1 צפייה בגלריה
משפחת זריהן | צילום: פרטי
משפחת זריהן | צילום: פרטי
משפחת זריהן | צילום: פרטי
דיירי הבית: צילה (53) מנהלת כספים בחברת היי-טק, מאיר (60) עורך דין ורואה חשבון עצמאי, ליאור (27) לומדת אנתרופוסופיה בהרדוף ועוסקת בחקלאות אורגנית בחוות קיימא בנהלל, מיכל (24) ספורטאית באומנות הלחימה טאקוונדו המתחרה בכל העולם, ירדן (19) מסיימת בימים אלה שנת שירות בכלביה בכפר נוער בפתח תקווה ומתגייסת בקרוב.
"בנוסף יש לנו את הכלבה סנדי והחתול סנואו, שניהם בני 16", מספר מאיר. "הם מסתדרים מצוין כי שניהם כבר עייפים ואין להם כוח להציק אחד לשני כמו שהיו עושים בצעירותם".
איפה גרים: "גרים בדירה חדשה שאליה נכנסנו לפני שנה וחצי. הדירה ממוקמת במקום אסטרטגי בשכונת ציפורים, עם נוף מרהיב שמשקיף לעבר אגם ענבה שהמשכו ואדי יפהפה. אוהבים את הפיתוח הסביבתי, ובפרט את שביל ההליכה המושקע שמתחיל בפארק ענבה וממשיך לאורך הוואדי לכיוון 'ישפרו'. אנחנו יורדים מהבית ותוך חצי דקה נמצאים בתוך הטבע ועושים הליכות. שאפו לעירייה".
על העיר: "אנחנו אוהבים מאוד את העיר", אומר מאיר, "עיר צעירה, חיה, תוססת, מתפתחת. בשנה שעברה, עם סיום התיכון של ירדן, נפרדנו מבית הספר הדמוקרטי שהיה בית שני עבורנו, וקשר אותנו לעיר גם כשגרנו במושב אשתאול. ראוי לציין לטובה את העירייה שתמכה בבית הספר ונתנה לו גיבוי מול משרד החינוך".
על העסק: "את מיטב שנות עבודתי עשיתי בחברת הביטוח 'מגדל' כמנהל מסים באגף הכספים. במקביל לעבודתי למדתי משפטים והוצאתי רשיון עריכת דין. לפני כשש שנים עזבתי את 'מגדל' ומאז אני עובד כעורך דין ורואה חשבון עצמאי בתחום המסים", מספר מאיר.
"מאז אני מבלה הרבה בבית עם הבנות ומבצע את עיקר המטלות כמו קניות, בישולים, סידורים וכו'. יש לי יותר פנאי ואני מתפתה לעשות דברים אחרים חוץ מעבודה. אני מתנדב בשי"ל (שירות יעוץ לאזרח) ‑ פעם בשבועיים נפגש עם אנשים ממודיעין שזקוקים לייעוץ, מקשיב להם ומנסה לסייע מניסיוני. אצל צילה המצב הפוך. 20 שנה היא גידלה את הבנות וכשהבנות גדלו היא התפנתה והתחילה לעבוד קשה ולפתח קריירה. מישהו צריך לפרנס בבית".
על התחביבים: "חוץ מבישולים ואוכל אנחנו אוהבים לעשות טרקים רגליים. זה דבר משותף לכל המשפחה", מספר מאיר, "מאז שהבנות היו קטנות נהגנו לצאת איתן לטיולים בשבילי הארץ. ליאור היתה בשירות הצבאי מדריכת טיולים בבית ספר שדה ועובדה זו דירבנה את כל המשפחה להמשיך ולטייל ויצאנו להמון טיולים ביחד איתה.
גם בחו"ל אנחנו משתדלים לצאת לטייל ביחד כי כולנו באותו ראש. בשנה שעברה טיילנו בחבל זגוריה ביוון, קודם לכן בפירנאים בספרד, עשינו ביחד טרקים בגיאורגיה, בהודו, ועוד. השנה לא נצליח לצאת ביחד כי אנחנו לא מצליחים להתקבץ באותו תאריך".
על הבישולים: "הבית החדש שלנו מתוכנן כשהמטבח במרכז וכל היתר סביבו וזה אומר הכל. כמעט כל ערב מבשלים וכמובן בסופי שבוע", אומר מאיר. "ליאור וירדן הן טבעוניות וצילה צמחונית לכן הירקות מהווים חלק עיקרי בבישולים. ושלא תטעו ‑ הטבעוניות והצמחוניות אוהבות לאכול טוב ויודעות לבשל גורמה. העדשים לסוגיהם מככבים אצלנו בתפריט בכל מיני צורות. גם הטופו מככב אצלנו וכמובן, כיאה לבית שבו אם המשפחה היא עיראקית, יש הרבה אורז, מג'דרה, קיצ'רי, טביט. בשנה האחרונה ירדן התחילה להיכנס חזק לבישולים, עוד תשמעו עליה בתחום המאכלים הטבעוניים".
מוטו משפחתי: "חיה ותן לחיות. אם אפשר תוסיף לזה קצת אהבה, קצת נתינה והרבה חמלה. זה לא מזיק ואולי יעשה לך יום קצת יותר נחמד".