איפה החזון ואיפה המציאות: פארק מודיעין היה אמור לספק 35,000 מקומות עבודה לאלפי אנשי היי־טק ואקדמאים שנאלצים לכתת את רגליהם ולחפש עבודה מחוץ לעיר. אולם רצונות לחוד ומציאות לחוד. החזון להקים פארק טכנולוגי מתקדם ואיכותי ב"עיר העתיד" טרם התממש, ותושבי מודיעין מוסיפים לעשות את דרכם לעבודה אי שם במרכז הארץ.
בואו להצטרף לעמוד הפייסבוק של "ידיעות השפלה"
בעוד הטענות על כך שאין מספיק תעסוקה בעיר ושתחום ההיי־טק אינו מפותח, עולות באופן תדיר הטענות ש־1,300 הדונם שראש העיריה, משה שכטר דאז, כינה 'היי פארק מודיעין', הופכים למחסן גדול. בכניסה לאזור 'ליגד סנטר' אומנם רשום "הפארק הטכנולוגי", אך בפועל לא הגיעו לעיר מפעלי היי־טק אלא בעיקר מרכזים לוגיסטיים דוגמת 'אופיס דיפו', 'קרביץ', 'גב־ים' בשיתוף עם 'נייר חדרה', 'הפנינג מודן', 'אריז', 'מודן', 'נובולוג' ו'פליינג קרגו'. מאות משאיות עושות את דרכם למחסני ענק מרשימים, והפארק מציע עשרות מקומות עבודה למלגזנים ומחסנאים במקום לאנשי היי־טק. רבים מהם, אגב, אינם תושבי מודיעין־מכבים־רעות.
ישנה התעוררות מדאיגה באזור התעסוקה המאפשרת להקים על שטח של 30 דונם מרכז לוגיסטי ענק (נשמע הרבה יותר טוב ממחסן) המעניק 50 מקומות עבודה בלבד. מנגד, באתר העיריה, החלום עדיין מופיע: "האזור תוכנן כפארק תעשייה מודרני הטובל ביער ירוק. הפעילות באזור מבוססת בעיקרה על תעשייה משרדית, טכנולוגיה גבוהה ותעשייה יצרנית", ובנוסף, כך מבטיחים, "ישולבו באזור מוסדות חינוך ומרכז מסחרי שיישרת את העובדים".
"אין לעיר זכות קיום אם אין לה מקומות עבודה", מבהיר חבר המועצה אלכס וינרב, "חייבים להבין שהגורם המוביל לעזיבת אנשים את העיר מלבד גירושים הוא כאשר נשבר להם לנסוע שעות מדי יום לעבודה. ברור שישנה תחרות מאוד גדולה עם ערים אחרות ביצירת אזור היי־טק, אבל לא יתכן שהעיריה תוותר ולא תעשה את מה שנדרש כדי שזה כן יצליח.
"שינוי הכיוון שנעשה בשנים האחרונות באזור התעסוקה הוא חמור מאוד, ועלול לסתום את הגולל על הסיכוי להביא את חברות ההיי־טק לכאן. כל המיצוב של המקום הפך לאזור של לוגיסטיקה", מבהיר וינרב. לדבריו, "למה שעובדי היי־טק יבואו לעבוד מוקפים במשאיות מכל כיוון. אם ימשיכו למלא כך את האזור במחסנים, אנשי ההיי־טק יעזבו והעיר תהפוך לעיר של מלגזנים".
מעיריית מודיעין־מכבים־רעות נמסר בתגובה כי במהלך השנה האחרונה מאז כניסתו של רון ברזני כפרויקטור האחראי על פיתוח אזור התעסוקה, ביצעה ומבצעת החברה הכלכלית פעילות ענפה בנוגע לקידום אזורי התעסוקה והמלאכה בעיר.
"ראשית, נערכה סקירה וניתוח המצב הקיים. מהנתונים עולה כי תב"ע תובענית, ניסיונות עבר שכשלו והתמקדות בשוק יעד אחד היוו חסם לחברות שביקשו לבדוק את אפשרות כניסתן לאזור התעסוקה. לשם כך, הוחלט על ידי ראש העיר, מהנדס העיר ומועצת העיר אשר אימצו את מסקנות דו"ח חברת צ'מנסקי-בן שחר להגיש בקשה לשינוי תב"ע ולהקל על יזמים עד כמה שאפשר".