מרגישים שפיספסתם כמה אייטמים מעניינים? סקרנים לשמוע מה קורה בעיר הסמוכה? הנה הסיפורים החמים שפרסמנו השבוע ברשת מיינט.
גוף רבני חדש הוקם בירושלים במטרה לשמור על הצביון החרדי של שכונות בצפון העיר באמצעות הגברת הפיקוח הרבני על האזור ושמירה על הצניעות. במיינט ירושלים מדווחים כי בכינוס היסוד של הגוף החדש הוגשה לרבנים סקירה רחבה על התוכניות לעתיד להגביר את הפיקוח על האזור, כדי "לשמור על צביון השכונות בקדושתן ובטהרתן ולהקפיד כדת וכראוי על גדרי הקדושה במחנה", נמסר. בבית הדין החדש הודיעו כי "בימים הקרובים ייווצר קשר מטעם הבד"צ עם כל בעלי העסקים באזור כדי לוודא את התאמתם ואת אופיים, שיהיו מותאמים לרוח השכונות, לצביונן ולאופיין. כמו כן יפורסמו בתקופה הקרובה הוראות ברורות ומסודרות מטעם הבד"צ על כלל הנושאים שיהיו תחת טיפולם".
4 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
במיינט ראשון לציון מדווחים על מהומה שפרצה ביום שבת האחרון בגן המושבה, לאחר ששני חסידי חב"ד הגיעו לגן ולדברי הורים שנכחו במקום, הציעו לילדים לחזור על פסוקים בתמורה לדברי מתיקה. התערבות של אחת האמהות שדרשה מהם להסתלק הביאה לכך שבחרו לעזוב את המקום. אין מדובר בתופעה חד פעמית, ובעבר כבר דווח על ידי מיינט ראשון לציון על פעילות דומה של חסידי חב"ד בגן בעברית.
הורים לילדים בקייטנה בפתח תקוה מודאגים: לטענתם, ישנם מספר ילדים בגן שמתנהגים באלימות קיצונית כלפי יתר הילדים והצוות. "למרות תלונות חוזרות ונשנות לעירייה ולמפעילי הקייטנה עד כה לא קיבלנו מענה", סיפרה אחת האימהות למיינט פתח תקוה, "אנחנו חוששים לשלומם של הילדים, השבוע אחד הילדים כמעט הוציא לבני עין". עוד מסבירה האם כי: "מדובר על גן שבמהלך השנה הצוות החינוכי התחלף מספר פעמים בגלל בעיות אלימות של כמה מהילדים. היו גם פעמים שהגן נסגר באמצע השנה מאחר ואנשי המקצוע לא רצו לבוא. בימים אלה פועלת בגן קייטנה עם צוות אחר, אך בעיות האלימות נמשכות. הצוות הנוכחי אף טרח לציין בפנינו שנראה שלא עבדו עם הילדים כל השנה".
4 צפייה בגלריה
צילום: באדיבות ההורים
צילום: באדיבות ההורים
צילום: באדיבות ההורים
המדובר על גן לגילאי ארבע בו שוהים בימים אלה כ- 20 ילדים, אך לדברי האם מדובר בעיקר בקומץ ילדים, אשר גוררים אחריהם חברים נוספים להתנהגות בעייתית ואלימה. "באחד המקרים שידועים לי היו שתי ילדות שהכו חמישה ילדים אחרים, במכות על ראשיהם", מציינת האם. "במקרה אחר נזרקו על ילדים כסאות ואתמול לקחתי את הבן שלי לרופאה כיוון שחזר עם חבלות מתחת לעין".
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "הגן לווה במהלך שנת הלימודים על ידי המפקחת מטעם משרד החינוך שנתנה מענה לבעיות שהתעוררו. לקראת שנת הלימודים הבאה ישתנה הרכב הילדים בגן וחלק גדול מהבעיות לא יחזרו על עצמן". מהעירייה נמסר: "בגן מתקיימת קייטנה עם צוות מתוגבר ומקצועי והמקרים המתוארים טופלו באופן יסודי. התנהלות הגן לאורך השנה הועברה לבדיקה של מפקחת משרד החינוך שליוותה את הגן לאורך כל השנה ופועלת יחד עם מנהלת האגף לגני ילדים, למציאת הפתרון המיטבי לקראת שנה"ל הבאה".
תלונה נוספת באשר להתנהלות גן עירוני התקבלה השבוע לידי מיינט קריות. אם לילדה בת 6 וחצי מקרית מוצקין טוענת כי בתה כמעט איבדה את חייה בגן, לאחר שניתנה לה גלידה המכילה ביצים, בעת שהיא אלרגית לביצים. האם הגיעה באופן בהול לגן והזריקה לבתה אפינפרין. "ביום האחרון ללימודים, התקשרה אלי הסייעת בבוקר ואמרה לי שלילדה יש פריחה. היא אמרה לי שהיו במקפיא שלוש קופסאות של גלידה של אותה חברה, הנראות אותו דבר, אבל אינן כוללות אותם רכיבים. שתי קופסאות עם ביצים שאסור היה להן להיכנס בכלל לשטח הגן, וקופסה אחת היתה ללא ביצים. לטענתה, היא נתנה לילדה מהגלידה ללא הביצים, ולא ברור לה איך היתה תגובה כזו. אבל שמעתי בקול שלה שהיא בלחץ. היא אמרה שהיא נתנה לה טיפות וזה לא נרגע". "אני הרגשתי שאני צריכה לבוא לגן", סיפרה האם השבוע. "כשהגעתי, הסייעת ישבה ליד הילדה. היתה לה פריחה בכל הפנים. ביקשתי ממנה להוציא את הלשון. היא בקושי הצליחה להוציא אותה, כי היתה כבר נפוחה. לא היתה ברירה אלא להזריק לה את התרופה. אם לא מזריקים בזמן, היא נחנקת ומאבדת הכרה. אם הלשון היתה ממשיכה להתנפח, היא היתה יכולה להיחנק למוות".
