התלמידים דורש צדק אופנתי: להנהלה ולמורים בתיכון שוהם חיכתה הפתעה בפתיחת שנת הלימודים: עשרות מתלמידי התיכון, רובם משכבת כיתות י"ב, חיכו להם עם שלטי מחאה ועשרות אוהלים שנפרשו בשטח בית הספר. הסיבה להפגנה: שינויים בכללי התלבושת האחידה שפירסמה ההנהלה בתקנון בית הספר.
תלמידי כיתה ד' מצאו תירוץ מקורי להפגנה בואו להצטרף לעמוד הפייסבוק של "ידיעות השפלה"
על פי החוקים החדשים, חל איסור על לבישת חולצות גזורות, חולצות בטן או גופיות, ועל נעילת נעלי אצבע למיניהן. בנוסף, החוקים החדשים אוסרים על לבישת מכנסי טייץ שלא בצבע שחור ועל מכנסי ג'ינס מעל לגובה הברך. אבל השיא, לדברי התלמידים, הוא ביטול "שישי חופשי" שמשמעותו שבימי שישי מותר לתלמידים ללבוש חולצות בלי סמל בית הספר ולפי בחירתם האישית.
המחאה הופצה באמצעות הפייסבוק ותוך ימים אחדים הצטרפו אליה מאות מתלמידי התיכון. הם הכינו עשרות שלטים והביאו אותם לפנות בוקר של היום הראשון ללימודים. בהשראת המחאה בשדרות רוטשילד, עשרות אוהלים נפרשו ברחבי התיכון. כשהמורות וההנהלה הגיעו בבוקר לבית הספר קראו התלמידים בקול: "העם דורש צדק אופנתי" והניפו שלטים עם סיסמאות כמו: "לא דתיים, לא חיילים- רק תלמידים" ו"מה הצעד הבא, רעלה?".
מנהלת בית הספר, אסתר פוסטר, אמרה לתלמידים שבימים הקרובים יתקיים דיון עם מועצת התלמידים בנושא, ושעל כולם לפעול לפי ההחלטות שיתקבלו. "אם המנהלת לא תבוא לקראתנו ולא תנסה להגיע לפשרה אמיתית אנחנו נערוך הפגנה גדולה הרבה יותר", אמר תלמיד כיתה י"ב בתיכון, מהפעילים המרכזיים במחאת התלמידים. "הגיע הזמן שישמעו מה יש לנו להגיד ויבטלו את החוקים הטיפשיים האלה שחוץ מלהכביד עלינו לא מוסיפים כבוד גדול לתיכון".
צחי דבוש, בשם מועצת התלמידים בתיכון שוהם: "מחאת התלמידים נגד חוקי התלבושת החדשים מהווה אות כבוד לשוהם. זו היתה הפגנה לא אלימה שמוכיחה שהנוער בשוהם יודע מהי דמוקרטיה ומכיר בזכותו למחות, אך בכל זאת מכבד את החוקים ופועל לפיהם.
"מועצת התלמידים תפתח בדיונים מול הנהלת בית הספר בימים הקרובים במטרה להגיע להבנות ולתת מענה למחאה בזמן הקרוב ביותר. אני מייחל שנצליח להתגבר על המחלוקות ונפתח את השנה ברגל ימין".
תיכון שוהם מסר בתגובה: "מחאת התלמידים היתה נגד דרישת בית הספר להקפיד על הופעה מכובדת, שאינה כוללת מכנס קצר וכפכפי ים. המחאה התנהלה ברוח טובה, תוך שהתלמידים לובשים תלבושת תקנית ונושאים כרזות עם הרבה הומור.
"בית הספר קיבל את המחאה ברוח טובה ושיבח את התלמידים על הדרך החיובית בה פעלו. הובטח להם שבמהלך הימים הקרובים יתקיים דיון עם מועצת התלמידים. טענותיהם יישמעו והם יקבלו הסברים. הדיאלוג יתקיים בצורה מכבדת הדדית".