2 צפייה בגלריה
הפגנת האימהות במודיעין | צילום: שירות מיינט
הפגנת האימהות במודיעין | צילום: שירות מיינט
הפגנת האימהות במודיעין | צילום: שירות מיינט
בעקבות מקרי האלימות הרבים נגד פעוטות שקרו בחודשים האחרונים בארץ התקיימה ביום ראשון בערב (7.7) הפגנה במודיעין במקביל להפגנות בכל ברחבי הארץ בדרישה ליותר פיקוח מצד המדינה על המסגרות לגילאי אפס עד שלוש.
להפגנה במודיעין שהתקיימה בצומת הרחובות יצחק רבין-שדרות החשמונאים הגיעו בשעות הערב כ-200 איש עם שלטים בחולצות אדום לבן.
המפגינים – ובעצם יותר המפגינות, נשאו שלטים וצעקו בין היתר: "ילדינו לא הפקר" ו"הילדים שווים יותר". אחת המפגינות אמרה: "הגעתי הנה עם שני ילדים קטנים כי היה לי חשוב לצעוק את הצעקה שמזמן היה צריך לצעוק. בכל גן ובכל פעוטון קורה משהו".
חלק מהמפגינות אחזו בחבל וצעקו "חבל הוא למשחקים" כתגובה על התמונות המראות גננת קושרת את ידי הילדים בחבל.
2 צפייה בגלריה
הפגנת האימהות במודיעין | צילום: פרטי
הפגנת האימהות במודיעין | צילום: פרטי
הפגנת האימהות במודיעין | צילום: פרטי
ראש העיר חיים ביבס שאינו נמצא בארץ שלח את תמיכתו המלאה בהורים היוצאים למחאות במודיעין ובכל הארץ. להפגנה הגיעו כמה חברי מועצה ביניהם שחר מי און, שמעון גואטה ועמיעד טאוב.
את ההפגנה במודיעין יזמו וארגנו אסנת שי וחברת מועצת העיר ומחזיקת תיק הגיל הרך עדי מן. "בגלל שאנחנו יודעים שקשה להרבה הורים להגיע לתל אביב להפגנה המרכזית", אמרה מן, "החלטנו להביא את ההפגנה למודיעין. מדובר ביוזמה ארצית והחלטנו להרים את הכפפה כדי שתהיה פה גם הפגנה. אני רואה בזה משהו מאוד חשוב כי בהפגנות מקומיות יש המון כוח. כדי שיבינו שבכל מקום בארץ אנשים מוקיעים וסולדים מהתנהגויות כאלה. אסור לנו לשתוק. אנחנו הקול שלהם".
והיא הוסיפה: "להפגנה הגיע מגוון של אנשים – הורים, ילדים, סבתות, סבים, גננות ומטפלות. לצערי הרב לא הגיעו מספיק, לא בהתאם לחשיבות של הדבר הזה אבל מי שהגיע נתן בראש והיה כל כולו בתוך זה. דיברנו על הדרישות שלנו - שהמדינה צריכה לקחת אחריות על גילאי לידה עד שלוש. הגילאים האלה מופקרים".