מונית הכסף: לג' אין אוטו. בערים אחרות אולי ניתן היה לסלוח לה על החטא "הפרימיטיבי" של ויתור על הרכב הפרטי, אך כאן במודיעין, היא נאלצת לשלם מחיר גבוה במיוחד על הזדקקותה לאמצעי תחבורה ציבורית על מנת להתנייד.
בבדיקה שערך mynet התגלה כי על אף שמודיעין איננה פקוקה או גדולה כערים אחרות, המחיר עבור נסיעה במונית 'ספיישל' מטפס גבוה מאוד ושולח ידיים עמוק אל תוך כיסם של התושבים. כך למשל, נסיעה משכונת מוריה אל תחנת הרכבת תעלה מעל 30 שקל, נסיעה משכונת נחלים אל 'ישפרו סנטר' תעלה כ־40 שקל, ואם ניסיתם להגיע מרעות עד לליגד סנטר ללא רכב פרטי, תיפרדו כבר מעכשיו בין 70-57 שקל. הכל כמובן מבוסס על מונה.
ישראלים אומנם לא אוהבים לצאת פראיירים, אך לעיתים ההמתנה הממושכת לאוטובוסים הממאנים להגיע, גורמת להם להרים ידיים ולקחת מונית. בעלייה למונית, הם מגלים כי נהגי המוניות לא בוחלים להפקיע מחירים. "קשה לחכות שעות לאוטובוס, ואז בלית ברירה אני מזמינה מונית. אולי הגיעה העת שיעשו סדר בתחבורה ואז לא נצטרך להזמין מוניות מיוחדות", מציעה תושבת ותיקה במודיעין המתקשה לעמוד בהוצאות הגבוהות של המוניות.
"כבר הרבה שנים שמבטיחים לנו לעשות סדר בתחבורה הציבורית וזה לא קורה. אני מוותיקי העיר ואני זוכרת הבטחות רבות בכל מערכת בחירות שעד כה לא מומשו", היא מזכירה לקהל הבוחרים.
בין הסובלים העיקריים מהמחירים המאמירים נמצאים בני הנוער ובני הגיל השלישי, אשר במקומות רבים ברחבי הארץ יכולים להסתייע במערך האוטובוסים ולהתנייד בעיר בעזרתם. אך תמונת המצב של לוחות הזמנים של האוטובוסים בעיר, תדירותם הנמוכה ונטייתם שלא להגיע לתחנה, בה אתה עומד כבר למעלה מארבעים דקות, מובילה רבים להזמין שוב ושוב מונית על מנת להגיע ליעדם. במיוחד בני נוער המבקשים להגיע אל מוקדי הבילוי, אליהם התחבורה הכי בעייתית.
"מדובר בסכומים שמצטברים למאות שקלים", אומר אחד הנערים שמתגורר במכבים, "אין פה אוטובוסים בתדירות נורמלית והמונית זו הדרך היחידה לצאת לבלות. יש לי חברים שכבר לא עומדים במחיר וזה פשוט בלתי אפשרי בשבילם, אז הם פשוט צועדים ברגל עד ל'ישפרו סנטר' על הכביש המהיר בחושך. לפעמים גם תופסים טרמפים. אי אפשר לסמוך על האוטובוסים כאן בעיר שיגיעו. אני אישית נוסע במונית לפחות שלוש פעמים בשבוע".
"המחיר אחיד בכל חלקי הארץ על פי מונה ועל פי תקנות משרד התחבורה", מבהיר יחיאל רפאלוב, מנהל תחנת מוניות העיר מודיעין, "אין ספק שבהיעדר אלטרנטיבות, מונית כאן במודיעין היא האפשרות הזמינה, המהירה והטובה ביותר. אני לא יודע מי טוען שהמחירים כאן גבוהים יותר, בפועל יש לא מעט נסיעות מקומיות של עשרים שקלים ופחות. וכאשר שלושה בני נוער נוסעים יחד זה ודאי יוצא להם משתלם. נדיר מאוד שנסיעה במודיעין תגיע ל־70 שקל".
לדברי רפאלוב, כלל התושבים בעיר משתמשים במוניות מדי יום. "אין ספק שקשה מאוד בעיר הזאת למי שאין רכב. בשעות אחר הצהריים, יש לא מעט הורים שנוסעים לחוגים עם הילדים במוניות, וכמובן בשעות הערב, בני נוער שיוצאים לבלות". במיוחד בולט חסרונן של מוניות שירות עירוניות ובינעירוניות בעיר. כאשר כיום, יש מוניות שירות רק ממודיעין לירושלים.
מדוברות עיריית מודיעין, מכבים־רעות נמסר בתגובה: "מאז תחילת הקדנציה פועלת העיריה לשיפור תחום התחבורה והבטיחות בדרכים בעיר בכלל, וטיפול בתחבורה הציבורית בפרט. מחזיק תיק התחבורה, חבר המועצה חנן ברנשטיין ואנשי המקצוע בעיריה קיימו הליך עבודה מסודר מול חברת קונקס, ואכן נרשמה ירידה גדולה בכמות התלונות והבעיות במערך התחבורה הציבורית בעיר.
"עם זאת, המכרז החדש הוא האפשרות המרכזית לשינוי מהותי כאשר לראשונה היתה מעורבת העיריה בהכנתו עם משרד התחבורה והכניסה לתוכו דרישות רבות, וביניהן שדרוג והגברת הקווים הפנימיים בעיר ותפעול התחנה המרכזית בעוד כשנתיים שתשדרג באופן ניכר את מערך הקווים הפנימי בעיר. אין ספק כי עם הכנסת הדרישות החדשות, ותחילת הפעילות של החברה שתיבחר על פי תנאי המכרז החדש ולאחר תקופת היערכות, תושבי העיר ירגישו שינוי בתחום התחבורה הציבורית בעיר".