חינוך פרטי? לא בבית ספרנו: הנהגת ההורים בבית ספר 'עמית' ברעות הציעה בשבוע שעבר להורי בית הספר תוכנית להקמת "עמותת ידידי בית ספר עמית". לפי ההחלטה, כל הורה ישלם 400 שקל ובכך יוכלו לממן באופן פרטי מורים והעשרה לתלמידים. בקרב רבים מההורים יש התנגדות נחרצת לתוכנית בטענה שהיא לא מציאותית. לדבריהם, הם לא מוכנים לשלם מעבר לתשלומי בית הספר.
"המטרות שלהם מוגדרות לטובת שיפור, העשרה, ריווח וטיפוח בית הספר", מספרת אוסנת, אם לתלמידה בבית הספר. "יש התנגדות להקמת העמותה הזאת בקרב הרבה הורים. הם טוענים שתמורת 400 שקל לילד הם יצליחו לעשות דברים שאין יכולת למשרד החינוך והעיריה לעשות".
אז למה אתם מתנגדים? "אני לא מעוניינת שיהיה מישהו בהנהגה שיחליט למה לחשוף את הילדים ואיזה העשרה לתת, זה לא תפקידם. לא לכל דבר שההנהגה מציעה צריכים כולם להסכים. מדובר ב־400 שקל לשנה לתלמיד כשהמטרה הראשונה היתה לרווח שכבה מסוימת. לא כל הורי בית הספר צריכים לממן את הריווח. רצו להוסיף עוד מורה פרטית שהם יעסיקו שתלמד מקצוע מקביל, זה הזוי ולא מציאותי".
לדברי הורה נוסף, "החלק היותר משמעותי בגביית התשלומים מיועד לגיוס מורים לטובת ריווח הכיתות. הם טוענים שהמנהלת תנהל את אותם מורים. אך מניסיוני מי שמשלם את המשכורת זה מי שמנהל את האדם".
מה רע בזה? "זה מסוכן מאוד שמכניסים מורים לבית הספר לא תחת פיקוח משרד החינוך, גם אם הם טוענים שזה להעשרה. אני לא חושב שאני צריך בכספי הפרטי לתקן בעיות שכרגע קיימות במשרד החינוך או בבית הספר".
אתם מתכוונים לשלם? "לא. שאלתי הורים רבים וגם הם אומרים שהם לא מתכוונים לשלם. הם לא יכולים לחייב אותי לשלם. הם אמרו שאם 90% מההורים יישלמו, אז הם יוציאו את התוכנית אל הפועל".
העיריה בתגובה: "הנהגת בית ספר עבדה בשנה שעברה כדי להגדיר את היכולות והתכונות הרצויות לבוגר בית הספר בעתיד. בניתוח הכלים להשלמת הפערים, נמצא שחלק מהפערים דורשים מימון נוסף שבשלב זה יכול להגיע רק מהורי התלמידים.
"על מנת לעבוד בצורה מלאה על פי הנחיות משרד החינוך והמקובל בישראל, הוקמה ביוזמת ההורים, עמותה שמטרתה להיטיב עם תלמידי בית הספר. התשלום לעמותה הוא רשות וזכות של ההורים. הנהלת בית ספר תומכת בתהליך ודואגת שיבוצע על פי כל כללי המינהל התקין ועל פי תקנות משרד החינוך".
צביקה וובר, יו"ר ועד ההורים: "אין תגובה".