רשימת ציוד, חלקית בהחלט: רגע אחרי פתיחת שנת הלימודים החדשים ריכזנו עבורכם את הבעיות הבוערות על סדר יומה של מערכת החינוך במודיעין. נחזור בסוף השנה לבדוק מה והאם משהו השתנה.
מחסור בגני ילדים בשכונות החדשות אז נכון שקצב הגידול של העיר מטורף, ומדי שנה מצטרפים למעלה מאלף תלמידים חדשים בשנה, קנה מידה של שני בתי ספר פלוס, אבל תמונת המצב היא מחסור מובהק בגני קדם חובה (טרום וטרום חובה) בשכונות החדשות. כך למשל בשכונת מוריה החדשה יש רק שני גני קדם חובה ממלכתיים, ושלושה גנים ממלכתיים־דתיים לכל השכונה, נתון שאינו עומד במבחן מול העובדה שבכיתות א' בשכונה יש מאות תלמידים.
בואו להצטרף לעמוד הפייסבוק של "ידיעות השפלה"
ההורים מבהירים שהילדים זקוקים גם בשנים לפני כניסתם לבית הספר למענה עירוני כמתבקש על פי חוק, אבל במדינת ישראל משרד החינוך אינו מתקצב את גני קדם החובה, והעיריה ממש לא מתכוונת לבנות כאלה כשיש לה עדיין מחסור בגני חובה. ומה הילדים יעשו בינתיים? יילכו לפרטי או לחרדי. החינוך הממלכתי יחכה.
תגובת העיריה: "ביום חמישי, יום פתיחת שנת הלימודים תשע"ב, ייפתחו בעיר 11 גנים חדשים בעיר: שלושה מבנים ברחוב אבני החושן בשכונת אבני חן, שלושה ברחוב מנחם בגין בשכונת מוריה, שלושה גנים חדשים ברחוב עמק חרוד בשכונת הכרמים ושני מבנים לגן ילדים במתחם בית הספר הדמוקרטי ברחוב יגאל ידין.
ירידה בזכאות לבגרות במשך שנים רבות כיכבה מודיעין בצמרת טבלת הזכאות לבגרות. בשנים האחרונות חלה ירידה שמציבה את העיר מחוץ לעשירייה הפותחת עם 75.55% מכלל התלמידים שזכאים לבגרות. פער של עשרה אחוזים מראש הצמרת. הסברים יש למכביר, העיר גדלה, האוכלוסייה מורכבת יותר, ביחס לערים בגודל הזה המיקום עדיין מכובד - אבל הרדיפה אחר ההישגיות הזו שכולם אוהבים לגנות היא משמעותית עבור עתידם של אותם בני נוער. מאחורי האחוזים עומדים ילדים שיוצאים אל החיים בלי תעודת בגרות.
תגובת העיריה: "על פי נתוני הזכאות לבגרות שפורסמו בחודש מאי האחרון על ידי משרד החינוך, עולה כי חל שיפור של 2.68% בזכאות לבגרות בקרב תלמידי העיר.
חניות כפולות ומשולשות בפתח בית הספר כולם מכירים את התמונה הזו: בוקר, כניסה לבית ספר או לאשכול גנים, הורה ראשון עוצר ומוציא את הילד, הורה שני ממהר וחונה באמצע נתיב הנסיעה, השלישי כבר עומד בחנייה אלכסונית על המדרכה ורביעי נותן לילד לצאת מהצד של הכביש. תצוגה מבישה ומסוכנת על הכביש כשמאות ילדים מנסים להגיע בבטחה אל בית הספר. המשימה גדולה מדי על כתפי משמרות הזה"ב והמאבטחים, וההורים שכל כך דואגים שהילד לא יילך כמה מטרים, ממשיכים לייצר את מופע האימים על הבוקר שעוד יסתיים באסון.
תגובת העיריה: בעיר קיימת תופעה שונה ממקומות אחרים בארץ, כאשר אחוז גבוה מאוד של הורים בוחר להסיע את ילדיהם לבתי הספר ולגנים בבוקר ברכב הפרטי. אין אף פתרון שיכול לתת מענה לעשרות כלי רכב המגיעים בטווח של עשרים דקות להוריד את ילדיהם. למרות שהעיריה הכשירה בכל בתי הספר מגרשי חנייה ויצרה מפרצי חנייה ברחובות סמוכים לבית הספר, ההורים מתעקשים להוריד אותם בפתח בית הספר עצמו.
אלימות בבתי הספר הנתונים העירוניים מדברים על מצב טוב. יש אלימות אבל זה לא כל כך נורא. בערים אחרות המצב יותר גרוע. אין פצועים בשטח. אבל אם תשאלו את בני הנוער, הם יספרו שזה קיים גם כאן, אין שבוע בלי קטטות, שיש מקומות שלא נכנסים אליהם לבד, שלא כדאי להתקרב לקבוצת שיכורים בני 16 ליד הסנטר, ושבאוטובוס שוב כמה בני נוער הקימו ילדים קטנים מהמקום. מערכת החינוך העירונית יודעת על זה, ולא מפסיקה להילחם בתופעות, אבל בינתיים גם לא מנצחת.
תגובת העיריה: "בתי הספר פועלים בצורה בלתי מתפשרת בכל הנוגע לאירועים אלימים בבית הספר ומקיימים תוכניות פעילויות רבות למיגורם. כל מקרה של אירוע מסוג זה בבתי הספר, בין אם פיזי ובין אם מילולי, מטופל על ידי צוות בית הספר בצורה פרטנית, מיידית ובחומרה הראויה לכך בשיתוף עם כל הגורמים הרלוונטיים".
בלאי בתי הספר הוותיקים הלבנים העקומות, הספסלים השבורים, הנורות השרופות והדלי שמוצב באמצע הכיתה כשהגשם יורד והגג דולף, הם חלק ממה שמצפה לתלמידים בבתי הספר הותיקים בעיר. אולי לא מדובר בסכנה, אבל עד כמה יכול ילד להתרכז כשהטפטוף מתקתק בין דבריו של המורה. איכות המבנה והציוד בו משפיעים באופן ישיר על תנאי הלמידה להם התלמידים ראויים. חלק מבתי הספר במודיעין מזדקנים במהירות- הטיפול בבלאי לעומת זאת קורה לאט.
תגובת העיריה: "במהלך השנה ובחופשות הקיץ העיריה מבצעת עבודות תחזוקה שוטפות בכל בתי הספר בעיר".
מחסור באנשי צוות - גן שפה ללא קלינאית תקשורת ילדי גני החינוך המיוחד בעיר אמורים לפגוש בגן את