2 צפייה בגלריה
הדמייה | באדיבות עיריית מודיעין
הדמייה | באדיבות עיריית מודיעין
הדמייה | באדיבות עיריית מודיעין
איך מונעים תאונות דרכים והופכים את התחבורה הציבורית לבטוחה יותר? בעיריית מודיעין עובדים בימים אלה על מהלך חדשני.
מחזיק תיק התחבורה והבטיחות בדרכים וסגן ראש העירייה אילן בן סעדון, מדווח שהשבוע התקיימו פגישות בין העירייה לבין נציגי חברת 'מובילאיי', המתמחה בין היתר בפיתוח טכנולוגיות חדשניות המסייעות במניעת תאונות דרכים. לדבריו, המטרה היא לצייד את האוטובוסים המסיעים ילדים בעיר במערכות התראה מתקדמות שיסייעו לצמצם את תאונות הדרכים.
חברת 'מובילאיי' הישראלית פיתחה בשנים האחרונות מערכת ייחודית המיועדת לכלי רכב כבדים. המערכת מכונה Mobileye Shield+TM, והיא מותאמת בין היתר לאוטובוסים, משאיות וכלי רכב מסחריים הפועלים בשטחים עירוניים.
מדובר במערכת היקפית המשלבת בתוכה מצלמות חכמות ומנגנוני התרעה מתקדמים המוצבים על גבי כלי הרכב הכבד במיקומים אסטרטגיים. במהלך נסיעה המערכת המשמשת כמעין "עין שלישית" לנהג. היא יודעת להבחין בין עצמים וחפצים דוממים ובין תנועת הולכי רגל ורוכבי אופניים באזורים בטוחים לבין הולכי רגל ורוכבי אופניים הסובבים את כלי הרכב ב"שטחים המתים", ובזמן אמת להתריע על כך בפני הנהג באמצעות מערכת התרעות קוליות וויזואליות.
מנגנוני ההתרעה של מערכת מובילאיי שילד פלוס כוללים בין היתר: התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, התרעה מפני התנגשות ברכב שמלפנים, התרעה על אי שמירת-מרחק מכלי הרכב שמלפנים, התרעה על חריגה מהמהירות המותרת והתרעת התנגשות בהולכי רגל וברוכבי אופניים.
בנוסף, המערכת יכולה להתממשק עם מערכות נוספות לצורך איסוף הנתונים ושיפור רמת הנהיגה של הנהג. רשת עירונית יכולה להשתמש בממשק גם כדי לאתר את מיקומם המדויק של תשתיות לקויות או מוקדי סיכון המועדים לתאונות דרכים.
2 צפייה בגלריה
הדמייה | באדיבות עיריית מודיעין
הדמייה | באדיבות עיריית מודיעין
הדמייה | באדיבות עיריית מודיעין
כעת הסכימה החברה לקדם פיילוט של התוכנית במודיעין ולהפעיל את המערכת בחלק ממערך האוטובוסים של חברת 'קווים', וזאת בשיתוף מנכ"ל 'קווים', אריק סיני.
"הולכי רגל, רוכבי אופניים, ונהגים ככלל, חשופים מדי יום לתאונות דרכים קטלניות עם אוטובוסים, משאיות וכלי רכב מסחריים. רוב התאונות בשטחים עירוניים בין כלי רכב כבדים למשתמשי הדרך מתרחשות עקב הימצאותן של 'שטחים מתים' מסביב לרכב, דבר המקשה על נהגי אוטובוסים ומשאיות להבחין בהולכי הדרך או רוכבי האופניים הנמצאים בשטח מת", מסביר בן סעדון ומברך על תחילת הפרויקט בעיר.
אורטל טיובי, מנהלת פרויקטים חברת מובילאיי: "אנו מברכים על הצעד החלוצי שעשתה עיריית מודיעין מכבים רעות, צעד המביע מחוייבות עמוקה לשמירה על בטיחות תושביה ונוסעיה. נהגי האוטובוס מבלים שעות רבות מדי יום על הכביש , ואחראים לחייהם של נוסעים רבים באוטובוס. לפיכך, השפעתה של מערכת מובילאיי בקרב אוכלוסיה זו גדולה עוד יותר מאשר בקרב כלל הנהגים. בכוונתנו להרחיב את הפעילות ולהפוך את מודיעין מכבים רעות כעיר לדוגמה לערים אחרות".