התיקון עליכם, הפינוי עלינו: מאז חול המועד סוכות לא פונתה האשפה במגדלי דמרי המעטרים את שדרת החשמונאים במודיעין. הסיבה: השער של המכולה לפינוי האשפה נשבר ועובדי התברואה לא יכולים לפנות אותה. הדיירים מבקשים מהעיריה לתקנו, אך שם טוענים כי זו אחריות הדיירים לתקן ורק אז תפונה האשפה.
מגדלי דמרי או בשמם המוכר "פרויקט אמת המים" כוללים שישה מגדלים עם כ־700 דיירים. במקום חדר זבל רגיל עם פחים מפלסטיק מוצבת במקום מכולה גדולה בה מתרכזת האשפה של הדיירים, וכבר במקום מתבצעת דחיסה של האשפה.
משאית פינוי המצויידת במנוף מגיעה מדי שבוע לפנות את האשפה שהצטברה. ככל הנראה במהלך פינוי אשפה בסוכות נפגע תריס הסגירה של שער האשפה במקום. הדיירים מיהרו לפנות ולדווח על התקלה לעיריה ולגורמי התברואה בעיר, אך לטענתם שם נמסר להם כי עליהם לתקן את הנזק בעצמם, ורק לאחר מכן תפונה האשפה מהמקום.
"הטענה שהדיירים הם אלה ששברו את התריס חסרת כל היגיון", אומר אליעזר בר־עד, נציג ועד הבית של הדיירים. "איך הדיירים יכולים לשבור כזה דבר? על פי אופן הפגיעה במקום, נראה שהפגיעה נעשתה על ידי עובדי התברואה שפינו את הזבל בפעם האחרונה ובלי משים לב שברו שם משהו. כעת הם דורשים שוועד הבית יתקן את הנזק שהם עשו.
"אנחנו נמצאים במצב של סירחון נורא, משום שבמשך ימים רבים לא מפנים את הזבל. אנחנו לא יודעים לאן לפנות ומי יכול לתקן. פנינו שוב ושוב, אך העיריה לא מגיעה ולא מוכנה לטפל במצב ובינתיים שני בניינים, אשפה של 119 דירות מצטברת במקום. זה חמור מאוד".
העיריה בתגובה: דלת ההרמה נמצאת בטיפול שוטף ובאחריות של חברת האחזקה של הבניין, כאשר בשגרה היא נפתחת על ידה לקראת כל יום פינוי אשפה. קבלן פינוי האשפה לא הסב לה כל נזק. הניסיונות להאשים את קבלן הפינוי בנזק אינן ראויות. מכיוון שמדובר ברכוש פרטי עליהם למצוא פתרון לנושא, על מנת שניתן יהיה לפנות את האשפה".