הם לא שמעו על חוק שמירת הניקיון: הקנסות הכספיים לא מרתיעים את משליכי פסולת הבניין, שממשיכים בשלהם: פקח היחידה הסביבתית שוהם – חבל מודיעין שערך סיור שגרתי בשבוע שעבר הבחין בערימת פסולת שהושלכה באופן פיראטי באזור הכניסה למושב בית עריף.
בואו להצטרף לעמוד הפייסבוק של "ידיעות השפלה"
בבדיקת הערימה נתגלו מסמכים מפורטים ובהם פרטים מזהים של תושב האזור, שערך שיפוצים בביתו. לטענת התושב, הקבלן היה אמור לפנות את הפסולת לאתר סילוק פסולת, אך לא עשה כן.
בהתאם לדרישת היחידה הסביבתית התושב דאג באמצעות קבלן השיפוצים לפנות את ערימת הפסולת ונהג המשאית יקבל דו"ח בסך 3,000 שקל. בנוסף, נתפסה על חם משאית בטון בעת ששפכה בטון על שולי הכביש, מול מושב טירת יהודה. הנהג ניקה את הבטון ששפך וקיבל דו"ח בסך 1,500 שקל.
אמיר תאר, מנהל היחידה הסביבתית: "האזור הכפרי של שוהם וחבל מודיעין סובל מתופעה של השלכה פיראטית של פסולת בניין. פקחי היחידה עושים עבודה מאומצת על מנת לתפוס את העוברים על חוק שמירת הניקיון. חשוב שתושבים, שמבצעים עבודות שיפוץ, יהיו מודעים לכך שהאחריות על הטמנה מוסדרת של הפסולת אינה רק של הקבלנים המבצעים, אלא גם של מזמיני העבודה וכי עליהם לדאוג לקבלת אישורי ההטמנה".