סליחה, גברים מחוץ לתחום: צלילי הסליחות מהדהדים כבר מראש חודש אלול בבתי הכנסת, לפנות בוקר ניצבים הגברים בני עדות ספרד וממלמלים 'חטאנו לפנייך רחם עלינו', האשכנזים מחכים עד לשבוע האחרון לפני ראש השנה, ובינתיים תיירים וסקרנים מתרוצצים בסיורי סליחות להאזין למנגינות שנושבת בהן רוח של סליחה ומחילה, התעוררות ומסורת.
בואו להצטרף לעמוד הפייסבוק של "ידיעות השפלה"
אבל העולם הרוחני שעד לא מזמן היה נחלתו של הגברים, נפתח כעת גם לנשים. מזה מספר שנים מתקיימים אירועי סליחות לנשים ברחבי הארץ, מרגשים ומטלטלים, וכעת נפתח השער לחוויה הזו גם במודיעין, מהמובילות במהפכה הדתית הנשית.
הרעיון לקיים את ערב הסליחות הנשי נולד ביוזמתן של חברת המועצה ויויאן אלבוים ומנהלת מחלקת תרבות יהודית רחל לסרי, מתוך עניין לקיים ערב חשוב זה גם עבור נשות העיר במטרה לתת להן אפשרות להכין את עצמן נפשית לקראת הימים הנוראים ויום הכיפורים. אירוע זה אשר ייערך בדומה לאירועים המתקיימים במקומות נוספים בארץ כאשר מאות נשים מגיעות ומתחברות לתפילה ולשירה הפותחת את הלב לקראת יום הדין.
האירוע ייפתח בהופעה של מקהלת הנשים העירונית "רוני מודיעין" ולאחריה יתקיימו דברי התעוררות. לאחר מכן יתפללו הנשים את פיוטי הסליחות, כאשר בערב ישולבו פיוטים מכל העדות.
"אני שמחה להזמין את כל נשות העיר לערב של אווירה פתוחה המשלבת תרבות היהודית ופעילות שממלאת את הנשמה לקראת החגים", אומרת אלבוים. "האירוע מתאים לכל גווני הציבור והוא חלק מהפעילות המיועדת להעצמת נשות העיר. ערב ראש השנה הוא הזמן הנכון לפתוח את הפעילות השנתית שלנו באירוע שכולו שירה ורוממות נפש".
האירוע יערך ביום שני, 3 באוקטובר, החל מהשעה 20:30 בבית כנסת "צעירי מודיעין" שבשכונת הנחלים. באירוע ישתתפו חברת המועצה ויויאן אלבוים ונשות רבני העיר, הרבנית ציפי לאו, הרבנית רבקה צ'יקוטאי, והרבנית דבורה אלחרר.