עד שנת 2020 הצעירים יהוו 50 אחוז משוק העבודה. כיום, במקומות עבודה ניתן לפגוש כחמישה דורות שמתפקדים יחד. דור ה־Y ודור ה־Z הביאו עימם הרבה שאלות, ומעלים את הצורך להתמודד עם השינויים הניכרים בשטח.
דנה אלון ממודיעין היא יועצת לענייני צעירים המגיעה לארגונים ומסגרות שמבינים שהעולם השתנה ורוצים להבין יותר במטרה להתעדכן ולהיות רלוונטיים, ולא להמשיך לצטט את המשפטים: "כשאני הייתי בגילו לא הייתי מעז...איזה חצוף", או "הצעירים של היום, אי אפשר לבנות עליהם".
את כל זה היא עושה באמצעות הרצאה חווייתית, המשלבת קטעים משעשעים ודוגמאות מהשטח של התמודדויות של מנהלים או עובדים, שנקראת "למה זה חשוב להבין איך העולם נראה מהעיניים של הצעירים? פער בין דורי בשוק העבודה ובכלל, מצאו את ההבדלים".
1 צפייה בגלריה
אלון בהרצאה | צילום פרטי
אלון בהרצאה | צילום פרטי
אלון בהרצאה | צילום פרטי
את ההרצאה הראשונה היא התעקשה לקיים במרכז הצעירים 'יודה' שנפתח בעיר ממש באותה תקופה, כדי לחבר את המאזינים לאנרגיה השונה של הצעירים. האם הם באמת כמו שאומרים עליהם: מפונקים ועצלנים, וללא כישורים? או למעשה תוצר של תשתית אחרת לגמרי מהדרך בה גדלו הדורות הקודמים?
"אני מאמינה", היא אומרת, "שמעצם ההבנה וההיכרות עם הצעירים, מתחיל צמצום פער הדורות, ולרוב פתרונות אישיים, מקצועיים, שיווקיים או ארגוניים, מתגבשים מתוך אותה היכרות".
אלון (46), נשואה ואם לשני בנים "יצירתיים ומרגשים". "הגענו למודיעין", היא מספרת, "בזכות אימי שהיתה מחלוצות העיר, וכל יומיים תיקנה פנצ'ר כי עדיין לא ממש היו כבישים. אנחנו אוהבים את העיר/מושב מודיעין, השקט, טבע וביטחון שנותנת לנו, בעיקר לגדל משפחה".
היא למדה תקשורת והתחילה את הקריירה שלה בפרסום במשרד גדול בתל אביב. בשנת 2007 החלה ללמוד אימון ובסוף השנה החליטה לצאת לעצמאות. "אם מישהו היה אומר לי לפני 12 שנים שאהיה עצמאית", היא אומרת בחיוך, "היה קשה לעצור את הצחוק שלי.
"אמנם תמיד הייתי בתפקידים עם המון אחריות וניהול רב מערכתי, אבל אהבתי את הביטחון שהמסגרת יצרה לי עם מידת חופש גדולה. לצאת לעצמאות זה לוותר על כמה הנחות יסוד שגדלתי עליהן לטובת האפשרות לייצר את מציאות שאני רוצה לחיי. עבודה עצמית בהחלט מאתגרת. אבל ברגע ששמתי את הפוקוס על מה אני מתחברת ולא מה אני עוזבת, עשיתי את הבחירה". ב־11 השנים האחרונות היא עוסקת בליווי ואימון אישי, ואימון למיתוג.
"אחרי שהתחלתי לשמוע מלקוחות על אתגרים שנבעו מפערי הדורות בשוק העבודה והתמודדויות שונות אובייקטיביות ותפישתיות", היא מספרת, "הלכתי ללמוד שנה באקדמיה 'לימודי צעירים', לימודים מרתקים ששמו הכל במגירות הנכונות, וזה הוסיף המון כלים להרחבת הפרספקטיבה וההקשבה בתחום התקשורת והאימון".
כיום היא יועצת לענייני צעירים. "אני מגיעה לארגונים ומסגרות שמבינים שהעולם השתנה ורוצים להבין יותר במטרה להתעדכן ולהיות רלוונטיים. מדהים אותי לראות איך אנשים נכנסים ואיך הם יוצאים מההרצאה. פתאום הם מבינים שזה לא אישי, שזו תשתית אחרת שהם גדלו עליה, ואז פתרונות מתחילים לצוץ מתוך הבנה ולא תקיעות על שיפוט וביקורת. עבורי זו ברכה וזכות גדולה לעבוד במה שמרגש אותי כל יום מחדש".