2 צפייה בגלריה
פתחו במחאה. ההורים והילדים |צילום: הנהגת הורים אבני חן
פתחו במחאה. ההורים והילדים |צילום: הנהגת הורים אבני חן
פתחו במחאה. ההורים והילדים |צילום: הנהגת הורים אבני חן
מחריף מאבק ההורים בשכונת אבני חן במודיעין במפגע האבק. אחרי שהפגינו ביום רביעי שעבר במסלול שבו עוברות המשאיות המזהמות את האוויר בדרכן לאתר הבנייה וחסמו אותו לכחצי שעה, חזרו ההורים והודיעו כי ישביתו היום (יום שני) את הלימודים בשעות הבוקר וייצאו להפגין עם הילדים ברחבת העירייה.
כזכור, כפי שדיווחנו בשבוע שעבר המאבק החל בשכונת אבני חן, שבה מצויים בשורה אחת שלושה בתי ספר וארבעה גני ילדים בהם לומדים כ-2,000 תלמידים.
מעבר לכביש ממש, החלו לפני מספר חודשים עבודות מסיביות להקמת שכונה חדשה, שכונת מורשת, שמכילה 4200 יחידות דיור.
לצורך ביצוע העבודות מבוצעת גריסה מסיבית של סלעים ועבודות קידוח שגורמים למפגע אבק בשכונה כולה, אך בפרט במוסדות הלימוד המצויים בקו ראשון לעבודות. כמו כן, משאיות העוברות בדרכן לאתר הבנייה מרימות ענני אבק גדולים המתפזרים בכל השכונה.
2 צפייה בגלריה
צילום: הנהגת הורים אבני חן
צילום: הנהגת הורים אבני חן
צילום: הנהגת הורים אבני חן
"עוד בטרם נפתחה שנת הלימודים פנינו", מספרת חפצי קופלה, יו"ר הנהגת ההורים בבית ספר אבני חן, "יו"רי הנהגות ההורים בכל בתי הספר ונציגי שכונה, לעיריית מודיעין בבקשה שינקטו צעדים לצמצום המפגע והפגיעה בבריאות ילדינו. כשבוע לאחר פתיחת שנת הלימודים ולאחר שלא קיבלנו מענה, יזמנו פגישה עם בעלי תפקידים שונים בעירייה וממנה יצאנו עם סיכומים שונים שמטרתם לסייע. לצערנו חלקם הקטן בלבד של הסיכומים אכן התבצע ובפועל הילדים שלנו לומדים בתוך ענני אבק".
והיא מוסיפה: "השבוע קיבלתי לא פחות מ-50 תלונות מהורים שהילדים שלהם פיתחו תופעות של שיעול יבש, קוצר נשימה, כאבי גרון, דלקות עיניים ועוד".
כתוצאה מכך החליטו ועדי ההורים להגביר את הלחץ. ביום רביעי האחרון נערכה הפגנה של ההורים בכניסה לאתר העבודות. בנוסף, ביום חמישי שעבר חברי הנהגת ההורים חילקו לילדים מסיכות נגד האבק. וביום שני (מחר) הם מתכוונים להשבית את הלימודים בשעות הבוקר ובמקום זאת יוצאים להפגין ברחבת העירייה.
"חשוב לי להדגיש", מציינת קופלה, "כי לא מדובר באבק רגיל שנובע מבנייה. מדובר באבק בכמויות שלא ניתן לתאר אותן. אציין כי בעקבות הגברת הלחץ, ביצעה העירייה פעולות ניקיון מסיביות בחצרות בתי הספר ובכבישי הגישה לעבודות. דבר שאנו מבקשים שיעשה כבר שבועיים. מבחינת נראות זה מאוד יפה, אך זה כמובן לא פותר את הבעיה ובעוד מספר ימים הכל יחזור להיות שוב לבן".