נדחתה ההצעה לסדר לבטל את הקמת המקווה ברחוב סיוון בשכונת כרמים במודיעין: בישיבת מועצת העיר שהתקיימה ביום רביעי בשבוע שעבר נדחתה הצעתו לסדר של יו"ר האופוזיציה, חבר המועצה אבי אלבז שדרש לבטל את הקמת המקווה בטענה כי אין בו צורך ולא דרישה.
2 צפייה בגלריה
צילום: אבי אלבז
צילום: אבי אלבז
צילום: אבי אלבז
אלבז (סיעת מודיעין חופשית) טען כי "אין צורך אמיתי בהקמת עוד מקווה מיותר ושומם בעיר שיגדיל את הגירעון, בוודאי לא בשכונה חילונית למהדרין". ההצעה נדחתה ברוב קולות.
בהצעה לסדר נכתב בין היתר: "המקווה בשכונת הכרמים מיותר לחלוטין - אופי וציביון השכונה הוא חילוני, יש בשכונה שני גני ילדים דתיים מתוך 24 גני ילדים, כל בתי הספר בשכונה הם ממלכתיים, ואין בשכונה בי"ס ממלכתי דתי או תיכוני דתי - אין צורך אמיתי בהקמת עוד מקווה מיותר ושומם בעיר שיגדיל את הגירעון, בוודאי לא בשכונה חילונית למהדרין. כמו כן, מרבית תושבי שכונת הכרמים, מתגוררים קרוב יותר למקווה הקיים ברחוב הנביאים, מאשר למקווה המתוכנן ברחוב סיוון".
אלבז: "בשנת 2016 חתמו כ- 400 תושבי השכונה על עצומה נגד הקמת המקווה. עיריית מודיעין-מכבים-רעות מממנת מכספי הארנונה שאנו משלמים, סכום של יותר ממיליון שקל לכיסוי הגירעונות של חמש המקוואות שקיימים בעיר, ושהביקוש להם הוא קטן. להקמת מרכז קהילתי עבור כל תושבי השכונה, אין תקציב, אך לעוד מקווה מיותר שיהיה שומם ויגדיל את הגירעון, יש גם יש תקציב בשפע".
2 צפייה בגלריה
אבי אלבז. צילום: חורחה נובומינסקי
אבי אלבז. צילום: חורחה נובומינסקי
אבי אלבז. צילום: חורחה נובומינסקי
ההצעה נדחתה על ידי ראש העיר וחברי הקואליציה, בטענה שהמקווה נדרש עבור תושבי השכונה. לאחר מכן נערכה הצבעה על התב"ר (תקציב בלתי רגיל) שנועד למקווה ברחוב סיוון. שלושת חברי סיעת מודיעין חופשית וחבר סיעת יש עתיד שחר מי און הצביעו נגד אך הוא אושר ברוב קולות.