אחרי מאבק ארוך קיבלו השבוע הורים מהחינוך הממלכתי דתי בשכונת משואה הודעה כי גן שושן ברוח חב"ד לא ייפתח בסופו של דבר בשנה הבאה. במקום גן חב"ד ייפתח במבנה של גן שושן גן של זרם 'יחד' המשלב דתים וחילונים. הסגירה היא על רקע הצטמצמות מספר הילדים בשכונות הוותיקות בעיר.
"לאחר מאמצים רבים מאוד שנעשו במהלך חודשי הקיץ", נכתב במכתב ממנהל החינוך להורים, "הרינו להודיעכם שלצערנו גן שושן ברוח חב"ד לא יפתח בשנת הלימודים תש"פ".
לטענת ההורים החלטה זאת משאירה אותם עם גן ממ"ד אחד בלבד בכל השכונה וכתוצאה מכך הם יאלצו לקחת את ילדיהם לגנים מרוחקים.
מדובר במאבק שהחל לפני כחודשיים שבמהלכם הפגינו ההורים בבניין העירייה ונפגשו פעמים רבות עם בכירים בעירייה כדי לנסות לשנות את ההחלטה אולם בסופו של דבר המאבק לא צלח. אחת הטענות של ההורים היא כי העירייה מנסה לקדם את גני "יחד" על חשבון גני הממ"ד.
רב חב"ד במכבים רעות הרב יוסף יעקב נוימן פעל לשנות את ההחלטה ובמכתב ארוך הוא מגולל את נסיונותיו שלא צלחו. "מאז שנודע לכולנו על תכנית מינהל החינוך לסגור את גן שושן ולגרום לסגירתו בפועל של גן שיטה", כתב הרב נוימן, "ולאחר ההפגנה שהתקיימה בעירייה, פנה אלי הרב קריצבסקי בבקשה שאכנס לפעול להצלת הגנים".
לטענת נוימן בשלב ראשון נאמר להם להוכיח ביקוש ואז הגן יפתח. "יצאנו מיד לדרך", הוא ציין, "השגנו גננת מעולה קיימנו ערב היכרות, באו הורים והתרשמו, השמועה עשתה לה כנפיים והגענו לרישום של 25 תלמידים! העירייה טענה כל הזמן שצריך להביא ילדים מחוץ לאיזור הרישום וגם את זה הצלחנו להביא: 6 ילדים מחוץ לאיזור הרישום. הישג מדהים עוד לפני שבכלל פורסם שיש גן... העברנו את כל המיילים של המעו ניינים בגן שושן למינהל החינוך עם העתקים למויש ולחיים ביבס".
נוימן ממשיך ומספר כי למרות שהשיגו את מספר הילדים הנדרש ואף הבטיחו להשלים את הכסף הנדרש לפתיחת הגן בסופו של תהליך ארוך הם התאכזבו לגלות כי כל התהליך היה לשווא. "תמורת זאת", כותב נוימן, "קיבלתי בתדהמה את המייל שעלה כאן בתחילת היום בקבוצה ומאוחר יותר את האבסורד שלמעשה הכל היה בשביל להכניס למבנה את הגן של יחד. הרב קריצבסקי המום ומזועזע. לא נתקלנו בהתנהלות כזאת באף רשות. מסתבר שהובלנו שולל... הורים רבים ואנחנו בתוכם לא ידענו עד היום איפה ילדינו ילמדו בשנה הבאה".
אחד ההורים סיפר ל"מיינט מודיעין": "יומיים לפני פתיחת שנת הלימודים קיבלנו מכתב מהעירייה שהגן לא יפעל. העירייה טוענת שאין מספיק נרשמים. לנו נראה שיש סיפור אחר, ואנחנו עשרות הורים בלי מענה הולם בפתיחת שנת הלימודים. חלק יסעו לבוכמן, חלק קטן בלית ברירה עברו לנרקיס ועוד שישה שמצאו את עצמם תקועים בגן שיטה כגן טרום חובה שאמור לתת להם מענה כגן חובה".
מעיריית מודיעין נמסר: "דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות נמסר בתגובה כי "מספר הילדים בגיל 5 שנרשמו לגן היה 13 ילדים בלבד ולכן לא ניתן היה לפתוח את הגן. העירייה הציעה מספר חלופות להקמת גן עבור הילדים ומשלא עלה הדבר הוחלט על כך שלקראת שנת הלימודים תשפ"א תוצע להורים אפשרות לרישום לגנים ברוח חב"ד ובהתאם לתוצאות הרישום יתקבלו ההחלטות על פתיחת הגנים לאותה שנה.
"בנוסף, חשוב להדגיש: הדברים אותם מציג נציג החב"ד הינם חלקי אמיתות ומשפטים שהוצאו מהקשרם במהלך הישיבות. כמו כן חלק מהאמור אף נוגד את סיכומי הישיבות, שנציג חב"ד עצמו פרסם. עוד חשוב לציין כי בגני יח"ד לא נרשמו ילדים שביקשו רישום לגני שיטה ושושן."