1 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
מערכת ישראלית חדשה להגנה על בריכות שחיה תתריע באמצעות אזעקה ובאפליקציה במקרה של טביעה. הפיתוח החדשני של חברת Dipsee כולל מצלמה חכמה שמצלמת את אזור הבריכה ויודעת לחזות ולהתריע על סכנה או טביעה ממשית. המערכת מבוססת על טכנולוגיות מתקדמות של בינה מלאכותית וראייה ממוחשבת שימנעו אזעקות שווא, אחת הבעיות הקשות במערכות ההגנה המוכרות כיום.
הפיתוח מתבסס על מחקרים שניתחו את הגורמים השונים לטביעה וגורמי סיכון נוספים. המערכת יודעת לשקלל פרמטרים נוספים, לדוגמה אם הילד הסיר מצופים מגופו או אם הוא מסתובב לבדו על סף הבריכה ויוצרת סוגי התראה שונים לכל סיטואציה.
כמעט אסון
דיפסי פותח על ידי היזמים יניב וקנין, תושב מודיעין, ואיתי דרור, וזאת בעקבות מקרי טביעת הילדים הרבים בישראל. וקנין עצמו חווה מקרה טביעה על בשרו כשבנו הקטן שהה מתחת למים מספר שניות בעת שמשפחתם היתה בצימר. הניסיון האישי הותיר בו את התחושה עד כמה אסון כזה עלול לקרות לכל אחד ודרבן אותו למצוא לכך פתרון טכנולוגי. חלק מבדיקות המוצר נעשו בבריכה הפרטית בביתו עם ילדיו.
וקנין ודרור יתמודדו במסגרת תחרות The Challenge שעורכת אוניברסיטת תל אביב בין יזמים ישראלים כשהזוכה במקום הראשון יקבל מיליון שקל השקעה מקרן TAU Ventures, קרן ההשקעות ומרכז היזמות של האוניברסיטה, שישמשו להמשך הפיתוח ושיווק בחו"ל.
מכת הטביעות אינה אופיינית רק לישראל, מדי שנה מתים מטביעה 360,000 אנשים בעולם, כאשר לילדים זה גורם התמותה השלישי, עם 140,000 מקרי מוות של ילדים בעולם. מפתחי המערכת פונים לשוק עצום של 25 מיליון בריכות פרטיות ברחבי העולם, שחלקן הגדול אינן מכוסות או מגודרות וללא אמצעי הגנה אחרים וילדים מסתובבים בקרבתן.
תחרות הסטרטאפים תערך במסגרת ועידת TMTI 2019 ב-23-24 ביולי באוניברסיטת תל אביב. יתחרו בה מיזמים בתחומי הבינה המלאכותית, פינטק, תחבורה חכמה וניידות, בריאות, סייבר, בלוקצ'ין, תקשורת, מסחר אלקטרוני, אינטרנט של הדברים ועוד. בוועידה ישתתפו נציגי קרנות, חברות הייטק וארגונים מישראל, ארה"ב ומהמזרח הרחוק שיבחנו אף הם באופן אישי את היזמים המשתתפים. בימי הוועידה יערכו מפגשים בברים וחללי עבודה ברחבי תל אביב שיאפשרו מפגשים בלתי אמצעיים עם ראשי חברות ההייטק המובילות בישראל.