מרגישים שפיספסתם כמה אייטמים מעניינים? סקרנים לשמוע מה קורה בעיר הסמוכה? הנה הסיפורים החמים שפרסמנו השבוע ברשת מיינט.
מה קורה בבניין אחד בשכונת קריית שרת בחולון? במיינט חולון מדווחים כי דיירי רחוב גבעת התחמושת בשכונת קריית שרת בחולון מאשימים את המשטרה בהתעלמות ממצבם והפקרת בטחונם. לפני כחודש הושלך רימון הלם ללובי בניין ברחוב גבעת התחמושת, בשבועות האחרונים נשרפו שני רכבים ברחוב ובסמוך לבניין המדובר נראה כי השבוע המצב הסלים כאשר נמצאו קליעי אקדח בחצר דירה באותו בניין. "כבר כשזרקו רימון זה הלחיץ אותנו, כי זה נשמע כמו סכסוך בין עבריינים", סיפרה דיירת מהרחוב, "זריקת רימון זה לא דקירה או קטטה, אלא פגיעה ישירה ומכוונת. מי שעושה את זה לא רואה בעיניים, לפגוע ארבע פעמים באותו רחוב? זה מראה שאין טיפת פחד. זה לא אזור של עסקים עם פרוטקשיין או עבריינים כבדים, לא ברור איך הם נפלו עלינו". "לצערי, למרות המצב כמעט ואין כאן ניידות", אומר דייר נוסף מהרחוב, "אתמול בלילה התושבים בעצמם ניסו לחסום את הכביש".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "המשטרה חוקרת אירועים אלו ומטבע הדברים לא נוכל לפרט אודות חקירות מתנהלות. נציין כי משטרת ישראל נוקטת בכל פעולות החקירה הנדרשות, ביסודיות, במקצועיות ובנחישות וזאת במטרה לעצור את העבריינים ולהעמידם לדין".
אפרת, אם לילדה בת 12, קיבלה השבוע טלפון שהחסיר פעימה מליבה. "הבת שלי הוזמנה השבוע לבר מצווה של חבר מהשכבה. אירוע פרטי, המיועד לילדי השכבה, גילאי 12-13 בלבד. בחלוף כשעה מתחילת האירוע, אני מקבלת טלפון בהול מחברה של הבת שלי. "תגיעי מהר.. הילדה מתקשה לנשום. בוכה בהיסטריה..". טלפון כזה לא מאחלת לאף הורה. רצתי מיד למקום.. מקום ידוע ומוכר בשכונת פולג", סיפרה השבוע אפרת למיינט נתניה. "היא לא הצליחה לעמוד על הרגליים.. היתה מסוחררת כולה, לא בפוקוס. חשבנו לתומנו שהיא חווה התקף חרדה. לא חוותה משהו דומה מעולם... כל ניסיון להרגיע, לחבק, לעזור, לא הואיל", מספרת אפרת. עד שהגיע האמבולנס הילדה קצת התאוששה, ואפרת החליטה לקחת אותה הביתה. משהזמן עבר והילדה לא חשה בטוב גם בבוקר שלמחרת הם הופנו למיון. הבדיקה במיון איששה כי בדמה של הילדה בת ה-12 נמצא סם PCP, פאנציקלידין, הידוע גם בכינויו "אבק מלאכים", הוא סם דיסוציאטיבי והלוצינוגני שגורם הזיות.
4 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
"מקווה שהמשטרה תעשה את עבודתה. המשטרה טוענת שזה כנראה מישהו מהשכבה. אני יודעת שהילדה שלי סוממה. קשה לי להאמין שזה קרה", אומרת האם. ממשטרת ישראל נמסר כי נסיבות האירוע נבדקות.
במיינט פתח תקווה מדווחים כי צעיר, תושב העיר, חשוד שפרץ לדירה וחנק נערה בת 15 שישנה במיטתה. מהמשטרה נמסר כי הגיע דיווח על גבר שהתפרץ לדירה ברחוב חסדי שמעון, דרך חלון אחד מחדרי השינה בבית. עוד נמסר, כי החשוד חנק את דיירת הבית, קטינה בת 15, שנאבקה עם החשוד ונשכה אותו בידו. שוטרים הגיעו למקום במהירות והחלו בסריקות נרחבות אחר חשוד. במהלך הסריקות התברר לשוטרים כי החשוד גנב על פי החשד את רכבו של מחלק העיתונים שהיה סמוך למקום. פעילות חקירתית של חוקרי המשטרה, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים שונים העומדים לרשות משטרת ישראל, הביאה לזיהויו של החשוד, בן 29 תושב העיר והוא אותר עוד באותו היום.
4 צפייה בגלריה
ניידת משטרה. צילום: יאיר שגיא
ניידת משטרה. צילום: יאיר שגיא
ניידת משטרה. צילום: יאיר שגיא
קרב ירושה התרחש השבוע בקריות. במיינט קריות מספרים כי המנוח ערך בחייו מספר צוואות, שתיים מהן בהפרש של מספר חודשים זו מזו. באחת ציווה את כל עזבונו לשני ילדיו, אך בצוואתו האחרונה ציווה את עזבונו לבת זוגו (שאינה אם ילדיו), ולכל אחד משני ילדיו, ציווה 1,000 שקל. בת הזוג הגישה בקשה לקיים את צוואתו האחרונה, ומנגד ילדיו הגישו התנגדות לבקשה ועתרו לקיום צוואתו הקודמת. בהתנגדותם טענו הילדים, באמצעות עו"ד גיא אופיר כי בת הזוג השפיעה על אביהם השפעה בלתי הוגנת, השתלטה עליו ועל רכושו וגרמה לו לשנות את צוואתו מתוך אונס וכפייה. מנגד, טענה הידועה בציבור כי היא בת זוגו של המנוח מזה שנים רבות, הם ניהלו קשר זוגי אוהב וקרוב והיא טיפלה בו במסירות בשנות חייו האחרונות. בית המשפט נעתר לבקשת הילדים, וקבע כי הנסיבות אשר אפפו את החתימה על הצוואה האחרונה, במועד בו נחתמה, נגועות במימד של אי הגינות. בית המשפט לא התרשם מכנות גירסתה של בת הזוג בדבר הרמוניה משפחתית, ומצא פער בינה לבין גירסת המנוח שנשמעה בהליכים קודמים.
