הגן ממשיך לפעול באתר בנייה, ההורים מאיימים להשביתו: מנופים, ברזלים, אבק ופועלים זרים - זאת מנת חלקם של 70 ילדי הגנים "כפיר" ו"כוכב" הלומדים בתוך סביבה עמוסה באתרי בנייה ברחוב עמק חרוד בשכונת הכרמים. ההורים, החוששים לשלוח את ילדיהם לגן, פתחו בשביתה עם סיום חופשות החגים. אחרי שהתריעו על הסכנות במהלך חודשי הקיץ כאשר נודע על המעבר וקיימו כמה מפגשים עם העיריה, הפגינו ההורים ביום ראשון במחאה על המצב, בתקווה לשנותו.
בואו להצטרף לעמוד הפייסבוק של "ידיעות השפלה"
"הילדים מוקפים באתרי בנייה מכל כיוון - 360 מעלות של טרקטורים ומנופים", אומרת אחת האמהות. "אנחנו לא מוכנים להמשיך לשלוח את הילדים לגן מסוכן. פנינו שוב ושוב לעיריה ולמשרד החינוך ופשוט מושכים אותנו. אי אפשר להמשיך ככה".
"מדובר בשערוריה ובמחדל", מוסיפה אם נוספת, ממובילות המאבק. "מי שמגיע לשטח ורואה את מה שקורה לא יכול להתעלם מהסכנה. אני מרגישה שראש העיריה לא מתייחס לנושא ברצינות המתחייבת, למרות כל הפניות וההבטחות, והילדים עלולים להיפגע".
ההורים מדווחים שחלק מהילדים סובלים מאלרגיות ומפצעונים על העור שנובעים, לטענתם, מחשיפה למזהמים בסביבת הגן. בניסיון למצוא פתרון התקיימו עד כה מספר פגישות עם ראש העיריה, חיים ביבס, בהן על פי טענת ההורים הובטח להם מעבר למתחם אחר בין יום כיפור לסוכות, אך הבטחה זו לא יצאה לפועל. עם זאת, הגננות מביעות הסתייגות מבקשת ההורים להעברת הגנים ודורשות דווקא להישאר אלא אם יוכח שקיימת סכנה בריאותית במתחם. בעצומה שחתמו ההורים בחרו הורי גן "כוכב" לתמוך במעבר רק בתנאי שהגננת מסכימה להמשיך עם ילדי הגן במקום אחר.
ביום ראשון בבוקר הפגינו כאמור ההורים והילדים כשהם עוטים מסכות רפואיות נגד אבק. 30 ילדים לא חזרו ללימודים מהחופשה לאחר שהוריהם השביתו את הגן. גם בשעות אחר הצהריים התקיימה הפגנה בפתח בניין העיריה בה השתתפו ההורים והילדים. לדבריהם, הם זכו להתעלמות מצד העיריה וההפגנה פוזרה ללא תוצאות. ביום השני למאבק נחלשה השביתה ו־15 ילדים בלבד נמנעו מלהגיע לגן. חלק מההורים המובילים את המאבק מדווחים כי יתכן שכעת לא נותרה להם ברירה אלא לנסות ולהעביר את ילדיהם לגן אחר.
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "הנושא נבדק על ידי הגורמים המקצועיים הרלוונטיים. לאור פניות ההורים נערכה בדיקה חיצונית למדידת אבק מרחף על ידי מעבדה מוסמכת המוכרת על ידי המשרד לאיכות הסביבה. מתוצאות הבדיקה עולה כי כמות האבק המרחף בשטח הגנים הנ"ל נמוכה מהתקן המומלץ על ידי המשרד להגנת הסביבה. במשתמע לא קיימת בעיה בתחום זיהום האוויר והאבק.
"בנוגע לסוגיות הביטחון, משטרת מודיעין מבצעת בדיקות לגבי פועלים השוהים בקרבת הגנים ללא אישור. בכניסה לאשכול הגנים הנ"ל מוצב מאבטח חמוש ורכבי ההסעה של הפועלים הורחקו ואינם חונים בסמוך לגנים. לכן אין כל מניעה להמשיך את הלימודים בגנים אלה".
מעיריית מודיעין נמסר בתגובה: "במקום נערך סיור משותף עם בכיר במשרד להגנת הסביבה ונציגי העיריה, והוחלט על הנחיות ופעולות ברמה היומיומית לטיפול באזור הגן, פעולות המבוצעות על ידי העיריה באופן שוטף. העיריה מצרה על החלטת ההשבתה והפגיעה ברצף החינוכי של הגן. מינהל החינוך ימשיך לפעול למציאת הפתרון הטוב ביותר עבור הילדים".