הרגע לו חיכו אלפי חניכים בתנועות וארגוני הנוער במודיעין קרה השבוע, כשארזו תיקים בהתרגשות לקראת מחנות הקיץ החווייתיים בהובלת מחלקת הנוער והצעירים בעירייה.
מחנה הקיץ מהווה אירוע שיא בפעילות התנועות השונות, שבו מתקבצים יחד במקומות שונים בארץ, להקמת המחנות הגדושים בהווי חברתי ותוכן חינוכי רב.
1 צפייה בגלריה
מאושרים במחנה הקיץ. צילום: דוברות עיריית מודיעין
מאושרים במחנה הקיץ. צילום: דוברות עיריית מודיעין
מאושרים במחנה הקיץ. צילום: דוברות עיריית מודיעין
מחנות הקיץ נבנים על ידי חניכי השכבה הבוגרת מכיתות ט' עד י"ב, שמגיעים לאזור המחנה כמה ימים לפני בוא החניכים. אורך ימי המחנות מותאם לשכבת הגיל, כך שהשכבות הנמוכות יצאו למספר ימים בודדים והשכבות הגבוהות יצאו למחנה של שבוע ויותר. מלבד המחנות הארוכים קיימו חלק מהתנועות והארגונים מפעלי קיץ שונים כמו למשל קורסי הדרכה, טיולי שכבות ועוד.
במחנה הקיץ של תנועת הצופים, לקחו חלק כ-2,000 חניכים משבעת השבטים שבעיר: אופק, דרור, אמיר, לביא, יובל, תבור וארבל.
במחנה הקימו החניכים מבנים מרהיבים כדוגמת דמות של שוליית הקוסם מהסרט "פנטזיה", דרקון, בוב ספוג, בודהה, סוגים של חיות ועוד. כמו כן, נערכו פעולות חברתיות, פעילויות שדה ומחנאות, פעילויות הווי וגיבוש ועוד. המחנה התקיים ביער ציפורי שבצפון הארץ.
חיים ביבס, ראש העירייה, ביקר את חניכי תנועת הצופים וסייר בין השבטים: "מדי שנה אני מגיע לפה ומגלה כל פעם מחדש, את האיכות והערכיות שמאפיינים כל כך את הדור הצעיר שלנו. אנו משקיעים רבות במערכת החינוך העירונית, החל מגיל קטן ועד לבגרותכם כפי שמתבטאת בתרומה לחברה, במוסריות ובמנהיגות, ולתנועות הנוער יש חלק נכבד בכך".