתע העירייה ללא סיבה מהותית שהיא מאשרת לפתוח רק 3 כיתות (עד 105 בנות). המשמעות היא שכמחצית מהבנות שביקשו להגיע לאמי"ת, לא יתקבלו וישובצו לבית ספר אחר בניגוד לרצונן...אין להחלטה שום בסיס והצדקה".
ההורים ממשיכים: "סירוב המוני לבקשות שיבוץ כמו שנעשה עכשיו לא קרה בעיר מעולם, ובוודאי שלא במצב שאין אילוץ של מבנה בית הספר. התשובות שאנחנו מקבלים מהעירייה חוזרות שוב על בעיית מקום שאינה נכונה וטיעונים מופרכים אחרים...ננקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו במחאה ואם יהיה צורך נעבור גם לאפיק המשפטי".
אמציה דויטש, יו"ר הנהגת ההורים באמי"ת בנות וממובילי המאבק אמר: "יש לנו בעיה לא פשוטה - יש 205 נרשמות ו-100 יקבלו סירוב, למרות שניתן לקבל 140 בנות, מסיבה שאף אחד לא מסוגל להסביר. כבר לפני חודשיים קיבלנו הסכמה לארבע כיתות וזה השתנה בפתאומיות. זה חסר הגיון ופוגע במאה בנות. אנחנו לא נוותר ואם צריך זה יגיע לטיפול משפטי. אנחנו בוחנים את כל האפשרויות".
רחלי שטיינר, אמא לילדה שנרשמה לאמי"ת מספרת: "לקראת העלייה לחטיבה עשינו הרבה עבודה של חיפוש ובדיקה ואחרי שיקולים רבים בחרנו את אמי"ת. אני מאוכזבת מהמערכת ולא יכולה להסביר לילדה את המצב שנוצר. גם ככה זה גיל קשה והשנה הייתה מאוד לא פשוטה, בת המצווה התבטלה בגלל הקורונה, כל מסיבות הסיום התבטלו, ועכשיו אחרי כל השנה הזאת ציפיתי שיבואו לקראתנו, אבל אומרים לך לא. זאת הרגשה מאוד לא נעימה, ומאוד מתסכלת. הילדה מאוד בלחץ, היא ממש מפחדת ואין לי פתרון לתת לה. אנחנו בחוסר ודאות, נתונים לשיקולים שהם לא בשליטתנו בכלל. אני מבינה שאין מקום לכולם, אבל אם אפשר לפתוח עוד כיתה ולתת פתרון ל-40 בנות, זאת הרגשה אחרת".
מירב עטיה, אמא נוספת, אומרת: "אנחנו רוצים שיאפשרו לכל בת ללמוד בבית הספר שהיא בחרה בו. יש הבדלים גדולים בין בתי הספר וזה מאוד חשוב שכל בת תלמד איפה שהכי מתאים לה. נתתם לנו אפשרות בחירה, השקענו בזה הרבה מחשבה, יש מקום לכיתה רביעית, אבל באופן שרירותי הוחלט שלא לפתוח. המצב הזה גורם לנו הרגשה שכופים עלינו לעשות משהו שאנחנו לא רוצים בו. כרגע הבת שלי מאוד בחרדה כי לא ידוע מה יהיה".
מעיריית מודיעין נמסר בתגובה: "מבנה בית הספר מכיל 18 חדרים שיכולים לשמש כיתות אם רגילות ולכן לא ניתן לפתוח יותר משלוש כיתות רגילות תקניות בבית הספר, זאת מאחר ובשנת הלימודים תשפ"א יהיו בשכבה ז' בבית הספר שלוש כיתות ז' רגילות, תקניות וכיתה נוספת של חינוך מיוחד.
"יש להדגיש כי רק לאחרונה הורחב מבנה בית הספר כך שיאפשר 18 כיתות לימוד, כשהמגרש שבו נמצא בית הספר לא מאפשר תוספת בנייה עתידית נוספת על מה שכבר התווסף. הוספת כיתה תקנית, נוספת על ארבע הכיתות שכבר צפויות להיפתח בשנה"ל הקרובה, תוביל בהמשך השנים לעומס בבית הספר ולמחסור בכיתות לימוד, ועל כן, העירייה בחרה לנקוט בצעד אחראי שימנע פגיעה עתידית באיכות הלמידה בבית הספר.
"עוד חשוב לציין כי העירייה הבהירה כי אין לקלוט תלמידות הגרות מחוץ לעיר וזאת מתוך רצון לתת עדיפות לבנות העיר".