קורס חינמי לנהיגה נכונה המיועד לאזרחים ותיקים נפתח לאחרונה במודיעין.
הקורס החדש והחווייתי, יוזמה של סגן ראש העירייה, אילן בן סעדון, נלמד בימי שלישי בבוקר ומותאם למבוגרים ולאזרחים הוותיקים. בעוד כשבועיים ייפתח עוד מחזור של הקורס בימי חמישי בערב. כל מחזור נמשך שלושה מפגשים.
"לאור ההצלחה של לימודי קורסי התיאורה והשבחים שאני מקבל על השתלמויות נהיגה נכונה מטעם משרד התחבורה, ראיתי לנכון לנצל את כישוריי ולקיים קורסי נהיגה נכונה גם למגזרים חדשים, והפעם לאוכלוסיית המבוגרים והאזרחים הוותיקים", מסביר בן סעדון. "אני עושה הכל בהתנדבות ומתוך שאיפה אמיתית לשפר את רמת הנהיגה ולצמצם ככל שניתן את התאונות שלהן אנו נחשפים כל יום. אני מאמין שכמו שהצלחנו ללמד דור שלם שלא לקטוף פרחי בר מוגנים, נוכל ללמד גם דור שלם לנהוג בבטחה ובסובלנות".
1 צפייה בגלריה
( צילום עמותת אור ירוק)
הקורסים החדשים מתקיימים בשיתוף פעולה עם יו"ר ויצו סניף מודיעין. "קורס נהיגה נכונה יש בו כדי להעניק כלים אמיתיים להתנהגות אחראית בכביש", מציין בן סעדון. "הקורסים לאזרחים הוותיקים והלמידה מלווים בסרטונים, תרחישים אמיתיים ודיונים פתוחים".
בין הנושאים הנלמדים: הסחות דעת, מתן זכות קדימה, מודל עקיפה נכונה, התאמת הנהיגה להולכי הרגל, שמירת רווח, מערכות הבטיחות ותפקידם, מהירויות הנסיעה, ועוד. דגש מיוחד יינתן לנושא רוכבי אופניים חשמליים וקורקינט ממונעים.
"במציאות חיים כזאת מוטב להכשיר את הנהגים ולהקנות להם שפה משותפת עם שאר משתתפי הדרך בכלל, והנהגים בפרט", מסביר בן סעדון.
בן סעדון משמש סגן ראש עירייה יותר מעשור. הוא החל את דרכו בעירייה בתפקיד בודק תוכניות ובהמשך היה יו"ר ועד העובדים. לפני שהחל את דרכו הציבורית לימד שיעורי נהיגה.
"אנו מצויים במציאות חיים משתנה, עלינו להיות קשובים לחידושים הטכנולוגיים, לתרבות המתהווה ולהיות ערוכים למה שעתיד לבוא", הוא מסכם.
כדי להירשם לקורס יש לשלוח מייל לכתובת Ilan_bs@modiin.muni.il ולציין את שם וגיל המועמד או המועמדת. כמו כן יש לציין מספר טלפון ליצירת קשר. כל מחזור יכלול כ־20 משתתפים.