4 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
למרות המקרה, לדבריה, בגן נותרו אדישים לסכנה. "אחרי שהזרקתי לה, הגננת נכנסה לגן. היא אמרה לי שהיא לא מתכוונת להתנצל, ושהיא עושה הכל כדי לשמור על הילדה. זה מה שהיא אמרה לי שנייה אחרי שהצלתי את הבת שלי.
חלמאות או תכנון לקוי? במיינט בת ים מדווחים על מעבר חצייה ברחוב השקמה בעיר, שנחסם בצורה מוזרה וחסום בגישתו אל המדרכה. "אנחנו גרים ברחוב למעלה מ-40 שנה וכולם יודעים שזה מעבר החצייה ברחוב, במיוחד ילדי בית הספר היסודי 'יצחק שדה', שנמצא מעבר לכביש", מספרת מלי אוחנה. אוחנה מספרת כי עצרה עובד של הפיקוח העירוני בדרך וביקשה ממנו לגשת למקום עמה. הוא היה מופתע ולאחר שביצע מספר בירורים - הסביר לה ש"הולכים לבטל את מעבר החצייה הזה".
מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "בימים אלה בוצע ברחבי העיר חידוש מעברי חציה, ובדגש בקרבת מוסדות חינוך, במסגרת כך צבע הקבלן מעבר חצייה שבוטל שלא לצורך. מעבר חציה זה הוסר בעקבות דרישה מצד משרד התחבורה וליקויי בטיחות שעלו בכביש ואין כל כוונה להחזירו בשנית אלא לשמור על בטיחות הילדים. הצביעה תבוטל היום בלילה".
תושבת אזור ראש העין החליטה להפתיע את בעלה בעבודה עם פיצה - וגילתה אותו עם השותפה למשרד. "לא הבנתי מדוע בעלי עובד עד שעות מאוחרות כל כך", מספרת השבוע תושבת האזור למיינט ראש העין, שמבקשת להתגרש מבעלה, שותף במשרד עורכי דין. "כעת אני מבינה שכל הזמן הזה הוא פשוט עבד עליי וניהל רומן עם שותפתו למשרד מאחורי גבי". האישה, בשנות השלושים לחייה, הגיעה לעו"ד זהר רון לא מכבר כדי להתגרש מבעלה לאחר שתפסה אותו "על חם" בוגד בה עם אותה שותפה. "הוא סיפר לה שהוא עובד עד מאוחר בגלל תיק מסובך, שהתברר בדיעבד כרומן סוער עם השותפה", אומרת עו"ד רון. לדבריה, הסביר הבעל לאשתו כי מדובר בתיק גירושים מסובך שהוגשו בו בקשות רבות לבית המשפט וכי בני הזוג בתיק עתירי ממון ורבים על חלוקת הרכוש, דבר הדורש ממנו עבודה רבה על התיק. ממש במקרה, באחד הימים האישה הגיעה למשרד בשעת לילה מאוחרת והביאה עמה מגש פיצה חמה. כשנכנסה למשרד חשכו עיניה. היא מצאה בו את שני השותפים במצב שלא משאיר הרבה מקום לדמיון. מרוב שהם היו עסוקים זה בזה הם אפילו לא הבחינו שהיא נכנסה".
4 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
לוחמת האש הראשונה והיחידה בתחנת הכיבוי של חולון ובת ים, איריס פלח, חגגה השבוע יום הולדת 26. במיינט חולון מספרים כי חבריה לתחנה לא יכלו להתאפק וארגנו לה הפתעה שרק לוחמי אש יכולים לייצר. בזמן משמרת בוקר פלח שהתה בחדרה שבתחנה, ושם ציפתה לה הפתעה מחברותיה לעבודה. לפתע שמעה קריאת חירום עקב שריפה בבניין ברחוב בגבעת התחמושת בחולון. היא מיהרה לזנק, חדורת מוטיבציה, מעבר לדלתות התחנה ולכיוון הכבאית - כשלפתע חבריה פצחו בשיר והפתיעו אותה בעוגה, זיקוקים ובלונים. פלח ודאי חשבה שאחרי ההפתעה הגדולה בתחנה היא תזכה ליום הולדת רגוע ונינוח עם חברים, אך במהלך מסיבת היום הולדת שארגנה בבית הוריה היא קיבלה הפתעה נוספת ומיוחדת במינה. "אמא שלי אמרה לי שנתקע לה הרכב והיא צריכה עזרה עם פנצ'ר. יצאתי באמצע המסיבה, עם שמלה לבנה, זר על הראש והכל, וכבר ראיתי את עצמי מחליפה לה גלגל. כולי מבולבלת, שואלת אם היא צריכה כסף למונית או משהו - ופתאום אני רואה מולי שובל עם זיקוקים ובלונים ובן זוגי בחמש השנים האחרונות, דניאל, מחכה לי עם הצעת נישואין מרגשת. אין ספק שזה היה יום הולדת מיוחד במינו".