הלך הבילוי: מאות בני נוער טסים מדי יום לבורגס, עיירת החוף הבולגרית, שנכבשה על ידי אלפי תיכוניסטים מישראל. במקום לחזור עם חוויות מהנות מהיעד הכי נחשק לצעירים בעונת הקיץ, חמישה בני נוער משוהם נאלצו לסיים את הערב שהחל בבילוי בבית החולים.
גם הצרפתים הראו לישראלים מהי אנטישמיות בואו להצטרף לעמוד הפייסבוק של "ידיעות השפלה"
לדבריהם, הם הוכו על ידי סלקטורים בכניסה למועדון ופונו לבית חולים, אחד מהם אף נאלץ לעבור ניתוח. א' (17) מספר כי תקפו אותם על רקע אנטישמי.
"היינו ליד מועדון האורנג' עם שתי בנות, כאשר הגיע בולגרי שעבד במועדון וקילל אותנו בגלל שאנחנו יהודים, מה שגרם לחילופי קללות בינינו לבינו. הוא אמר לנו לחכות במקום ואז הוא הביא סלקטורים מהמועדון שפיצצו אותנו מכות. אני אישית קיבלתי מכות שטחיות, אבל יש לי חברים שפתחו את הראש, הלכנו למרפאה ויש לנו חבר שחזר לארץ כדי לעשות ניתוח". א' שבסך הכל הגיע לבורגס כדי ליהנות בעיר הנמל אומר כי התקרית הרסה להם את החופשה, "מזל שזה היה בימים האחרונים", הוא מציין.
ג' (18) מתאר את השתלשלות האירוע במועדון האגדי. "באנו להיכנס למועדון האורנג' ואמרו לנו שהמחיר מאוד מאוד יקר והחלטנו לצאת, עמדנו ברחוב ופתאום בא בן אדם ומתחיל לקלל אותנו ולהגיד שאנחנו יהודים. פתאום, הוא מביא לנו חמישה סלקטורים ענקים. כשאמרתי להם שאני לא רוצה להתעסק בצרות, קיבלתי אגרוף ומאותו רגע התנפלו עלינו ובאו גם עם אלות בפנים.
"מאותו הרגע אני בקושי זוכר. קיבלתי הרבה מכות בראש ואני עכשיו עם תפרים. חבר שלי קיבל גם אלה לפנים והוא צריך לעבור ניתוח, יש לו שברים בגולגולת. זו היתה הרגשה די נוראית, חבר שלי בקושי ישן עכשיו, יש לו מכות בגב, וחבר אחר שברו לו את האף".
מה עשיתם אחרי שזה קרה? "למזלנו, אחרי כמה דקות הצלחנו לברוח, התקשרנו לנציג שהכרנו שם, הוא התקשר למוניות ולקח אותנו למרפאה, את אחד החברים שלי לקחו באמבולנס לבית חולים, טיפלו בנו ואחרי זה היינו צריכים לשמור על החבר עם השברים בגולגולת, עשינו תורנויות עם עצמנו למשך כל הלילה כדי לשמור עליו שהוא בסדר או לא מתעלף או משהו כזה".
בעקבות האירוע, יש לך מסר לבני הנוער שטסים לשם? "עד אותו הרגע, היה לנו נורא כיף, יש שם אנטישמיות, וצריך להיזהר, גם לפני זה חטפנו כאפות ולא הגבנו, לא מתייחסים אליך כאל בן אדם רגיל. עדיף לטוס למקומות קצת יותר מסודרים. ואם טסים אז צריך מאוד, מאוד להיזהר אחרת יכולים לתפוס אותך ברחוב ואין לך מה לעשות, אנחנו יצאנו משם בנס. אני התקשרתי להורים שלי מיד. הם לא כעסו אלא פנו במהירות למשרד הביטוח, לבית חב"ד ומשרד החוץ כדי לדאוג שהכול בסדר".
אמו של ג' שקיבלה מבנה טלפון בשתיים בלילה מספרת כי הם נבהלו עם היוודע האירוע. "מאוד נבהלנו, רצינו לוודא שהילדים בהכרה, כי הם היו פצועים והיה להם הרבה דם. לא היה ניתן להקדים את הטיסות, עברנו 48 שעות קשות. הבנים ישנו כולם במלון ולא יצאו ממנו. הם רוב הזמן ישנו וניסו להתאושש וירדו למטה רק כדי לאכול. היו כאלה שנשארו במיטה".