ביום ראשון השבוע, נערך המפגש העירוני הראשון של המיזם הארצי, "יש לי חבר/ה מיוחד/ת". עשרות משפחות מהעיר הגיעו לפארק הגיבורים (הפארק הנגיש) שבשדרות עמק האלה וזכו לפעילות מיוחדת שכללה, שעת סיפור חווייתית של הסיפור "תירס חם" שבסיומו חולקו קלחי תירס, פעילות יצירה של רעשנים ושימוש משותף במתקני הפארק. בין המשתתפים באירוע היו לראש העיר, עמיעד טאוב ומחזיקת תיק הספורט, עדי בן אברהם, שהגיעו לאירוע עם בני משפחותיהם.
1 צפייה בגלריה
צילום: דוברות העירייה
צילום: דוברות העירייה
צילום: דוברות העירייה
כזכור, המפגש הוא חלק ממיזם ארצי הקורא לחבר בין משפחות וילדים עם צרכים מיוחדים וללא צרכים מיוחדים, במטרה לקדם את ערכי השילוב מתוך השטח ולא רק כמגמה מדינית. היוזמת רוית יפרח הרוש, תושבת הצפון, החליטה לקידום הנושא לאחר פרסם הסקר המראה שתשעים אחוז מההורים לא מוכנים שילדיהם יהיו במחצת ילדים עם מוגבלויות. יפרח הרוש, שקיבלה עדכונים מהשטח סיפרה כי התרגשה לשמוע על מספר המשפחות הרב שהתייצבו לאירוע והוכיחו גם לה שקהילת מודיעין מכבים רעות היא קהילה סובלנית ומקבלת את האחר.
איילת זלוטניק, מנהלת המרכז למשפחה, המרכזת את הפעילות, עדכנה כי בשבועות הקרובים יפגשו ההורים הפעילים של המרכז למשפחה ויבנו תכנית פעולה, שמטרת קידום השילוב בעיר מהשטח ומהקהילה, ולא רק דרך המוסדות הפורמליים. כמו כן, יתקיימו מפגשים נוספים לפני קהלי יעד וקבוצות גיל.
ליקול בסמוט, יו"ר פורום ההורים הפעילים של המרכז למשפחה: "לפני כשבוע ראיתי פוסט בפייסבוק המספר על המיזם ותוך מספר שעות גויס פורום ההורים של המרכז למשפחה. יחד פעלנו לקידום אחד הנושאים הבוערים ביותר עברנו, השילוב. התרגשנו לראות את ההיענות העירונית ואת מגוון המשפחות שבאו לקחו חלק והראו שאפשר אחרת".