הירושלמים של השכונה המתויירת ביותר בישראל יוצאים למאבק. שכונת ימין משה, שניתנה לאומנים במחיר זול כדי שתשמש אטרקציה תיירותית, הולכת ומתרחקת מהציבור. הסיבה: בתקופה האחרונה יותר ויותר בעלי הון קונים וילות במקום ומשנים את צביונו. לאחרונה נרשם שיא: התושבים החדשים העלו דרישה לסגור את השכונה ולהוציא אותה ממסלולי התיירים והקבוצות המודרכות שפוקדים את המקום ומפריעים את שלוותם. כדי להפוך את הדרישה למציאות נתלו לאחרונה שלטים שאוסרים לצלם מחוץ לבתים, וגם כאלה שדורשים מהמבקרים שלא לשבת במקומות מסוימים.
4 צפייה בגלריה
שלט בימין משה. הפרטיות נפגעת. צילום: יואב דודקביץ'
שלט בימין משה. הפרטיות נפגעת. צילום: יואב דודקביץ'
שלט בימין משה. הפרטיות נפגעת. צילום: יואב דודקביץ'
"מי שמתגורר בימין משה יודע מראש לאן הוא מגיע", טוען דדו שלום, מדריך סיורים מוסמך בעיר. "זהו אחד האזורים היותר תיירותים כאן, אבל בהחלט צריך גם להתחשב בתושבי השכונה. צריך למצוא את האיזון המתאים, לא להשתמש ב'מדונה' או ברמקול ליד הבתים, ואפשר גם להגביל את שעות הפעילות, אבל אי אפשר לאסור באופן גורף לצלם את הבתים או לצלם בשכונה בכלל". לתושבים, מנגד, יש טענות משלהם. "אני ציירת ויש לי כאן סטודיו והמטיילים מאוד מפריעים לי בעבודה ובחיי היומיום", אמרה ואלרי למיינט ירושלים, "לא ידענו מה לעשות ולכן החלטנו כמה שכנים לתלות שלטים באנגלית ובעברית. אולי זה יעזור קצת. "אפשר לצלם שניים־שלושה צילומים ולהמשיך", אומר י', תושב השכונה. "מתייחסים אלינו ולבתים שלנו כאילו אנחנו תפאורה. חייבים להפסיק את זה".
מאבק אחר מתנהל בבת ים. תושבים שגרים ליד המרכז הרפואי לבריאות הנפש "אבאבנאל" מתלוננים על תופעה מחמירה של רעש וצעקות מהמטופלים במקום, המתרחשת במהלך כל שעות היום. "זוהי בעיה שחוזרת על עצמה כל כמה חודשים", מתריעים התושבים בשיחה למיינט בת ים. "הבתים שלנו סמוכים למבנה של המרכז הרפואי ואנחנו כל הזמן שומעים מטופלים המתגוררים שם צועקים וזועקים, עד כדי שזה נשמע לעיתים כמו יללות". ברור למתלוננים כי זהו מרכז רפואי עבור תשושי נפש ולדבריהם הם מנסים להכיל את הסיטואציה, אך יחד עם זאת הם טוענים כי "קשה לנו לחיות כך, כאשר הצעקות נמשכות לאורך כל שעות היממה וכמובן גם באמצע הלילה, כך שזה אף מעיר אותנו מהשינה".
4 צפייה בגלריה
בית חולים אברבנאל. צילום: קובי קואנקס
בית חולים אברבנאל. צילום: קובי קואנקס
בית חולים אברבנאל. צילום: קובי קואנקס
מהמרכז הרפואי "אברבנאל" נמסר בתגובה: "הקהילה חשובה לנו וגם חיי השכנים. בית החולים נמצא בקשר רציף עם עיריית בת ים. אנו נפעל בעזרת העיריה למפגש עם נציגי השכנים ונפעל בהתאם. נשמח להקים קבוצת פעולה ממושכת לקשר הדדי עם הקהילה".
הכירו את עובד הניקיון המזמר. יאיר מרדכי שעבד בשלושת העשורים האחרונים בענף החקלאות, ממלא את הרחובות באנרגיה חיובית בשיכון המזרח בראשון לציון. עובדי ניקיון הרחוב נחשבים לרוב לאנשים שקופים, אלו שאנו עוברים לידם ולא מייחסים יותר מדי חשיבות לפועלם. למרות זאת, תושבי שיכון המזרח לא יכולים להישאר אדישים ליאיר מרדכי מזולה, עובד ניקיון שמקפיד לשיר תוך כדי עבודתו ולהנעים את האווירה בזמירות מדי בוקר. "הוא ממלא את הרחוב באנרגיות טובות", סיפרה תושבת השכונה למיינט ראשון לציון. כל תושבי האיזור מכירים אותו כאיש שמנקה ושר. האזינו בעצמכם ואם אתם עוברים באיזור - מחאו לו כפיים.