יותר קווים, פחות להמתין: הוספת קווים עירוניים ובינעירוניים חדשים, תדירות גבוהה יותר והודעות אלקטרוניות על זמני ההגעה - אלה רק חלק מהבשורות הצפויות למשתמשי האוטובוסים במודיעין בעקבות מכרז חדש להפעלת קווי תחבורה ציבורית במודיעין, מודיעין עלית, רמלה והיישובים שסביבן, שפרסם משרד התחבורה.
בואו להצטרף לעמוד הפייסבוק של "ידיעות השפלה"
המכרז כולל עשרות קווים עירוניים, אזוריים ובינעירוניים במודיעין והסביבה. על פי ההערכה, מדובר על 340 אלף נוסעים בשבוע בקווים אלה. לדברי שר התחבורה, ישראל כץ, במסגרת אשכול קווים זה יופעלו 350 אוטובוסים.
המכרז שפורסם הוא צירוף של שלושה אשכולות קווים שהוצאו למכרזים במהלך השנים 2001-2004, וכעת מוצאים למכרז בפעם השנייה, לאחר תום תקופת ההסכם עם הזכיינים השונים.
אשכולות קווים אלה מופעלים היום על ידי חברות "סופרבוס" ו"קונקס" לאחר שזכו במכרזים שפרסם משרד התחבורה להפעלת הקו. תקופת ההפעלה של חברות אלה עומדת להסתיים בחודשים הקרובים.
במכרז רשאיות להתמודד חברות שזכו במכרז למיון המוקדם שפרסם משרד התחבורה בשנה שעברה. כך שעל הפרק עומדות החברות קונקס, קווים, מטרופולין, נתיב אקספרס, סופרבוס, אפיקים, קבוצת יורנטה-ספרד יחד עם מיה טורס.
במסגרת המכרז החדש יגדלו תדירויות הנסיעה בקווים בכ־37% בממוצע, ישופר הקשר בין יישובי האשכול למוקדי פעילות מרכזיים ברחבי האשכול, כמו למשל תחנות רכבת, אזורי תעשיה ומרכזי קניות, באמצעות הוספת קווים חדשים ללא שינוי מסלול בקווים קיימים.
בנוסף, מתוכנן שיפור השירות הבינעירוני ממודיעין, מודיעין עלית ורמלה למספר ערים מרכזיות בארץ כמו ירושלים, תל-אביב ובני ברק. שיפור השירות יבוצע גם ביישובי המגזר הכפרי במרחב האשכול, באמצעות שינוי מסלולי הקווים והפיכת חלקם לקווים ישירים יותר. לחלק אחר מהקווים יתווספו נסיעות.
בנוסף יוקמו לאורך מסלולי האוטובוסים של אשכול הקווים יותר מ־200 עמדות לטעינת "כרטיסים חכמים" ויוצבו יותר מ־200 שלטים אלקטרוניים חדישים שיודיעו לנוסעים בזמן אמת על זמני ההגעה של האוטובוס הבא.
החברות המתמודדות על המכרזים נדרשו להגיש תוכנית לשיפור איכות הנסיעה תוך מתן דגש על אחסון מטען נוסעים באוטובוס, מתן מידע לנוסעים בתוך האוטובוס, מרווח בין כיסאות, בטיחות נסיעה והצעות נוספות לשיפור איכות הנסיעה. כמו כן נדרשו החברות להציג תוכנית לשיפור רמת הנגישות באוטובוסים לנוסעים עם מוגבלויות.