לא רוצים לישון: כחלק ממדיניות עיריית מודיעין בקדנציה הנוכחית לסייע ולהקל על בעלי עסקים בעיר לעידוד המסחר המקומי, שונה חוק העזר לפתיחת בתי עסק המאפשר להרחיב את שעות פתיחת העסקים בעיר.
בואו להצטרף לעמוד הפייסבוק של "ידיעות השפלה"
בניגוד למצב הקודם, בו פתיחת העסקים הותרה עד השעה 20:00 בלבד, התיקון החדש מאפשר לבעלי העסקים לפתוח חנויות ומקומות עסק בימי חול עד השעה 21:00 ובמרכז עינב (אזור המלאכה) ובפארק הטכנולוגי עד השעה 22:00 ללא צורך בהיתר ותשלום אגרה נוספים. מדובר על סיווג עסקים כמו חנויות, משרדים, בתי מספר, בתי מלאכה ועוד.
בנוסף, בניגוד למצב הקודם בו הותרה פתיחתם של בתי קפה בלבד עד השעה 24:00, התיקון מאפשר לבעלי בתי קפה וכן לבעלי עסקים נוספים בעלי פריט רישוי 'מקום אחר למכירת מזון' כגון מסעדות, ממכר אוכל, פיצוציות וקיוסקים לפתוח את עסקיהם בימי חול עד השעה 24:00 ובאזורי המלאכה והתעסוקה עד השעה 02:00.
כל בעל עסק שיהיה מעוניין בפתיחת העסק שלו מעבר לשעות אלה יצטרך לקבל היתר לילה מיוחד במסגרתו יילקחו בחשבון גם משתנים נוספים כמו רעש ותלונות של השכנים המתגוררים בסמוך.
חשוב לציין, כי מדיניות הוצאת הסחורה עבור בעלי עסקים בסופי שבוע וחגים שהונהגה ע"י העירייה לפני כשנתיים הוארכה ועד היום יכולים בעלי העסקים להוציא סחורה במרכזים המסחריים באופן מסודר על מנת לעודד צריכה וקנייה של תושבי העיר.