טרף קל: האם הגנבים הפועלים במודיעין שמו להם למטרה את המקוואות בעיר או שמדובר רק בצירוף מקרים? בתוך שבוע נפרצו שני מקוואות לנשים, האחד ברחוב עמק דותן והשני בשכונת השמשוני, והכספות שהיו בהם נגנבו.
בואו להצטרף לעמוד הפייסבוק של "ידיעות השפלה"
למשטרת מודיעין הוגשו שתי תלונות על שני האירועים והיא פתחה בחקירה לאיתור מבצעי הפריצות ולהעמדתם לדין. לא ברור כמה כסף היה בכספות, אך ככל הנראה לא מדובר בסכומים גדולים.
עבירות הרכוש ברחבי מודיעין הפכו באחרונה לדבר שבשגרה. מפקד מחוז המרכז, ניצב בנצי סאו, אמר לפני מספר ימים בפגישה שערך עם ראש מועצת שוהם, גיל ליבנה, כי במהלך שנת 2011 נרשמה עלייה בפשיעת הרכוש בכל רחבי הארץ, כולל במודיעין ובשוהם.
בפגישה העלה ראש מועצת שוהם בפני מפקד המחוז את הצורך בהעמקת הנוכחות והפעילות המשטרתית, בעיקר בתחומי מניעת פשיעת רכוש ועבירות תנועה, המסכנות את הציבור. ניצב סאו מצידו עדכן שהמשטרה מרכזת מאמצים גם ברמה המודיעינית וגם ברמה החקירות, וכי בנובמבר ניכרה רגיעה יחסית.
כך או כך, בינתיים בשטח נראה שהתושבים לא מחכים שהמשטרה תעשה את העבודה ומגבירים את הקניות של אמצעי ההגנה והבטיחות. "בשלושת החודשים האחרונים ישנה עלייה בקנייה של מיגון לבית", מדווח אלי הררי, בעל חנות לחומרי בניין ובית במרכז רננים במכבים.
"אנשים קונים מנעולים חדשים, משדרגים את המנעולים הישנים, מתעניינים במנגנונים מתוחכמים לנעילת חלונות, נעילת סורגים, וכדומה. הלקוחות מספרים לי שהם באים לקנות מוצרי מיגון כי הם חוששים מהפריצות. הרי רוב הפריצות מתבצעות דרך החלונות לכן אנשים מפחדים וקונים אמצעי הגנה לחלונות כנגד הפריצות בעיר".